רשמי: רונאלד קומאן חתם בברצלונה עד 2022

רונאלד קומאן | ברצלונה, רשמי

ההולנדי שזכה עם הקבוצה בליגת האלופות כשחקן, סגר מעגל ויוצג בשעות הערב במסיבת עיתונאים. ויקטור פונט הכריז: "אם אבחר לנשיאות אפטר אותו", ברתומאו שוחח עם אביו של מסי

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

זה היה באוויר ועכשיו זה רשמי: המאמן ההולנדי רונאלד קומאן עזב רשמית את נבחרת אורנג' וחתם ברצלונה עד 2022. ההצגה הרשמית ומסיבת העיתונאים תתקיים היום (רביעי) בשעות הערב.

ההולנדי בן ה-57, נחשב לאחד הגיבורים הגדולים של הקבוצה דווקא כשחקן, לאחר שהעניק לברצלונה את גביע האלופות הראשון בתולדותיה בעונת 1991/92 עם כדור חופשי בלתי נשכח לרשת של סמפדוריה בדקה ה-112 באצטדיון וומבלי.

יש לציין כי למרות שקומאן נחשב למאמן מוערך בעקבות הקמפיינים המוצלחים של נבחרת הולנד בליגת האומות ובמוקדמות היורו, ההישגים שלו כמאמן קבוצות עדיין שנויים במחלוקת. מחוץ להולנד זכה המאמן בגביע אחד בנפיקה (2004/05) ועוד אחד עם ולנסיה (2007/08). לפני ההגעה לנבחרת הולנד אימן קומאן את אברטון ופוטר אחרי שרשם קצת פחות מ-50 אחוז הצלחה.

ג'וזף מריה ברתומאו
ג'וזף מריה ברתומאו | AFP

בתוך כך, אחד המועמדים הבכירים לנשיאות והמתנגד הראשי לדרכו של ברתואמו ויקטור פונט דיבר באופן נחרץ נגד המינוי של קומאן והודיע כי אם ימונה לנשיא, ההולנדי לא ימשיך דרכו לא משנה מה יעשה.

"צדקתי כשאמרתי לפני חמש שנים שאיבדנו את הדרך וצריך פרוייקט חדש. אני לא אשנה את התוכניות שלי בנושא המאמן. חיוני ליישם את הפרוייקט שאנחנו מתכוונים להוביל בטווח הקצר והבינוני, כדי להמשיך לנצח גם ב-2030. אם אזכה בבחירות קומאן לא יהיה המאמן. הוא סמל בקבוצה ועלינו להודות על כך שלקח את האתגר וגם אני מאחל לו באופן אישי ובמידת הצורך הוא יכול לתרום בהמשך בדרך כלשהי, אבל לא משנה במה הוא יזכה, הוא לא ימשיך איתנו במועדון", אמר פונט בראיון ל'קנדה סר'.

רונאלד קומאן
רונאלד קומאן | Maja Hitij/Bongarts/Getty Images

כעת, המשימה הגדולה ביותר של נשיא ברצלונה, ז'וזפ מריה ברתומאו, היא לשכנע את כוכבו הגדול ליאו מסי להישאר בקבוצה לטובת הפרויקט החדש שמתכנן יחד עם המאמן רונאלד קואמן. הנשיא עצמו מתכוון לקיים פגישה משלושת עם הארגנטינאי וההולנדי כדי לתת את הפרטים אך עוד קודם לכן בחר דווקא להתקשר לאביו של הפרעוש, חורחה מסי.

על פי דיווח של 'קנדה סר', הנשיא סיפר לאביו של השחקן כי ליאו מסי הולך להיות עמוד התווך של הפרויקט החדש של הקבוצה, בעוד חורחה המבולבל השיב לו שהוא צריך לדבר אישית עם הקפטן בעצמו בניסיון לשכנע אותו והוא לא הכתובת. כאמור בעקבות כך, הנשיא החליט לקיים פגישה בשש עיניים על מנת לגרום לקפטן להמשיך בכל מחיר.

יש לציין כי ליאו מסי חתום לעונה הבאה והאופציה לביטול החוזה שלו כבר פגה מזמן – ולכן יהיה קשה לראות איזה קבוצה תוכל לעמוד בסעיף השחרור שלו העומד על כ-700 מיליון יורו ואם יש דבר אחד שברור לברתומאו זה שאסור לו בשום אופן לוותר על השחקן הגדול בתולדות המועדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי