וילדה "התהפך" על רוביאלס: "התנהגותו לא מתקבלת על הדעת"

play
מאמן נבחרת ספרד נשים חורחה וילדה עם נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס | רויטרס
היסטוריה בסידני: ספרד ניצחה 0:1 את אנגליה וזכתה לראשונה במונדיאל הנשים 03:32

המאמן גינה את נשיא ההתאחדות הספרדית, שתמך בו בפרשיות מכוערות אחרות בעבר: "צר לי שהישג הנבחרת הוכתם, זה לא משקף את ערכיי". גם אינייסטה תקף: "פוגע בתדמית המדינה"

(גודל טקסט)

בעיתוי נוח במיוחד מבחינתו, מאמן נבחרת הנשים של ספרד חורחה וילדה "התהפך" על נשיא ההתאחדות המושעה לואיס רוביאלס, בהודעה שהוציא אמש (שבת) לתקשורת רק לאחר שרוביאלס איבד את תפקידו בעקבות סערת הנשיקה אחרי גמר המונדיאל.

וילדה, שהיה מעורב בעצמו ביותר מפרשייה מפוקפקת אחת במסגרת עבודתו כמאמן הנבחרת הבוגרת בפרט ומנהל ספורטיבי של נבחרות הנשים של ספרד בכלל, זכה בזמנו לגיבוי מרוביאלס כאשר השחקניות יצאו נגדו. בהמשך להשעיית הנשיא אתמול, התפטר כל צוות האימון של וילדה שלכאורה הוכרח לשבת בשורה הראשונה ולתמוך ברוביאלס במסיבת העיתונאים שהאחרון קיים ביום שישי.

לואיס רוביאלס, נשיא ההתאחדות הספרדית
לואיס רוביאלס, נשיא ההתאחדות הספרדית היוצא | רויטרס

רק לאחר שכל זה קרה, פרסם וילדה את ההודעה הבאה: "צר לי מאוד שההישג של כדורגל הנשים בספרד הוכתם על ידי התנהגותו הבלתי הולמת של המנהיג הבכיר ביותר שלנו עד היום, לואיס רוביאלס, שהודה בכך בעצמו. אין ספק שהתנהגות זו לא מתקבלת על הדעת ולא משקפת כלל את העקרונות והערכים שהגנתי עליהם במשך חיי. אני מגנה בתוקף כל התנהגות שוביניסטית ומרוחקת מחברה מתקדמת ומפותחת".

"עבודתי הייתה תמיד מכוונת להישגים ספורטיביים, אבל גם לקידום יוזמות של הכלה, כבוד ושוויון", הוסיף וילדה. "אני מחויב ללא תנאי לפיתוחו של ענף שיהווה מודל לשוויון ולכבוד בחברה שלנו".

מי שגם כן עלה למתקפה נגד רוביאלס הוא אגדת נבחרת הגברים של ספרד, אנדרס אינייסטה. "אני עצוב כאדם, כאב לשלוש בנות, כבעל וככדורגלן. אסור לקבל התנהגות כזו, לא יכול לתאר את התחושה של השחקניות, הן רואות שלא מדברים על הטורניר הנהדר שלהן. חבל שסיפור כה יפה שהשחקניות בנו לאורך שנים הפך למלוכלך. הנשיא לא הודה שההתנהגות שלו אינה מקובלת והוא פוגע בתמיד של המדינה והכדורגל שלנו בכל העולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי