סערת רוביאלס: ברצלונה גינתה, נשיא ארגון כדורגל הנשים התפטר

הלחץ על נשיא ההתאחדות גובר, על אף נאומו התקיף. ברצלונה הבהירה ש"התנהגותו לא ראויה", רפאל דל אמו עזב את תפקידו כמחאה על סירובו להתפטר מתפקידו. ביירין תקף: "הנרקסיסט הזה לא מאמין שהוא עשה טעות"

(גודל טקסט)

הרוחות בספרד סוערות אחרי ההתבטאויות הקשות של נשיא ההתאחדות הספרדית לכדורגל, לואיס רוביאלס, שהודיע כי לא יתפטר מתפקידו אחרי הלחץ הרב שהופעל עליו מצד התקשורת, הפוליטיקאים ואנשי הספורט במדינה.

כזכור, רוביאלס נישק בפה את שחקנית נבחרת הנשים של ספרד, ג'ני הרמוסו, ללא הסכמתה ויצר סערה תקשורתית עם קריאות לפיטוריו או התפטרותו של הנשיא. אחרי שהצהיר היום (שישי) כי הוא אינו מתפטר ותקף את כל מי שלטענתו "רודפים אותו", אנשי תקשורת וכדורגלנים רבים יצאו נגד רוביאלס במחאה חריפה.

לואיס רוביאלס, נשיא ההתאחדות הספרדית
לואיס רוביאלס, נשיא ההתאחדות הספרדית היוצא | רויטרס

הראשון, ואולי המשמעותי ביותר, היה נשיא ארגון כדורגל הנשים של ספרד, רפאל דל אמו, שהגיש את התפטרותו בעקבות דבריו של רוביאלס וכמחאה על סירובו להתפטר מתפקידו. בנוסף לדל אמו, בורחה איגלסיאס, חלוצה של בטיס ונבחרת ספרד, הודיע כי הוא פורש מהמדים הלאומיים: "אני עצוב ומאוכזב. ככדורגלן וכאדם אני לא מרגיש שאני יכול לייצג את נבחרת ספרד אחרי מה שקרה היום".

שחקן נוסף של בטיס, הקטור ביירין, תקף את ההחלטה של רוביאלס ורשם באינסטגרם: "הנרקסיסט הזה לא מאמין שהוא עשה טעות. הוא מסוגל לשקר, לעשות מניפולציות לאמת ולהפוך את עצמו מאשם לקורבן".

גם שוערי נבחרת ספרד לשעבר, איקר קסיאס ודויד דה חאה, יצאו נגד נשיא ההתאחדות: "האוזניים מדממות. היינו אמורים לחגוג במשך חמישה ימים את ההישגים של הבנות שלנו".

הלחץ על רוביאלס גבר גם לאחר שקבוצות הודיעו באופן עצמאי שהן מגנות את התנהגותו, וקוראות לו למשוך את סירובו להתפטר. ברצלונה פרסמה הודעה רשמית בה נכתב: "נראה שההסברים של רוביאלס הניחו אך ורק את דעתם של חברי ההתאחדות, ולא אף אחד אחר. ברצלונה מבהירה שמבחינתה ההתנהגות של רוביאלס מצערת ולא רויה. ברצלונה תמשיך לתמוך בכדורגל הנשים, ותמשיך לעודד שוויון מלא בין המינים בכל ענפי הספורט".

מנגד, יש הרואים ברוביאלס כקורבן של הדברים, כמו לואיס אנריקה, מאמנה של פריז סן ז'רמן ומאמן נבחרת ספרד לשעבר, שהגן על הנשיא: "העבודה שהוא עשה הייתה יוצאת מן הכלל. הנשיא הודה שהוא טעה. לדעתי, זאת לא בעיה כזאת גדולה כמו שעשו ממנה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי