ממשיכה לקרטע: ברצלונה שמטה יתרון וסיימה ב-1:1 אצל ולנסיה

פליקס כבש ראשון (55), אבל אחרי מופע החמצות, ההגנה הרעה של האלופה נענשה בשער גדול של גיאמון (70). אתלטיקו הפסידה 2:0 בבילבאו, סביליה הובסה 3:0 בבית על ידי חטאפה - ואלונסו פוטר

(גודל טקסט)

המחזור ה-17 ב"לה ליגה", שיצא לדרך אמש (שישי) עם ה-0:1 הדרמטי של אוסאסונה על ראיו וייקאנו, נמשך היום כשברצלונה המשיכה לקרטע וסיימה ב-1:1 מאכזב למדי אצל ולנסיה. מוקדם יותר, סביליה הובסה בבית על ידי חטאפה שהביאה לסיום דרכו של המאמן דייגו אלונסו, אתלטיק בילבאו גברה 0:2 על אתלטיקו מדריד וסלטה ויגו הכניעה 0:1 את גרנאדה ששון וייסמן לא שותף בשורותיה.

ולנסיה – ברצלונה 1:1

האלופה המכהנת הולכת ומתרחקת מהמאבק על התואר. לאחר ה-4:2 הביתי מול המוליכה ג'ירונה וה-3:2 המבזה אצל אנטוורפן בליגת האלופות, בארסה סגרה משחק שלישי רצוף – ורביעי מששת האחרונים בכל המסגרות – ללא ניצחון. זה קרה בתום מופע החמצות מתסכל מבחינת הקבוצה של צ'אבי, שנראתה משמעותית יותר טוב מבחינה התקפית וייצרה המון מצבי הבקעה ברורים, אבל פספסה פעם אחר פעם. אבל הסיפור הוא ההגנה של הקטלאנים: אחרי הערב, בסיום המחזור ה-17, הם סופרים 19 שערי חובה: אחד פחות מהכמות שספגו בעונה שעברה. העטלפים יכולים להיות מרוצים מהנקודה, שקוטעת עבורם רצף של שני הפסדים, ולא פחות חשוב – שמה קץ לרצף של חמישה הפסדים רצופים בידי ברצלונה בליגה.

רוברט לבנדובסקי מתוסכל אחרי ספיגת שער של ברצלונה
אפשר כבר לקרוא לזה משבר. לבנדובסקי | אימג'בנק GettyImages, Mateo Villalba

מהלך המשחק

דקה 2: בזמן ששחקני בארסה התלוננו על כדור חוץ שלא ניתן להם, העטלפים תקפו דרך האגף והכדור הגיע לירמצ'וק שבעט בסיבוב. פנייה הושיע את האלופה בהדיפה יפה.

דקה 10: פדרי מצא את לבנדובסקי ברחבה עם מסירה מצוינת, הפולני התעכב מעט בהשתלטות ודיאקבי הפריע לו לבעוט נקי.

דקה 18: לבנדובסקי חיפש את השער מרחוק, ממרדשווילי היה ערני והדף.

ראפיניה, ברצלונה
ראפיניה בישל, אבל היה שותף למופע ההחמצות | אימג'בנק GettyImages, Aitor Alcalde

דקה 28: פדרי הקשית לעבר לבנדובסקי שהתעופף למספרת, שוער ולנסיה שוב הדף.

דקה 34: פליקס עשה תנועה לעומק באגף שמאל וקיבל מבאלדה, מסר אחורה לפדרי והקשר שלח את זה ברגל שמאל סנטימטרים מעל המשקוף.

דקה 35: מסירה אדירה של קאנסלו השאירה את לבנדובסקי באחד על אחד, החלוץ ניסה להקפיץ וממרדשווילי ממש לא התקשה לקלוט את הכדור.

ז'ואאו פליקס, ברצלונה
ז'ואאו פליקס, ברצלונה | רויטרס

דקה 52: רק גונדואן יודע איך ההתקפה הזו לא הסתיימה בשער. דה יונג הוציא את קאנסלו קדימה במסירה ארוכה, המגן מסר מהאגף ימני לגרמני שהיה לבד בכניסה לרחבה, אבל גונדואן פספס את המסגרת.

דקה 55: 0:1 לברצלונה! עוד כדור ענק של דה יונג, הפעם לראפיניה, מצא את הברזילאי חופשי כדי להעביר את מסירת הרוחב לפליקס, שלא היה צריך יותר מלדחוק ממטר לשער הריק.

דקה 70: ולנסיה חזרה ל-1:1! אחרי התקפה שהחלה באגף ימין, גיאמון השתלט על הכדור בסמוך לרחבה, סידר את הגוף לרגל ימין והפגיז לחיבורים. שער נהדר.

הוגו גיאמון חוגג שער של ולנסיה
סיומת ענקית. הוגו גיאמון חוגג | אימג'בנק GettyImages, Aitor Alcalde

דקה 73: עוד מסירה אדירה של פרנקי דה יונג השאירה את פראן טורס לבד מול השוער, אבל החלוץ, בנגיעה הראשונה שלו בכדור, נעצר אצל ממרדשווילי.

דקה 82: פספוס ענק נוסף. ראפיניה הגיע לאחד על אחד מול ממרדשווילי שהדף, הברזילאי קיבל עוד הזדמנות בכדור החוזר – אבל גסיורובסקי בן ה-18 חסם אותו על קו השער.

שחקן אתלטיקו מדריד אנטואן גריזמן
שחקן אתלטיקו מדריד אנטואן גריזמן | אימג'בנק GettyImages, Soccrates Images

אתלטיק בילבאו – אתלטיקו מדריד 0:2

משהו לא טוב עובר על אתלטיקו מדריד מחוץ לוונדה מטרופוליטנו והערב היא רשמה הפסד חוץ שלישי ברציפות בליגה. גורקה גורוסטה (51) וניקו וויליאמס (64) בבעיטה מרהיבה כבשו במחצית השנייה ובילבאו הצהירה שהיא מתכוונת להיאבק בכל הכוח על כרטיס לליגת האלופות. דייגו סימאונה ושחקניו עם 24 נקודות מ-24 אפשריות בבית, אבל עם 10 נקודות מ-24 אפשריות במשחקי חוץ.

שחקני אתלטיק בילבאו חוגגים
| GettyImages, Soccrates Images

סביליה – חטאפה 3:0

סביליה ממשיכה להתבזות בליגה והפעם הובסה ברמון סאנצ'ס פיחואן על ידי חטאפה. בעקבות כך, דייגו אלונסו סיים את דרכו והפך למאמן השני שהאנדלוסים מפטרים העונה, אחרי חוסה לואיס מנדיליבאר. האורוגוואי ניצח רק בגביע המלך מול יריבות חובבניות, כשבליגת האלופות הפסיד ארבע פעמים והודח אפילו ללא אפשרות להגן על התואר בליגה האירופית, והערב בליגה רשם משחק שמיני ללא ניצחון (הפסד חמישי לצד שלוש תוצאות תיקו). בורחה מאיורל דייק מהנקודה הלבנה בדקה החמישית, מייסון גרינווד בישל בכדור עומק לחיימה מאטה בדקה ה-37 וחתם בעצמו את התוצאה עם פנדל נוסף (80).

משחקים נוספים:

אוסאסונה – ראיו וייקאנו 0:1 לאוסאסונה: ראול גרסיה (90+5)

סלטה ויגו – גרנאדה 0:1 לסלטה: יורגן סטרנד לארסן (20), יאגו אספס הורחק (80)

מייסון גרינווד שחקן חטאפה בועט פנדל
נהנה בליגה הספרדית. מייסון גרינווד | GettyImages, Fran Santiago

המחזור שיימשך ביום ראשון יגיע לסיומו בשני בערב, כשג'ירונה המוליכה תארח את אלאבס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי