"זה בדיוק גריזמן שרצינו לראות", ברתומיאו תקף את השיפוט

מסי, סוארס וגריזמן | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

הצרפתי שכבש גולאסו ענק זכה למחמאות: "שער שצריך לראות שוב ושוב, יצירת מופת". הנשיא התרעם: "ה-VAR תמיד עוזר לאותה הקבוצה", אך שיבח את סטיין: "עושה עבודה גדולה". וגם: ציון הדרך של סוארס והרקורד של מסי

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה הגיעה אתמול (ראשון) למשחק הקשה בוויאריאל עם הגב אל הקיר אחרי שריאל מדריד פתחה פער של שבע נקודות בפסגה, אך הוכיחה שהספידו אותה מוקדם מדי. האלופה בשנתיים האחרונות סיפקה משחק ענק, התגברה על המחסום הגדול שלה במשחקי החוץ והשיגה ניצחון 1:4 ענק (השוותה את ניצחון החוץ הגבוה ביותר שלה נגד הצוללת הצהובה – ממאי 2010), בערב בו הכל התחבר. מה זה אומר שהכל התחבר? אפילו אנטואן גריזמן המושמץ שזכה למקום ב-11, כבש גולאסו אמיתי ושבר בצורת בת תשעה משחקי ליגה.

בתקשורת פרגנו ובגדול. "יש חיים!", נכתב בשער "ספורט", כשציינו שהקבוצה הציגה את המשחק הטוב ביותר שלה בעידן קיקה סטיין והיא עדיין מאמינה שיכולה לזכות באליפות". למטה כמובן התייחסו גם ל"סקנדל ה-VAR" לטובת ריאל מדריד. "בארסה חזרה להיות צלולה, הכוכבים להטו נגד וויאריאל". גריזמן זכה לשבחים כמובן וקיבל את הציון 8. "הוא היה ממוקד, השתתף בהתקפות, בלט באיזורים הצרים. הוא לא הפסיק, הוא זז כל הזמן. זה בדיוק השחקן שרצינו לראות", נכתב, ואת השער שלו הגדירו כ"לא הגיוני". "לראות את זה שוב ושוב", נכתב ב"אל מונדו דפורטיבו". "קמו לתחייה, הם חזרו", הייתה הכותרת בשער העיתון על המופע של בארסה.

למרות הניצחון הענק, בקבוצה כועסים. נשיא המועדון ג'וזף מריה ברתומיאו הכריז: "ה-VAR לא הוגן בפני כולן, השופטים תמיד מעדיפים את אותה הקבוצה", וכשהכל מכוון כמובן לריאל מדריד. "מאז הסגר, היו הרבה משחקים מאוד לא הוגנים. המערכת הזו צריכה לעבור לשופט, במשחקים האחרונים כולם ראו תמונות בהן ה-VAR פשוט לא עבד". כשבלם הקבוצה ג'רארד פיקה נשאל על תנועת הביטול שעשה לאחר שה-VAR פסל שער של מסי טען: "אני לא זוכר, אני לא יודע. כשאתה במגרש עם האדרנלין הזה, לא יודע".

כותרות העיתונים בברצלונה | צילומי מסך: "ספורט" ו"מונדו דפורטיבו"

נשיא הקבוצה שם בצד את הכעס ופרגן למאמן קיקה סטיין: "שמעתי את כל השמועות, אך הן שקריות. להנהלה והשחקנים יש אמון מלא בו. הוא עשה עבודה נהדרת".

סטיין אמר: "היינו צריכים מחשחק גדול כזה. המפתח הוא לשחק כמו במחצית הראשונה, להמשיך ככה – ולכבוש שערים. עשינו כמה משחקים טובים אבל השערים הם מה שקובעים – כך היה בוויגו (נגד סלטה), כך היה נגד סביליה. הצלחנו לכבוש ארבעה ואני מאושר. היו לנו רגעים טובים מאוד במשחק הזה. קיבלנו שקט נפשי. מסי, סוארס וגריזמן תפקדו בצורה יוצאת מן הכלל, הם שחקנים באיכות גבוהה מאוד ורצינו שיכנסו פנימה כמה שיותר, זה הצליח לנו. היה לגריזמן משחק נהדר, השער שלו אדיר. אני לא יודע אם אישרו לו את השער הראשון (בסופו של דבר השער נחשב לעצמי), אבל הוא בלט".

ההמשך: "אנחנו מקווים לשמור על הרמה הזו ולהמשיך לצבור נקודות, נחכה ונראה מה יקרה. יש לנו את ליגת האלופות גם. חשוב לשמור על הרמה הזו. אם ריאל מדריד לא תפסיד? יש דברים שאנחנו לא יכולים לשלוט עליהם, זה לא תלוי בנו".

שחקני ברצלונה חוגגים. ניצחון גדול עם הגב אל הקיר | Alex Caparros/Getty Images

ובחזרה למשחק. ליאו מסי כבר הצליח לכבוש את שערו ה-700 בקריירה נגד אתלטיקו מדריד והמשיך במלאכת הבישולים. לפי "מיסטר צ'יפ", שנחשב למומחה בסטטיסטיקות של כדורגל ספרדי, הפרעוש הגיע ל-20 בישולים העונה בליגה ב-29 הופעות, והוא היחיד שעשה זאת פעמיים בקריירה, יחד עם עונת הטרבל ב-2014/15.

החלוץ לואיס סוארס שכבש שער ענק בבעיטה מסובבת רשם ציון דרך כשהגיע ל-194 שערים במועדון, בדיוק כמו לאסלו קובאלה, החלוץ ההונגרי ששיחק במועדון בשנות ה-50-60. האורוגוואי היה לראשון בברצלונה שכובש בכל 12 חודשי השנה, כאשר החודש האהוב עליו הוא אפריל (22 כיבושים). הוא הכובש ה-24 הטוב ביותר בתולדות הליגה הספרדית. באותה הנשימה, ג'ורדי אלבה הפך לשחקן בארסה הראשון שמבשל בכל חודשי השנה. ביום רביעי תפגוש בארסה את היריבה העירונית אספניול ותוכל להוריד אותה לליגת המשנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי