מאמן או מנהל מקצועי, חזרה לבארסה והעונה הנוכחית: ג'ורדי קרויף בראיון

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | David Ramos/Getty Images

ההולנדי הודה: "אני מכוון לאחד המועדונים הגדולים בעולם, אין לדעת", טוען שהגיבורים האמיתיים לאחר חזרת הכדורגל יהיו מאמני הכושר, וגם מתייחס לקבוצה הספרדית, מסי וניימאר. ומה הוא חושב על נבחרת אקוודור?

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ג'ורדי קרויף עדיין לא קיים משחק אחד אפילו כמאמן נבחרת אקוודור לאור "פגרת הקורונה" ונראה שחובת ההוכחה עדיין עליו, אך בנו של אגדת הכדורגל, ואקס מכבי תל אביב, הוא מרואיין מבוקש בספרד. קרויף התראיין ל"ספורט" ונשאל בין היתר מהו התפקיד המועדף עליו בכדורגל – מאמן או מנהל מקצועי, ניתח את ברצלונה והעונה הנוכחית ודיבר גם על אקוודור. לאחרונה מתח ביקורת קשה על ההחלטה לסיום העונה בהולנד.

חזרת הכדורגל: "בקדם העונה השחקנים זקוקים לחודש עד חודש וחצי כדי להיות מוכנים, אבל הפעם זה יהיה שונה. הגיבורים האמיתיים יהיו מאמני הכושר, מכיוון שכל הטקטיקה כבר נלמדה היטב".

 
 
מאמן או מנהל ספורטיבי, התפקיד המועדף: "אני אוהב כדורגל. בהתחלה להיות מנהל ספורטיבי קסם לי יותר, לקשר בין הדירקטוריון לקבוצה, להיות יצירתי בעת החתמת שחקנים או סגירת חוזים. ואז רציתי לנסות להיות מאמן ואהבתי גם את זה. אני חושב שהיה לי מזל רב להתנסות בתפקידים שונים".

 

קרויף (Gettyimages)

חזרה לברצלונה: "ישנם מרכיבים רבים. בכל פעם שאתה גדל בלה מאסיה, המועדון מסמן אותך. אני כן רוצה להגיע לאחד המועדונים הגדולים בעולם. אי אפשר לדעת, הכל יכול לקרות".

 
 
על שוק ההעברות וברצלונה: "ניימאר? הוא אחד השחקנים המיוחדים ביותר בעולם, הסתגל בעבר לבארסה בצורה מושלמת. זה יכול לעבוד שוב. לאוטרו מרטינס? הוא שחקן מוכח שכבר שיחק עם ליאו מסי מה שבתיאוריה מקבל על ההסתגלות".
 
 
"ההחתמה הטובה ביותר של בארסה בכל שנה היא כשמסי במצב הפיזי הטוב ביותר כמו בעונה הקודמת. מעבר לכך, מארק אנדרה טר שטגן גם כן ראוי למחמאות". כשנשאל על פרנקי דה יונג אמר: "יש לו פוטנציאל גדול לבלוט במשך שבע או שמונה שנים. הוא משתלב בפילוסופיה של המועדון בצורה מושלמת ויש לו את הכריזמה וההתלהבות שהקהל אוהב". על סגנון המשחק: "הסגנון המנצח הוא של החזקת הכדור, הרצון לתקוף כל הזמן וללחוץ כשהכדור הלך לאיבוד. העקרונות נשמרים בבארסה כל כך הרבה שנים וזה נחמד".

מסי וטר שטגן (Alex Caparros/Getty Images)

 

על אביו יוהאן: "אני קודם כל ראיתי אותו כאבא, לא כפי שאנשים אחרים שפטו אותו כשחקן גדול או מאמן. אבל מדהים לראות את האהבה שיש כלפיו גם היום. כשאני רואה את הפסל של אבי בגובה שלושה מטרים בקאמפ נואו זה מרשים ומרגש ומראה עד כמה הוא היה משפיע".
 
 
הציפיות מנבחרת אקוודור: "למדנו וחקרנו הכל – הפוטנציאל של הנבחרת, האתגרים והיעדים. אהבתי מאוד את ההצעה שקיבלתי ואני מקווה שנציג יכולת טובה בקופה אמריקה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי