Sport1 Banner

בארסה תפגוש את חימנסטיק ב-12 בספטמבר. ראקיטיץ': "לא עזבתי בגלל מסי"

רונאלד קומאן
רונאלד קומאן | Maja Hitij/Bongarts/Getty Images

קומאן יערוך בכורה על הקווים במשחק הכנה נגד הקבוצה מטרגונה. הקרואטי נפרד רשמית במסע"ת: "זה המועדון הגדול בעולם, אני בטוח שכל אחד יחליט נכון לגבי עתידו". דה יונג חשף: "מסי עדיין בקבוצת הוואטסאפ שלנו"

(גודל טקסט)

המאמן החדש של ברצלונה, רונאלד קומאן, מתמודד עם אתגרים רבים בימיו הראשונים בתפקיד – החל מבניית הסגל מחדש ועד ניסיונות נואשים להשאיר את הכוכב הכי גדול של המועדון – ליאו מסי. היום (רביעי) התבררה המשימה הראשונה שלו על הקווים.

את הליגה ברצלונה תתחיל רק בסוף החודש במשחק מול ויאריאל, אך ב-12 בספטמבר הקטאלונים יערכו משחק הכנה ראשון מאז ה-8:2 המביש מול באיירן מינכן בליסבון, נגד חימנסטיק טרגונה. למעשה עונת 2020/21 בליגה הספרדית תצא לדרך כבר ב-13 בספטמבר, אבל משחקיהן של הקבוצות ששוחקו באירופה ובפלייאוף הליגה השנייה נדחו בשבועיים והן יצטרפו לליגה החל מהמחזור השלישי. בנוסף לכך, בשל הנהלים המחמירים של משרד הבריאות המאפשרים לקיים משחקי הכנה מול קבוצות מהליגה הראשונה והשנייה, לבלאוגרנה לא נותרו יותר מדי אופציות.

עדיין לא בטוח מי יופיע למשחק ההכנה, אך ככל הנראה, מסי שלא הצטרף לאימונים תחת קומאן ונחוש לעזוב את המועדון, לא ייקח חלק במפגש וכמוהו גם לואיס סוארס וארתורו וידאל שעל פי הדיווחים האחרונים בדרכם ליובנטוס ולאינטר בהתאמה. לעומתם עשויים להופיע פרצופים חדשים כמו פרנסיסקו טרינקאו שנרכש בינואר מבראגה והצטרף רק הקיץ, פדרי בן ה-17 שהגיע מלאס פאלמס בתמורה ל-5 מיליון יורו וכן פיליפה קוטיניו שזכה רק לפני שבוע וחצי עם באיירן מינכן בליגת האלופות.

למרות כל זאת, הקשר ההולנדי פרנקי דה יונג עדיין מקווה שמסי ימשיך במועדון גם בעונה הקרובה, בראיון ל'פוקס ספורט' סיפר: "מסי עדיין נמצא בקבוצת הוואטספ של שחקני הקבוצה ואני מאוד מקווה שליאו יחזור, אבל זה לא משהו שתלוי בי. אני לא האדם צריך לשכנע אותו לעשות משהו, בוודאי אנשים רבים כבר פנו אליו בימים האלו".

ליאו מסי, פרנקי דה יונג
ליאו מסי, פרנקי דה יונג | Martin Rose/Bongarts/Getty Images

הקשר ההולנדי גם בירך את חברו לשעבר דוני ואן דה ביק, שסומן כמועמד להגיע לברצלונה אך בחר במנצ'סטר יונייטד: "זה צעד נהדר עבורו, ואני מאוד שמח בשבילו. האם שכנעתי אותו להגיע לברצלונה? מה פתאום, הוא היה יכול לחשוב על כך בעצמו".

שחקן שבוודאות לא ילבש את המדים של ברצלונה בעונה הקרובה הוא איבן ראקיטיץ', שחזר לסביליה אחרי שש עונות. היום הוא סגר תקופה במועדון במסיבת עיתונאים רשמית של המועדון. על האכזבה בעונות האחרונות אמר: "היו קרובים לסיים עם טרבל כמו ב-2015, אבל בכדורגל לפעמים קורים דברים שאין להסבר ואני משוכנע שהמועדון יחזור לגדולות. קשה לזכות בתואר בכל שנה, ברצלונה זכתה בכבוד גדול של עולם הכדורגל וזה יימשך".

שנותיו האחרונות במועדון: "לא הייתי אומר שהשנתיים האחרונות שלי היו גרועות, מבחינתי עונת 2018/19 הייתה הטובה ביותר בקריירה שלי, למרות הכתם מול ליברפול. היחסים שלי עם ברצלונה תמיד היו טובים וכשהגיעו הצעות דיברנו בפתיחות. אין מקום יותר טוב להיות בו מאשר ברצלונה ולפי הסטטיסטיקה אני השחקן הזר עם ממוצע המשחקים הכי גדול במועדון. להגיע להישג כזה הוא לא עניין של מה בכך".  

על ה-8:2 מול באיירן מינכן: "כמובן שזה דבר שאני מעדיף לשכוח. כולנו יודעים מה קרה. זה מעציב אותי שלא זכיתי לשחק במשחק האחרון שלי כאן, אלו שמכירים אותי תמיד יודעים שאני רוצה לשחק וזה הכעיס אותי שלא יכולתי להילחם עבור המועדון. אבל יש הרבה רגעים יפים ומיוחדים שיישארו בזיכרוני לעד".

האם אתה עוזב לאור השמועות לגבי עזיבתו של ליאו מסי: "כל שחקן צריך להחליט בעצמו לגבי העתיד שלו והרגשתי שכעת זה הזמן שלי לעזוב. אני לא יודע מה מסי או אחרים יעשו עלינו לשאול אותם. אני משוכנע שככל אחד מהשחקנים יקבלו את ההחלטה הטובה ביותר עבורם ועבור המועדון".

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי