וייסמן רשם בכורה בליגה הספרדית ב-1:1 של ויאדוליד

שון וייסמן | ויאדוליד, רשמי

החלוץ הישראלי עלה מהספסל של קבוצתו בדקה ה-79, אך לא הצליח לכבוש נגד ריאל סוסיאדד. ניצחון 0:1 דרמטי לבטיס על אלאבס במשחקו הראשון של פלגריני בליגה. ולנסיה ניצחה 2:4 את לבאנטה בדרבי הגדול של העיר

(גודל טקסט)

אחרי פגרה קצרה מהרגיל, עונת 2020/21 של הליגה הספרדית נפתחה אמש (שבת) עם בשלושה מגרשים, והערב משחקי המחזור הראשון נמשכים. במשחק המוקדם בטיס ניצחה 0:1 את אלאבס משער בתוספת הזמן. בזווית הישראלית, שון וייסמן רשם הופעת בכורה במדי ויאדוליד נגד סוסיאדד, אך לצערו המשחק הסתיים ב-1:1. בהמשך: לבאנטה תתארח אצל ולנסיה לדרבי רותח (22:00).

ריאל ויאדוליד – ריאל סוסיאדד 1:1

אחרי עונת שיא בליגה האוסטרית, וייסמן ערך הערב הופעת בכורה במדי ויאדוליד הספרדית, כאשר המאמן סרג'י גונסאלס העלה אותו מהספסל בדקה ה-79. לצערו של החלוץ הוא לא הצליח לכבוש שער ניצחון במשחקו הראשון בליגה הבכירה. עוד לפני שהוא נכנס, מי שכן הצליח להשפיע על לוח התוצאות היה סרג'י גווארדיולה, שבדקה ה-40 ביצע מהלך אישי מבריק וסידר למיצ'ל שער בכורה לעונה.

מנגד, סוסיאדד הגיע למשחק באצטדיון חוסה סוריה ללא הרכש הנוצץ שלה דויד סילבה, שנמצא חיובי לנגיף הקורונה, ובמהלך המשחק התקשתה מאוד לייצר התקפות מסודרות. בדקה ה-60 האורחים השיגו ממש במקרה את שער השוויון, לאחר שרוברטו לופס סובב כדור חופשי לעבר מרכז הרחבה, שוער ויאדוליד ג'ורדי מאסיפ הדף את הכדור פשוט לרשת שלו וקבע חלוקת נקודות במשחק.

סרג'י גווארדיולה, אריץ אלוסטונדו | Quality Sport Images/Getty Images

ולנסיה – לבאנטה 2:4

במשחק המרכזי של יום המשחקים, ולנסיה ולבאנטה נפגשו לדרבי הגדול של העיר שהבטיח הרבה וגם קיים. ארבע נקודות בלבד הפרידו בין הקבוצות בסיום העונה שעברה, והערב ולנסיה השלימה ניצחון יוקרתי כבר במחזור הראשון. פתיחת המשחק הייתה דווקא של לבאנטה, שמצאה את הרשת אחרי כחצי דקה מרגלו של חוסה רוסאלס.

המארחת הגיבה יחסית מהר, כאשר בדקה ה-12 גבריאל איזן. בדקה ה-36 מוראלס בן ה-33 השלים צמד במשחק במהלך אדיר. אקורד הסיום של החצי הראשון והסוער במשחק הגיע בדקה ה-39 כשמקסי גומס קבע 2:2. במחצית השנייה המשחק היה שקול יותר, ובדקה ה-75 מאנו ואייחו בן ה-23 קיבל מסירה נהדרת מדניס צ'רישב והחזיר לוולנסיה היתרון. החלוץ הצעיר השלים צמד במשחק בתוספת הזמן וחתם את המשחק.

שחקני ולנסיה חוגגים | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

אלאבס – בטיס 1:0

לאחר עונה מאכזבת מאוד אשתקד, שתי הקבוצות עברו מתיחת פנים לא קטנה. בטיס חוותה עונה הפכפכה מבחינת צוות האימון, אך בקיץ היא הציגה את החיזוק הנוצץ ביותר שלה – המאמן המנוסה והוותיק מנואל פלגריני. מנגד, אלאבס החתימה את פבלו מאצ'ין, הזכור בעיקר מימיו על הקווים של סביליה.

במשחק הערב ניתן היה לראות שהאורחים מאנדלוסיה היו איכותיים יותר במשחק, ואף איימו הרבה יותר על שערו של פרננדו פאצ'קו, אך ללא הצלחה במשך מרבית דקות המשחק. בדקה ה-95 הגיע הרגע המיוחל של פלגריני, כאשר כריסטיאן טייו, המצטיין במשחק, קיבל כדור קרן מסרחיו קנאלס, הסתובב על המקום ונעץ כדור שטוח ברשת וניצח את המשחק.

שחקני בטיס חוגגים | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

ויאריאל – הואסקה 1:1

הצוללת הצהובה שסיימה את העונה שעברה במקום החמישי, רשמה תיקו מאכזב מול העולה החדשה בבכורה של המאמן אונאי אמרי. פבלו מפאו כבש ראשון לזכות האורחת בדקה ה-42 לאחר פריצה מצד ימין ובעיטה חדה ברגל שמאל, ג'רארד מורנו, הכובש הספרדי המצטיין בלה ליגה בעונה שעברה, הבקיע את הראשון שלו העונה מהנקודה הלבנה בדקה ה-68.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי