סטיין לקראת אתלטיקו: "מרגיש חזק כמו ביום שהגעתי". דה יונג בחוץ

קיקה סטיין ושחקניו קיקה סטיין ושחקניו | Octavio Passos/Getty Images

מאמן ברצלונה הכחיש כאוס בחדר ההלבשה: "כולם צריכים לוותר". הוא מבין: "אם לא ננצח - הסיכוי לזכות בתואר יקטן". הקשר פצוע בעוד ארתור בסגל: "יהיה מחויב עד לרגע האחרון". מסי יחפש את השער ה-700 בקריירה

(גודל טקסט)

ברצלונה עוברת ימים לא פשוטים. בצל הדיווחים בתקשורת על כך שהמאמן איבד את חדר ההלבשה ואף שוקל להתפטר, אתלטיקו מדריד תגיע מחר (שלישי, 23:00) לקאמפ נואו במסגרת המחזור ה-33, כשהאלופה שנמצאת במרחק שתי נקודות מריאל מדריד – יודעת שאין מקום לטעויות. הקבוצה של דייגו סימאונה כבר גברה על ברצלונה העונה במסגרת הסופרקופה הספרדי. מנגד, בארסה יכולה לשאוב ביטחון ממאזן הבית הנפלא שלה כשניצחה ב-15 מ-16 משחקיה וכבשה 48 שערים.

האלופה תקבל בחזרה את סרג'י רוברטו שהתאמן כרגיל והחלים מהפציעה, בעוד פרנקי דה יונג עדיין נותר מחוץ לסגל. ארתור, שנפרד מחבריו באימון והודיע על עזיבתו ליובנטוס, נכלל בסגל למשחק אך לא בטוח אם ישחק. סטיין אמר על הקשר: "אני לא יודע מה אימו אמרה. אין לי ספק שהוא יהיה מחויב עד ליום האחרון. הוא התחייב לכך ויקדיש את עצמו במלואו להשגת היעדים. אין לי ספק לגבי זה. האם הוא ישחק? זה תלוי במאפיינים של המשחקים".

סטיין הכחיש את הדיווחים על העימות בין ליאו מסי לעוזרו אדר סראביה ("לא קרה שום דבר") ודיבר גם על מעמדו בקבוצה: "אני מרגיש חזק כמו ביום שהגעתי, אני עושה כל שביכולתי כדי שהקבוצה תתקדם, תנצח משחקים ותקצור הצלחות. אני משוכנע שאנחנו עושים עבודה טובה. אתה נהנה כשאתה מנצח ואתה מבואס כשאתה מפסיד", זו המחזוריות והקרס של הכדורגל.

מסי מתעלם מעוזר המאמן. "זה כלום" | צילום מסך: Movistar El Partidazo

"נכון שיש מחלוקות, ככה זה תמיד, זה נורמלי. גם אני הייתי שחקן לא קל. הדבר החשוב הוא לשכנע את כולם שעלינו לפתח רעיון. יש תקשורת טובה עם השחקנים, אין בעיה גדולה. כשהניצחונות לא מגיעים כולנו אחראיים. אנחנו נפגשים הרבה ומתמקדים בנושאי כדורגל. העבודה שלנו מתמקדת בכר הדשא. כולם חייבים לוותר, גם השחקנים. לא כל מה שאנחנו רוצים ניתן לביצוע. גם אני הייתי שחקן לא קל. חייבים לפעול כקבוצה ולהקריב דברים אישיים. זה לא קשור לשחקנים האלה ספציפית זה קרה לי גם בלאס פלמאס ובטיס. התקשורת היא זו שמייצרת רעש".

הסיכוי לזכות באליפות: "אם לא ננצח, הסיכויים לזכות בתואר יהיו קטנים יותר. אבל עלינו לנצח את כל המשחקים ולראות אחר כך מה יהיה. אתלטיקו קבוצה נהדרת והמשחקים נגדה מאוד קשים. זה נורמלי שזה יהיה כך גם הפעם. יש צורך בניידות רבה, איך לרווח את המשחק ולדעת להתמודד על שטח קטן, וכמובן עלינו לבלום את ההתקפות המתפרצות שלהם. יש לה כישרון רב. המשחקים הבאים אחריה יהיו חשובים לא פחות. הניצחון עכשיו מכריע עבורינו, נותרו פחות משחקים ואין לנו מרווח לטעויות. אנחנו מייחסים למשחק הזה חשיבות רבה".

מסי כמובן יחפש את השער ה-700 בקריירה שלו אחרי שבישל אמנם פעמיים ללואיס סוארס נגד סלטה ויגו אך לא הבקיע בשלושת מחזורי הליגה האחרונים. יש לזכור כי מסי, שכבש את שער הניצחון נגד אתלטיקו במסגרת הליגה בוונדה מטרופוליטנו, הבקיע 31 שערים נגד הקולצ'ונרוס – ורק נגד סביליה כבש יותר. מסי כמובן יפתח בהרכב והשאלה היא מה קורה עם אנטואן גריזמן. החלוץ שותף לתשע דקות בלבד נגד סלטה ולא כבש כבר שבעה משחקים.

אנטואן גריזמן. הלך לאיבוד | Eric Alonso/Getty Images

המאמן אמר על גריזמן: ""רק 11 יכולים לפתוח בהרכב. לפעמים ישחקו כאלה ולפעמים ישחקו אחרים. כולם חשובים ולכל השחקנים יש ויהיו הזדמנויות ללא קשר להיררכיה.". ההערכות הן שאנסו פאטי ימשיך לזכות באשראי על חשבונו.

סימאונה מעולם לא ניצח את בארסה בליגה

אתלטיקו מדריד, מנגד, מגיעה למשחק אחרי ארבעה ניצחונות ליגה רצופים (בשלושה מהם לא ספגה) – הריצה הטובה ביותר שלה העונה, האחרון שבהם 1:2 על אלאבס. הקבוצה השתלטה על המקום השלישי בטבלה. החלוץ דייגו קוסטה עשוי לפתוח בהרכב והוא זוכר היטב את המשחק האחרון בקאמפ נואו לאחריו הורחק לפרק זמן ארוך משום שקילל את השופט.

בספרד החמיאו לקבוצה של סימאונה שנראה שלראשונה הצליחה להתאושש סופית מעזיבתו של גריזמן. מרקוס יורנטה שמתופקד בעמדה קדמית יותר במשחקים האחרונים – היה מעורב בארבעה שערים בארבעת משחקי הליגה האחרונים. מנגד, בפני סימאונה עומד אתגר עצום – הוא מעולם לא הצליח לנצח את ברצלונה בליגה, גם לא בעונת האליפות ההיסטורית.

שחקני אתלטיקו מדריד. בכושר מצוין | Denis Doyle/Getty Images

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי