אחד הסמלים הגדולים בליגה הספרדית בדרך למעבר סנסציוני

play
איקר מוניאין שחקן אתלטיק בילבאו | רויטרס
צפו: אתלטיק בילבאו זכתה בגביע אחרי דרמת ענק ו-2:4 על מאיורקה בפנדלים 02:59

הכוכב שהעביר את כל הקריירה באותו מועדון יעזוב אחרי 15 עונות, ויגשים חלום. בעבר הוא התחפש כדי להיווכח במשחק הכי גדול של הקבוצה בה ישחק

(גודל טקסט)

איקר מוניאין הצהיר לאחרונה כי עם תום חוזהו בקיץ הקרוב הוא יעזוב את מועדון חייו, אתלטיק בילבאו, אחרי 15 עונות. מסתמן כי הקשר ההתקפי בן ה-31 שהעביר את כל הקריירה במועדון הבאסקי, עומד לבצע את אחד המעברים המפתיעים שראינו משחקן בליגות הבכירות באירופה: הוא צפוי להצטרף לריבר פלייט הארגנטינית.

מי שעקב מקרוב אחרי מוניאין והצהרותיו לאורך השנים, פחות יופתע מהבחירה. כבר ב-2012 סיפר הספרדי על אהדתו לקבוצה, שכמו בילבאו, משחקת באדום-לבן: "ריבר היא קבוצה שתמיד אהבתי, במיוחד בגלל הקהל שלה שתמיד דוחף את הקבוצה. אני עוקב אחרי כל המשחקים. כשאתה רואה כדורגל בטלוויזיה כילד, למשל משחקי הקלאסיקו בין ריבר לבוקה, אתה תמיד בוחר צד. אני בחרתי בריבר".

מוניאין חגג ברשתות לא אחת את ניצחונות קבוצתו האהודה, אבל הסיפור שמתאר הכי טוב את החיבור שלו לריבר קשור למשחק הגדול ביותר בהיסטוריה של המועדון: גמר גביע ליברטדורס נגד בוקה ג'וניורס ב-2018. כזכור, הגומלין הועתק מארגנטינה למדריד בשל אירועים אלימים במשחק הראשון בין היריבות, ומוניאין לא היה יכול להרשות לעצמו לפספס את ההזדמנות.

לבילבאו תוכנן משחק יום אחרי הגמר ההוא, אבל הקשר החליט לחמוק לכמה שעות מהמחנה בו התכנסה קבוצתו. והוא עשה זאת בדרך צבעונית במיוחד: עם תחפושת. "תפסתי פאה, משקפיים, כובע, צעיף ויצאתי לרחוב עם חבר קרוב. כמו אולטראס".

איקר מוניאין, אתלטיק בילבאו
מסתמן שהוא יגשים חלום. איקר מוניאין | אימג'בנק GettyImages, Denis Doyle

מוניאין הוא ללא ספק אחד הסמלים הגדולים בליגה הספרדית בעשור וחצי האחרונים: רק לאחרונה הוא הניף עם בילבאו את גביע המלך לראשונה אחרי 20 שנים, כשבעבר זכה עם הבאסקים בסופר קופה פעמיים. מעברו לריבר אמנם לא סוכם, אך בשל האהדה הוא צפוי להעדיף אותה על פני הצעות מברזיל, מקסיקו וארצות הברית. לפי הדיווחים, נושא הכסף לא יהווה מכשול עבורו, אבל ריבר תצטרך למצוא פתרון למגבלת הזרים בליגה הארגנטינית: מותר לה לרשום שישה, חמישה מאלה שנמצאים בסגל צפויים להמשיך ויש גם צורך בחלוץ בכיר.

בינתיים, אוהדי אתלטיק בילבאו כבר נפרדים מהאליל שלהם ורואים במעברו לריבר עובדה מוגמרת. חלקם הקדישו לו מילות פרידה והוקרה באמצעות הטלוויזיה המקומית: "תודה רבה, איקר. אתה הטוב ביותר. הלוואי שתיהנה בארגנטינה", "מקווים שתמשיך ללבוש אדום-לבן בריבר", "אתה אגדה באתלטיק, תצליח בריבר", מסרו לו חלק מהם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי