קומאן: "מסי דוגמא לקפטן, תמיד היה הטוב בעולם". דסט עשוי לשחק

ליאו מסי חוגג | Jose Manuel Alvarez/Quality Sport Images/Getty Images

ברצלונה תרצה להמשיך את פתיחת העונה הטובה שלה כשתארח מחר את סביליה, שלא ניצחה בקאמפ נואו מאז 2003. המאמן שיבח את הקפטן: "לא היה ספק לגביו, הוא נראה נפלא". ההולנדי ערך אימון ראשון. וגם: קוטיניו ודמבלה

(גודל טקסט)

המחזור החמישי בספרד יוצא לדרך היום (שבת) ויסתיים מחר (ראשון), עם לא מעט משחקים מרתקים, כשכל קבוצה רוצה לצאת לפגרת הנבחרות עם טעם טוב של ניצחון. במוקד, ברצלונה סגנית האלופה תארח את סביליה מחזיקת הליגה האירופית לקרב צמרת אמיתי שממשיך את פתיחת העונה הלא פשוטה של בארסה.

הקבוצה של רונאלד קומאן פתח את העונה בצורה יוצאת דופן עם שני ניצחונות מרשימים – 0:3 על סלטה ויגו ביום חמישי וקודם לכן 0:4 על ויאריאל, סה"כ הפרש שערים 0:7. בכלי התקשורת נכתב על כך שליאו מסי מצא פרטנרים חדשים מעולים בדמות אנסו פאטי (שלושה שערים העונה) ופיליפה קוטיניו. הקפטן, אגב, פוגש את הקבוצה נגדה כבש הכי הרבה שערים בקריירה – לא פחות מ-37, ב-39 משחקים.

קומאן התייחס למסי: "מהיום הראשון שהוא התאמן טוב הוא גם שיחק טוב, נתן את המקסימום לכולם ואין תלונות. הוא הקפטן ואני עוזר לו להוביל. אין דיון על האיכויות שלו. ראיתי אותו הכי הרבה מבחוץ והוא תמיד היה הכי טוב בעולם. הוא דוגמא לקפטן".

ליאו מסי

על היכולת של הקבוצה עד עתה: "תמיד אפשר להשתפר והשחקנים פתוחים לשינויים אבל באופן כללי אני מאוד שמח. הגישה הטובה שלהם חשובה ואני מקווה שנמשיך ככה, אנחנו עובדים קשה מאוד. טקטית עשינו מחצית שנייה טובה נגד סלטה ויגו, אנחנו סומכים על עצמינו ועושים הכל כדי לנצח בכל משחק. הקבוצה הזו טובה מאוד ואני כאן כדי לעזור למועדון ולשחקנים. סביליה קבוצה טובה עם מאמן מעולה וזה מאבק של 90 דקות ומשחק שונה. אני חושב שעדיף לפגוש את הקבוצות החזקות בתחילת העונה". כשנשאל על ליגת האלופות אמר: "אפשר להיות מרוצים אך לא בטוחים, אנחנו חזקים וגם יובנטוס".

סרג'יניו דסט, שחקן הרכש החדש שהוצג אתמול כשחקן המועדון, כבר ערך אימון בכורה אך המאמן לא הסכים לגלות האם ייכלל בסגל למשחק. "אני לא יודע אם הוא יזומן. מחר נקיים עוד אימון. מקסימום הוא ימתין לפעם הבאה", אמר קומאן, שפרגן: "הוא שחקן טוב מאוד ואנחנו רוצים להצעיר את הקבוצה. הוא שחקן העתיד אבל יכול לשחק כבר עכשיו. בגיל 17 הוא כבר שיחק ברמה הגבוהה ביותר. אני רואה אותו כשחקן הרכב אבל גם סרג'י רוברטו משחק היטב. תהיה תחרות באגפים".

על אריק גרסיה וממפיס דפאי: "החלון פתוח עד יום שני והכל יכול לקרות. זה נכון שאנחנו רוצים את גרסיה, אבל אני יודע שהנושא הכלכלי מסובך ואני לא יודע אם יגיע. דפאי? אנחנו רוצים להתחזק גם בחוד ומחפשים שחקן מגוון".

סרג'יניו דסט. עשוי לשחק מחר | ברצלונה

ברמה המקצועית, קלמנט לנגלה שהורחק במהלך הניצחון על סלטה ויגו ייעדר וכמוהו גם סמואל אומטיטי כך שעל קומאן לאלתר במרכז ההגנה. גם השוער מארק אנדרה טר שטגן עדיין לא החלים מפציעתו ונטו ימשיך בין הקורות. נראה שעומסאן דמבלה ימשיך לפתוח על הספסל. קומאן אמר: "אני לא יכול להגיד יותר על הנושא. אני תמיד רוצה את המקסימום עבור הקבוצה ויש סיבות לשינויים. אם פדרי משחק זה משום שהוא ראוי לכך. דמבלה שחקן אחר. לפני כמה ימים היינו צריכים יותר הגנה".

השינויים בקבוצה: "אני לא רוצה לדבר על העונה שעברה ולהעביר ביקורת על מה שקרה. אנחנו אינטנסיביים באימונים. התפקיד שלי הוא להכין את השחקנים כדי שיידעו מה עליהם לעשות במגרש. מלבד הכישרון עלינו לחשוב על הרמה הטקטיקה. אבל השחקנים אוהבים לעבוד". על קוטיניו: "הוא שחקן טוב מאוד. הוא למד הרבה באנגליה וגם בבאיירן מינכן. התפקיד שלי הוא להפיק את המקסימום מכל אחד ולהציב את השחקנים במקומם. הם צוברים ביטחון באימונים. הכל מתחיל באיכות השחקן".

עבור הקבוצה מאנדלוסיה, שפתחה את העונה עם שני ניצחונות דרמטיים (האחרון שבהם – 0:1 קשה על לבאנטה) מדובר באתגר עצום, שכן סביליה הפסידה בכל שמונת משחקי הליגה האחרונים שלה בקאמפ נואו (אשתקד זה נגמר ב-4:0) ולא ניצחה שם מאז עונת 2002/03. בגביע, בעונת 2018/19, ברצלונה ניצחה 1:6.

שחקני ברצלונה חוגגים | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

ז'ולן לופטגי, שלא יוכל לנהל את המשחק שכן הורחק במחזור אמצע השבוע, לא רוצה להתייחס לעבר: "המשחק מחר הוא משחק חדש והזדמנות חדשה. עלינו לעשות את מה שאנחנו רוצים ויודעים, נגד יריבה מפוארת. אנחנו חייבים להציג משחק טוב ולמתוח את הגבול נגד ברצלונה, אין דרך אחרת. לברצלונה יש קבוצה מעולה וזה לא חדש מי ייעדר".

כשנשאל על חסוס נבאס אמר: "אני לא אגלה לכם אם הוא יפתח מחר, נחשוב מחר על ההרכב. הוא משחק כל הזמן כי הוא שחקן חשוב מאוד עבורנו וימשיך להיות כזה". זה יהיה משחק מאוד מיוחד עבור איבן ראקיטיץ' שיפגוש את הקבוצה בה שיחק בשש השנים האחרונות.

ז'ולן לופטגי. מעדיף לשכוח את מפגשי העבר | Friedemann Vogel/Pool via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי