בבילבאו טענו לקיפוח: "רואים לטובת מי שורקים פנדלים כאלה"

סרחיו ראמוס | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

איקר מוניאין ודני גרסיה תקפו את השופטים אחרי ההפסד לריאל מדריד: "ברור לאן נושבת הרוח במחזורים האחרונים". לפי ניתוח ב"אס" הגיע לבאסקים פנדל, זידאן וראמוס הדפו את הטענות

(גודל טקסט)

ריאל מדריד עשתה היום (ראשון) צעד חשוב לעבר זכייה באליפות כשניצחה 0:1 בחוץ את אתלטיק בילבאו, אך היכולת של הבלאנקוס על המגרש הייתה רחוקה מלהרשים ובספרד מתעסקים בעיקר בדרך בה הושגו שלוש הנקודות: שער של סרחיו ראמוס בבעיטת עונשין מ-11 מטרים, בדיוק כמו במחזור הקודם נגד חטאפה. התערבות ה-VAR הביאה את השופט גונסאלס גונסאלס לשרוק פנדל לזכות הקבוצה של זידאן בגין דריכה של דני גרסיה על מרסלו, אלא שדקות ספורות לאחר מכן האיש עם המשרוקית התעלם ממהלך זהה ברחבת הלבנים, בו ראמוס דרך בעצמו על ראול גרסיה.

המאמן המנצח, זינדין זידאן, הדף את הטענות: "נמאס לי לדבר כל הזמן על אותו הדבר, נראה שאנחנו מנצחים רק בזכות השופטים", אמר הצרפתי, "צריך לכבד את ריאל מדריד ואת השחקנים. אף אחד לא יסיח את דעתנו מהמטרה, נמשיך להתרכז אך ורק בכדורגל. היינו חסרי ברק בהתקפה, אנחנו יכולים להשתפר ונעשה זאת. הליגה תוכרע במשחקים האחרונים".

ראמוס הצטרף למאמנו: "לא ניקח ולא נפסיד את האליפות בגלל השופטים, הקרדיט על זה שאנחנו בפסגה לא שלהם, הם לא קיבלו אף החלטה מכרעת", התעקש הבלם וטען כי לא הגיע לבילבאו פנדל: "דרכתי קצת על הנעל של ראול, אבל הפעולה הזו לא קשורה בכלל למהלך". הקפטן, שהגיע ל-10 שערי ליגה העונה, התייחס לקור הרוח שלו בבעיטות עונשין: "אני חושב רק על חשיבות שלוש הנקודות. כשהמתח מגיע לשיאו אני מרגיש הכי בנוח ואני חושב שאני המתאים ביותר לקחת אחריות ברגעים האלה".

שער עשירי העונה בליגה | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

ב"אס" פורסם הניתוח של שופט העבר, אדוארדו איטורלדה גונסאלס, שהבהיר כי היה צריך להישרק בשני הצדדים והגדיר את ההחלטה להתעלם מהדריכה של ראמוס כטעות קשה: "מה שהשופט חשב הוא שלא הייתה כוונה, אבל לכוונה אין שום חשיבות בחוקה, היא לא קיימת שם. ההבדל הוא ששחקן אחד ניסה לשחק בכדור והשני היה בעמדה רחוקה מהכדור".

בינתיים, בתקשורת הברצלונאית כמובן תוקפים פעם נוספת את אנשי ה-VAR שנחלצו לעזרת ריאל לכאורה, אך גם שחקני אתלטיק בילבאו טענו לקיפוח מצד גונסאלס-גונסאלס. איקר מוניאין ירה בסיום המשחק ורמז כי השופטים עושה איפה ואיפה: "רואים בבירור לאן נושבת הרוח במחזורים האחרונים ולטובת איזה קבוצות שורקים פנדלים מהסוג הזה, שכל אחד יסיק את המסקנות שלו". דני גרסיה, שכאמור ביצע את העבירה על מרסלו, הוסיף: "אנחנו יודעים שברחבה ממול לא היו שורקים על זה פנדל, אנחנו מגיעים במחשבה כזו עוד לפני משחקים כאלה. ידוע כבר איזה מן שחקן הוא ראמוס, אבל לפחות שינסה להסתיר את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי