צעד גדול לאליפות: 0:1 לריאל מדריד על בילבאו

סרחיו ראמוס חוגג | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

הקבוצה של זידאן לא הבריקה, אך רשמה ניצחון שביעי ברציפות. מרסלו סחט פנדל בדקה ה-73, אותו כבש הקפטן ראמוס שהגיע לעשרה שערי ליגה העונה

(גודל טקסט)

מאז חידוש הליגה הספרדית ריאל מדריד מחזיקה במאזן מושלם. אפשר לומר שהכדורגל שלה לא מרשים, וזה אכן כך, ובשלושת המשחקים האחרונים היא השיגה 0:1, אבל קשה שלא להעריך את הקבוצה של זינדין זידאן שגם ללא אדן הזאר מצליחה להסתער עם עומס המשחקים. הבלאנקוס נחו 62 שעות בלבד לאחר הקרב הקשה נגד חטאפה ושוב נזקקו לפנדל אחד כדי להכריע את המשחק, כשהם שוב שומרים על שער נקי.

מרקו אסנסיו פתח בהרכב לראשונה העונה (עברו 420 יום מאז הפעם האחרונה, אם ניידק) והיה מנקודות האור במחצית הראשונה של הבלאנקוס, כשבישל שני מצבים נהדרים לרודריגו וקארים בנזמה, אלא שזה היה משחק שווה כוחות נגד בילבאו שנלחמת על אירופה וסיכנה בזכות ראול גארסיה והמהירות של איניאקי וויליאמס.

| Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

בדקה ה-73 הגיע רגע המפנה. מרסלו קיבל מסירה והוכשל ברחבה, השופט בדק את המהלך ב-VAR והחליט לפסוק על פנדל. הקפטן סרחיו ראמוס, שהכריע את המשחק נגד חטאפה בחמישי, שוב שמר על קור רוח מופתי וכבש את שער הליגה העשירי שלו העונה (12 בכל המסגרות). ריאל ניצחה ולמרות שגם ברצלונה עשתה זאת כמה שעות לאחר מכן, פער ארבע הנקודות בין השתיים נשמר והבלאנקוס מריחים אליפות ראשונה מאז 2017. במחזור הבא, ביום שישי, הם יפגשו את אלאבס.

הרכבים

אתלטיק בילבאו: אונאי סימון, קאפה, ייראי אלברס (אונאי נונייס, 21), איניגו מרטינס, יורי, איקר מוניאין, דני גארסיה, אונאי לופס (מיקל וסגה, 63), איניגו קורדובה (אוסקר דה מרקוס, 63), איניאקי וויליאמס(אויאן סאנסט, 78) וראול גארסיה (אסייר וייאליברה, 78)

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, דני קרבחאל, סרחיו ראמוס, אדר מיליטאו, מרסלו, קאסמירו, פדה ואלוורדה (טוני קרוס, 85), לוקה מודריץ', רודריגו (לוקאס ואסקס, 74), מרקו אסנסיו (ויניסיוס ג'וניור, 74), קארים בנזמה (לוקה יוביץ, 90+3)

מהלך המשחק:

בדקה הרביעית הגיעו הבלאנקוס למצב ראשון מסוכן כשמרקו אסנסיו בעט כדור חופשי שטוח, אונאי סימון הגיב טוב ודני קרבחאל שהגיע לריבאונד לא הצליח למסור כמו שצריך לקארים בנזמה. בדקה השישית איניאקי וויליאמס קיבל מסירה מעולה לרחבה אחרי שסרחיו ראמוס החליק אבל ללמזלה של ריאל החלוץ היה בנבדל. הבלאנקוס הניעו את הכדור בזכות האגפים אך לא היו חדים בפעולה האחרונה.

קאסמירו מול ראול גארסיה. מאבקים קשים במרכז השדה | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

בדקה ה-16 הגיע מצב ראשון מצד המארחת – הרמה יפה של קאפה מצד ימין הסתיימה בנגיחה חזקה של ראול גארסיה אבל הכדור הלך למרכז השער וטיבו קורטואה הדף היטב. בדקה ה-22 אסנסיו העביר כדור רוחב מצד שמאל ומי שהתגנב מאחורי כולם הוא רודריגו שנגח רע מעל השער. כעבור דקה, איניאקי וויליאמס בעט חזק מעל השער.

רגע לפני המחצית אסנסיו, הטוב בשחקני ריאל ללא ספק, שלח כדור מסוכן מצד שמאל ובנזמה נגח לא מספיק מדויק והכדור חלף החוצה.

אדר מיליטאו עוצר את איניאקי וויליאמס | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images
שחקני ריאל מדריד וזינדין זידאן | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

בנזמה היה יכול לכבוש במצב נוח מתוך הרחבה אבל התמהמה וההגנה הרחיקה. החלוץ הצרפתי היה נראה לא חד. כעבור ארבע דקות בילבאו ניסתה לצאת קדימה במתפרצת מהירה, ראול גארסיה הרים לעבר וויליאמס וקורטואה הריח את הסכנה ויצא נהדר. בדקה ה-60 ואלוורדה ורודריגו ביצעו מהלך יפה על הקו אך הברזילאי נתן לעצמו מקדמה ארוכה מדי.

בדקה ה-72 הגיעה הישועה של ריאל מדריד, שוב בפנדל. מרסלו הוכשל ברחבה, השופט בדק את המהלך ב-VAR וסרחיו ראמוס לא התבלבל, 0:1 לריאל. זידאן רצה לרענן את השורות וביצע חילוף כפול כשלוקאס ואסקס (לראשונה מאז חידוש הליגה) ו-ויניסיוס ג'וניור עלו מהספסל. בנזמה היה יכול לסגור עניין בדקה ה-88 כשהגיע לאחד על אחד מול השוער אך אונאי סימון הדף ברגלו. בתוספת הזמן ריאל העדיפה להעביר את הזמן במקום לחפש שער נוסף. סרחיו ראמוס קיבל צהוב ויחמיץ את המשחק נגד אלאבס ביום שישי.

קארים בנזמה לאחר ההחמצה | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images
| Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images
סרחיו ראמוס בטירוף | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי