אחרי הניצחון על ליברפול: אתלטיקו גברה 1:3 על ויאריאל

קוקה, קיירן טריפייר
קוקה, קיירן טריפייר | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

קוראה, קוקה וז'ואאו פליקס העניקו מהפך לקולצ'ונרוס שעלו למקום השלישי על חשבון חטאפה, אשר הובסה 3:0 מול סביליה. אלאבס רשמה 1:2 דרמטי על בילבאו, ויאדוליד ניצחה את אספניול האחרונה

(גודל טקסט)

ספרד עדיין לא נרגעה מהמהפך בפסגת הטבלה שבוע לפני הקלאסיקו. המחזור ה-25 שהחל ביום שישי ונמשך גם אתמול (שבת) נמשך גם היום (ראשון) עם חמישה משחקים נוספים. במוקד נמצאת אתלטיקו מדריד, שהמשיכה את המומנטום מה-0:1 על ליברפול בליגת האלופות וגברה הערב 1:3 על ויאריאל.

כמו כן, גראנדה הביסה את אוסאסונה, אלאבס השיגה 1:2 דרמטי על אתלטיקו בתוספת הזמן ו-ויאדוליד גברה בקרב תחתית על אספניול האחרונה. לאחר מכן, סביליה התפוצצה עם 0:3 מדהים על חטאפה.

אתלטיקו מדריד – ויאריאל 1:3
הקבוצה של דייגו סימאונה רשמה ניצחון נוסף אחרי ה-0:1 המרשים על ליברפול בשמינית גמר הצ'מפיונס באחד המשחקים הטובים שלה העונה. שלוש הנקודות שהרוויחה העלו אותה למקום השלישי על חשבון חטאפה, כשהיא מסתכלת קדימה במטרה להתבסס במקום בו היא נמצאת כרגע בטבלה – שכן היא עם מספר נקודות זהה לזה של סביליה (43), נקודה אחת יותר מחטאפה ושלוש נקודות בלבד יותר מריאל סוסיאדד.
 
 
למרות יכולת טובה של הקולצ'ונרוס, דווקא הצוללת הצהובה הייתה זו שעלתה ראשונה על לוח התוצאות בזכות בעיטה אדירה של פאקו אלקאסר (16), אך אנחל קוראה השווה בדקה ה-40 עם שער מקרוב. קוקה השלים את המהפך בדקה ה-64 עם נגיחה אחרי בישול של קוראה, ותוצאת המשחק נקבעה 10 דקות לאחר מכן משער של ז'ואאו פליקס. הפורטוגלי הצעיר שב מפציעה בת שלושה וחצי שבועות, עלה כמחליף וכבש עם בעיטה שטוחה ברגל שמאל 18 מטרים מהשער.


ז'ואאו פליקס חוגג (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

חטאפה – סביליה 3:0
הקבוצה של ז'ולאן לופטגי התארחה הערב אצל חטאפה לקרב על המקום השלישי. האנדלוסים הגיעו למשחק לאחר חמישה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות, כשמנגד, הקבוצה הצנועה ממדריד היממה את אייאקס בליגה האירופית. האורחת הגיעה עם הרבה לחץ על הכתפיים לקטוע את הרצף השלילי, והשיגה ניצחון יקר מאוד במאבקי הצמרת.

בדקה ה-43, סרחיו רגילון ניצל טעות אדירה בהגנת חטאפה, חטף את הכדור על קצה הרחבה והעביר במהרה כדור רוחב ללוקאס אוקאמפוס, שדחק את הכדור לרשת חשופה. 0:1 לאנדלוסים במחצית. בדקה ה-67, כדור חופשי מסובב גרם לבלבול בהגנה של חטאפה, לוק דה יונג נגח את הכדור לרוחב ופרננדו עט על ההזדמנות ושוב דחק עם הראש את הכדור לרשת חשופה. 0:2 לסביליה. בדקה ה-75, כובש השער השני הצליח להשיג לעצמו בישול, כשמצא את ג'ואלס קונדה עם כדור נפלא מהאגף הימני. הבלם הצרפתי בעט בעוצמה מקרוב והשוער הדף את הכדור פנימה. 0:3 מדהים לסביליה בסיום!

בעקבות הניצחון, האנדלוסים עלו למקום השלישי בטבלה על חשבון חטאפה, אך עדיין לא יכולים לחגוג את ההעפלה לליגת האלופות, לאור העובדה שהפער מהמקום השמיני עומד על חמש נקודות בלבד.

אוסאסונה – גראנדה 3:0

קרב אמצע הטבלה היה במעמד צד אחד והסתיים בניצחון גדול 0:3 של האורחת, שבזכות הניצחון אפילו התקרבה, בזכות הליגה הצמודה השנה, למאבק על המקום השישי המוליך לליגה האירופית. הקשר דרווין מאצ'יס היה כוכב המשחק עם צמד. הראשון הגיע כבר בדקה הרביעית.
 
 
מאצ'יס קיבל מסירה טובה מרוברטו סולדאדו ושלח בעיטה אדירה לרשת. בדקה ה-28 שוב הגנת האורחת חלמה, מאצ'יס נהנה מבישול של ינגל הררה ושוב סיים כמו גדול, 0:2. רגע לפני ההפסקה המשחק הוכרע: הררה שלח עוד מסירה חכמה והפעם דימיטרי פולקייר הערים על השוער עם בעיטה חדה מהפינה. בדקה ה-78 כובש הצמד הוחלף וסחט תשואות מהקהל.
 

אלאבס – אתלטיק בילבאו 1:2
משחק שוויוני במנדיסורוסה הסתיים בדרמה גדולה בתוספת הזמן. ראול גארסיה העלה את בילבאו ליתרון בדקה ה-17 בבעיטה שטוחה על סף הרחבה, אחרי מסירה של המגן השמאלי יורי מצד שמאל אך השער החזיק מעמד רק 11 דקות כאשר לוקאס פרס השווה מהנקודה הלבנה לאחר שנהנה מפנדל די גבולי על אלייש וידאל. בדקה ה-84 המארחת כמעט כבשה שער ניצחון מקרי אחרי כדור מפתיע של פרס שפגש במשקוף. בדקה ה-90+1 רודריגו עלי הגיע מאחור ודחק מהאוויר לרשת אחרי כדור חופשי והרחיק את קבוצתו מהקו האדום.
ויאדוליד – אספניול 1:2
קרב התחתית הסתיים במפח נפש של האורחת, שנותרה במקום האחרון בטבלה. מנגד, המארחת השיגה נקודות יקרות שהגדילו את הפער שלה מהקו האדום לשבע נקודות. כבר בדקה ה-25 אספניול נותרה בעשרה שחקנים אחרי שהקשר דויד לופס קיבל כרטיס צהוב שני על פאול טיפשי במרכז השדה. הקבוצה החזיקה מעמד הרבה זמן למרות החיסרון המספרי, אך בדקה ה-77 סנדרו ראמירס העלה את ויאדוליד ל-0:1 עם שער מקרוב שהגיע מריבאונד אחרי הדיפה של השוער. שש דקות מאוחר יותר סרג'י גווארדיולה גלגל לרשת מול שער חשוף אחרי מסירה של אנס אונאל וקבע 0:2. תוצאת המשחק נקבעה בתוספת הזמן, כשאדרי אמברבה צימק בפנדל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי