"בבארסה הזו אנחנו מאמינים", התפקיד החדש של מסי

ליאו מסי
ליאו מסי | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

הקפטן בישל שלושה שערים בליגה לראשונה מאז 2016 וסחב את האלופה בדרך לניצחון גדול ראשון עם סטיין, ב"ספורט" פירגנו: "מכשף שבכל רגע שולף טריק אחר". דה יונג: "לידו הכל הרבה יותר קל". סטיין: "הגבנו מעולה"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

 ברצלונה הגיעה אתמול (ראשון) למשחק חוץ קשה בבטיס לאחר שהיריבה ריאל מדריד פתחה פער זמני של שש נקודות בפסגה. על אף שנקלעה פעמיים לפיגור, אלופת ספרד הפגינה אופי עצום ובמשחקה הטוב ביותר אצל המאמן החדש קיקה סטיין חזרה עם ניצחון גדול 2:3. בקבוצה סימנו מטרה – להגיע לקלאסיקו נגד ריאל במרץ עם שלושה ניצחונות רצופים, והמטרה הראשונה הושגה. אלופת ספרד יודעת שכדי לשמור על התואר היא חייבת לשפר את מאזן החוץ שלה (ארבעה ניצחונות ב-11 משחקים עד אתמ. והנה, לאחר ארבעה משחקי ליגה מאכזבים מחוץ לקאמפ נואו, וחמישה יחד עם גביע המלך – הגיעה הבשורה. היטיב לבטא את התחושה סרג'י רוברטו שאמר לאחר המשחק: "סיימנו 'מתים' (בלי כוחות) אבל עם שלוש נקודות וזה מה שחשוב".

 
ליאו מסי כמובן היה כוכב המשחק. הוא אמנם כבש שער ליגה בודד ב-2020 אך עדיין מחזיק בגאווה בתואר הפיצ'יצ'י ומה זה משנה כשהוא מבשל שלושה שערים – בפעם הרביעית בקריירה שלו. בליגה הוא עשה זאת בעבר נגד ראיו וייקאנו בעונת 2011/12 וכן נגד חטאפה ב-2015/16.  מסי הוא השחקן השני באירופה שיש לו העונה דאבל פיגרס בשערים ובישולים (19 שערים ו-15 אסיסטים) בצוותא עם ג'יידון סאנצ'ו מבורוסיה דורטמונד.  הארגנטינאי זכה לציון 8 ב"ספורט" שם נכתב: "אמנם לא הבקיע אך השתתף בחגיגה, ועוד איך". "סטיין יודע שיש לו מכשף שיכול בכל רגע לעשות קסמים", נכתב. 
 
התקשורת כמובן מפרגנת. "בזה אנחנו מאמינים!", נכתב בשער "ספורט", שם נכתב על הנשמה הגדולה של השחקנים וכמובן על מסי שעשה הכל. בטור דיעה נכתב: "בארסה של קיקה סטיין היא קבוצה עם אוויר חדש, שיש לה מגבלות בהתקפה וגם הרבה כאלה בהגנה, אך הרוח השתנתה. בארסה כבר לא אדישה, יש לה נשמה, וכמובן את מסי. נראה לאן זה יביא אותנו", נכתב ב"ספורט". "ההצהרה הגדולה הראשונה של בארסה של סטיין", נכתב. "בארסה הייתה חייבת ליצור מומנטום וזה הגיע כעת עם ניצחון נהדר אחרי שנקלעה פעמיים לפיגור והתגברה על בטיס אינטנסיבית". ב"מונדו דפורטיבו" נכתב: "בזכות האופי. בארסה שמרה על ריאל מדריד קרובה אחרי מהפך גדול".

כותרות העיתונים "מונדו דפורטיבו" ו"ספורט (צילומי מסך)

 
גם פרנקי דה יונג שכבש גולאסו זכה למחמאות. "הוא כבר לא מסתפק במסירות בלבד אלא מגיע מהקו השני, כמו באייאקס". דה יונג אמר לאחר המשחק: "אני חושב שזה היה אחד המשחקים הטובים ביותר שלי. היה חשוב מאוד לנצח במשחק לא קל. הגיע לנו פנדל ברור על מסי. קל לשחק לידו, הוא נותן לך כדור לשטח, הוא תמיד בוחר בפעולה הכי חכמה ומסוכנת. אנחנו קרובים מאוד לריאל מדריד וזה חשוב מאוד. הנפילה בגביע הייתה קשה, מכיוון שזה קרה ברגע האחרון, אבל נסתכל על התארים שנשארו לנו".
 
 
סטיין שהשיג ניצחון חשוב ומשכנע נגד האקסית היה מאושר: "לא היה לנו קל במחצית הראשונה אבל היינו מאוד מחוייבים ומעולם לא הרמנו ידיים. לאחר ההפסקה שלטנו באופן ברור. התאוששנו מההדחה המתסכלת נגד אתלטיק בילבאו בגביע כי הפסדנו למרות ששיחקנו טוב והגיע לנו להעפיל לחצי הגמר. אני מרוצה מאוד מהגישה גם אם עלינו להשתפר. הניצחון הזה יעניק לנו מוטיבצייה יוצאת דופן. צריך להעריך אותו כראוי כי בטייס קבוצה טובה עם קהל נפלא וקשה לנצח כאן. אהבתי הרבה דברים, בעיקר את הגישה של השחקנים. אנחנו הולכים ומשתפרים ככל שהזמן עובר".

על בטיס אותה אימן שנתיים: "יש לי כאן הרבה חברים, אני מאחל לבטיס את הטוב ביותר. אני מקווה שהיא תמשיך לשחק ככה. אני לא שוכח את המועדון הזה וכל מה שהוא עשה עבורי. תמיד אוהב אותה ואדבר עליה טובות. יש אנשים שאולי לא הבינו אותי, אבל זה לא משנה. זה היה משחק מאוד אמוציונלי עבורי".
  

מה שעלול לפגוע בבארסה הוא המאזן ההגנתי הרע שלה. האלופה ספגה כבר 28 שערי ליגה עד עתה – כפול מהמוליכה ריאל מדריד ויש לה רק את ההגנה השביעית בטיבה. בכל העונה שעברה ספגה 36 שערים. סטיין אמר: "אני מרוצה מהגישה ההגנתית של כל הקבוצה ולא רק של שחקני ההגנה. לטעמי אנחנו משתפרים ופחות סופגים גולים בקלות. במחצית השנייה אני חושב שהם לא הגיעו לאף מצב.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי