"מסי קורא לעזרה", ברצלונה מכינה תוכנית רכש. ואן חאל הגן על דה יונג

ליאו מסי
ליאו מסי | David Ramos/Getty Images

לאחר ההפסד בקלאסיקו, האלופה שוב בלחץ. בשער "ספורט" נכתב כי הקפטן מרגיש בודד מתמיד והקבוצה תפצה על כך עם ארבעה שחקנים בקיץ. מאמן העבר על הקשר: "הוא לא משחק בעמדה שלו"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה ספגה לא מעט ביקורות ביממה האחרונה אחרי ההפסד 2:0 בסנטיאגו ברנבאו לריאל מדריד, קלאסיקו שבעקבותיו שוב נרשם מהפך בפסגה וכעת הבלאנקוס במקום הראשון עם יתרון נקודה על היריבה המושבעת מקטלוניה.  בקבוצה עדיין ממשיכים לאסוף את השברים. עוזר המאמן אדר סראביה נתפס על ידי הטלוויזיה מקלל על הספסל ומעביר ביקורת חריפה על אנטואן גריזמן וסרחיו בוסקטס. מעבר לכך הוא אמר: "השחקן הזה עושה הכל הפוך, שום דבר ממה שאמרנו לו".

בשער "ספורט" נכתב "SOS מסי" כלומר אות מצוקה מצד הקפטן. במאמר באתר נכתב שהוא מרגיש לבד ושאין סביבו קבוצה תחרותית איתה אפשר להצליח. בארסה תעשה הכל כדי לשמור על הקפטן שלה והיא מכינה ארבע החתמות לקיץ כדי שמסי יהנה בשנותיו האחרונות במועדון במה שמוגדר כ"קבוצה חדשה" לגמרי. מדובר על שני שחקני הגנה ושחקני התקפה. מחליפים ללואיס סוארס וג'רארד פיקה נמצאים בראש סדר העדיפויות וכן מגן ימני ושחקן בעמדה של ניימאר. בדיווח נכתב כי בארסה רוצה ללמוד מטעויות העבר ולצרף שחקני רכש שיישחקו תפקיד חשוב ולא יעבו את הספסל.

אחת הטענות נגד הקבוצה של קיקה סטיין הייתה היעדר השליטה בכדור כפי שברצלונה הרגילה אותנו בעבר, בייחוד לנוכח חוסר דומיננטיות מצד ארתור ופרנקי דה יונג, כאשר ארתורו וידאל פתח בעמדה קדמית יותר והיה מהחלשים על המגרש. מי שנשאל על כך וסיפק תשובה היה לא אחר מהמאמן לואי ואן חאל, ההולנדי שמכיר היטב את דה יונג וגם את ברצלונה בכלל לא רע לאור שתי קדנציות שהעביר שם בסוף שנות התשעים ותחילת האלפיים. לפי אקס מנצ'סטר יונייטד, לדה יונג בן ה-22, שנרכש הקיץ מאייאקס תמורת כ-85 מיליון יורו, פשוט נעשה עוול בברצלונה.

"אם אנחנו לוקחים בחשבון שמדובר בשחקן בן 22 שעזב לחו"ל לראשונה ומתמודד עם תרבות אחרת, הוא עושה עבודה טובה מאוד. גם שילמו עליו המון כסף וזה מוסיף לחץ, גם זה מוסיף למצב. ארנסטו ואלוורדה רצה אותו, אבל עכשיו יש לברצלונה מאמן אחר והשאלה היא אם דה יונג ימשיך לשחק כי לא בטוח שהמאמן רוצה".

כשנשאל ואן חאל מדוע שסטיין לא ירצה את דה יונג, השיב: "התקשורת מגזימה בנוגע לדה יונג בגלל שהוא לא בשיאו. הוא בכלל לא משחק בעמדה שלו כמו שהיה באייאקס, שם הוא היה השחקן במרכז ובברצלונה הסיפור שונה לגמרי. משווים את ברצלונה עם דה יונג לאייאקס עם דה יונג וזה משהו שפשוט לא צריך לעשות כל עוד דה יונג לא ישחק במרכז".

בספרד ניתחו את מאבק האליפות בין הקבוצות בין ריאל ובארסה עד תום העונה. לאור העובדה כי בספרד האליפות מוכרעת לפי המפגשים הישירים במקרה של שוויון נקודות הרי שפער הנקודה שעומד לזכות ריאל דומה לשתי נקודות. כמו כן, לוח המשחקים של בארסה מעט קשה יותר. היא עוד צפויה לארח את אתלטיקו מדריד בקאמפ נואו ולפגוש במשחקי חוץ גם את סביליה בפיחואן ו-ויאריאל בלה סרמיקה.


פרנקי דה יונג בקלאסיקו (GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי