בבכורה של קומאן: 1:3 לברצלונה על חימנאסטיק. רק 0:0 לסלטה ויגו

ליאו מסי | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

עונת 20/21 בספרד יצאה לדרך ובינתיים סגנית האלופה קיימה משחק הכנה ראשון. מסי פתח בהרכב אך לא כבש בניגוד לדמבלה, גריזמן וקוטיניו. הקבוצה של אוסקר גארסיה הייתה טובה מאייבר אך לא הצליחה לכבוש

(גודל טקסט)

אמנם הקבוצות הגדולות והספרדיות שהגיעו רחוקה באירופה אשתקד יצטרפו רק במחזור הבא, אבל עונת 2020/21 בליגה הספרדית יצאה לדרך הערב (שבת). במשחק המוקדם, אייבר וסלטה ויגו נפרדו בתיקו 0:0. במשחק השני גברה גרנאדה 0:2 על אתלטיק בילבאו בזכות פתיחה מעולה של המחצית השנייה. במשחק נוסף בשעה 22:00 תארח קאדיס העולה החדשה את אוססונה.

ברצלונה – חימנאסטיק 1:3

ברצלונה תחל את דרכה בליגה הספרדית רק בעוד שבועיים כשתארח את ויאריאל במחזור השלישי. בינתיים קיימה הקבוצה ניסוי כלים ראשון תחת המאמן החדש רונאלד קומאן, וגברה 1:3 על חימנאסטיק במשחק אימון. ליאו מסי, כמובן, פתח בהרכב, כשלואיס סוארס וארתורו וידאל, כצפוי, לא נכללו בסגל.

חוץ מהקפטן, את הטריו ההתקפי הרכיבו אנטואן גריזמן ועוסמאן דמבלה שחזר אחרי היעדרות של כמעט עשרה חודשים. הצרפתי היה הראשון שכבש – בדקה החמישית גריזמן זז והשאיר יפה את הכדור, בן ארצו קיבל את הכדור עם עזרתו האדיבה של שחקן ההגנה ודחק לרשת, 0:1. בדקה ה-17 בארסה הכפילה את היתרון בזכות פנדל מדויק של גריזמן.

פיליפה קוטיניו חוגג עם שחקני ברצלונה | David Ramos/Getty Images
ליאו מסי בפעולה | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

בדקה ה-30 צימקה הקבוצה הקטנה בזכות שער של בונייה, ו-1:2 הייתה גם תוצאת המחצית. לאחר מכן חזרה ברצלונה עם 11 שחקנים שונים לגמריי ובהם לא מעט צעירים. פרנקי דה יונג, ג'וניור פירפו ופיליפה קוטיניו היו השחקנים הבכירים העיקריים, והברזילאי כבש את השלישי בפנדל משלו.

אייבר – סלטה ויגו 0:0

קרב התחתית מהעונה שעברה הסתיים ללא שערים, תוצאה שמקפחת בעיקר את האורחת שהלכה והשתפרה ככל שנקפו הדקות. פדרו לאון ניסה את כוחו בדקה השלישית אך הכדור הלך החוצה וזה לא העיד על ההמשך. נוליטו כמעט כבש בדקה העשירית וסחט עצירה גדולה ממרקו דמיטרוביץ'. גם ברהיס מנדס היה קרוב לכבוש בדקה ה-34 אך נתקל ביום גדול של השוער שעצר בהמשך גם את אמרה מור.

הוגו מאיו מאוכזב | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images
יאגו אספס מול פדרו לאון | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

גם סנטי מינה שעלה מהספסל בדקה ה-85 לא עזר לאוסקר גארסיה. כעבור שתי דקות הקשר פאפה דיופ הורחק בצהוב שני חסר אחריות (את הצהוב הראשון קיבל בדקה ה-81) אך גם זה לא שינה את תוצאת המשחק.

עבור החלוץ יאגו אספס היה ערב מאכזב שכן הוא כל כך רצה לכבוש בהופעת הליגה ה-200 שלו במדי סלטה ויגו אך לא ממש היה קרוב לכך. בעוד שבוע תארח הקבוצה מגליסיה את וולנסיה במשחק לא פשוט בכלל. גם לאייבר מצפה משחק לא פשוט כשתתארח בוויאריאל.

גרנאדה – אתלטיק בילבאו 0:2

המארחת, הפתעת העונה בספרד אשתקד (סיימה במקום התשיעי) פתחה את עונת 2020/21 ברגל ימין. המחצית הראשונה הסתיימה אמנם ללא שערים אך בליץ' של ארבע דקות של גרנאדה הספיק כדי לנצח.

בדקה ה-49 ינגל הררה נגח נהדר לרשת אחרי הרמה מעולה של אנחל מונטרו. בדקה ה-53 לואיס מייה חטף כדור משחקן הגנה, התקדם ושלח בעיטה חזקה לרשת, 0:2. גם כניסתו של איניאקי וויליאמס מהספסל לא עזרה ל"אריות". במחזור השני תקווה בילבאו להשיג נקודות ראשונות כשתתארח במשחק חוץ אצל אייבר.

שחקני גרנאדה חוגגים | JORGE GUERRERO/AFP via Getty Images

תוצאה נוספת:

קאדיס – אוססונה 2:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי