קיצוץ משמעותי ואפשרות לפרידה: פרטי החוזה של פיקה נחשפים

ג'רארד פיקה עם ג'וזף ברתומאו | Lola Bou/Anadolu Agency/Getty Images

הבלם הוותיק שחתם עד 2024 ויתר על 50% משכרו העונה. בארסה תוכל לשחררו בסיום 2021/22. בינתיים, בתקשורת מתחממים לקלאסיקו: "מסי - הסיוט של ריאל, הם צריכים לקנא במה שקורה". בוסקטס ישוב להרכב, גם גריזמן?

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בעוד אצל היריבה הגדולה המצב קשה, ברצלונה התאוששה מההפסד בליגה וגברה 1:5 על פרנצווארוש ביום שלישי, רגע לפני הקלאסיקו. מייד לאחר המשחק במועדון בישרו חגיגית על הארכת חוזיהם של ארבעה שחקני מפתח וכעת הפרטים נחשפים. החוזה המעניין ביותר הוא של ג'רארד פיקה. הבלם, שפותח את עונתו ה-12 במועדון, הסכים לקצץ ב-50% משכרו העונה, כדי להמשיך עד 2024.

לפי החוזה, אם בעונת 2021/22 הוא לא ישחק 35% ממשחקיה של ברצלונה, למועדון תהיה אפשרות להיפרד ממנו באופן חד צדדי, וכך גם לגבי העונה שלאחר מכן. גם פיקה יכול להחליט על סיום החוזה, בין אם בשל רצונו לפרוש או הצעה מפתה אחרת, למשל מארה"ב. מה שכן, הוא לא יוכל לעזוב בחינם לקבוצת צמרת באירופה. שאר השחקנים, קלמנט לנגלה, מארק אנדרה טר שטגן ופרנקי דה יונג הסכימו לקצץ 30%.

בנושא אחר, סרג'יניו דסט סיפר על הצטרפותו למועדון בראיון ל-"Voetbal" ואמר: "אייאקס קבוצה פנטסטית, ביליתי שם מחצית מחיי. אבל יש הבדל בין להיות למעלה לבין להיות על גג העולם. ברצלונה קבוצה מדהימה, הכל גדול יותר – האצטדיון, מתחם האימונים, הקבוצה. לאחר האימונים עשרות אנשים נמצאים ליד ומחכים לך". "אנשים חשבו שהיה עליי להמתין ולהישאר באייאקס. אני חושב שאוכל להתפתח בברצלונה לרמה מסוימת מהר יותר. זה אתגר ואני אוהב אתגרים. אם אצליח להסתגל לרמה הזו, יהיה לי עתיד מזהיר".

בינתיים בכלי התקשורת מתחילים כבר להיערך לקלאסיקו. סרחיו בוסקטס יחזור להרכב כשלגבי אנטואן גריזמן קיימת התלבטות לאור הכושר הטוב של פיליפה קוטיניו ואנסו פאטי שכבשו. בטור דעה נכתב כי שתי הגדולות סובלות ממשבר גדול ואצל ברצלונה רועש יותר, אבל הקבוצה מצליחה להתגבר על הבעיות המקצועיות. "אם הייתי אוהד ריאל – הייתי מקנא בבארסה", נכתב.

בספרד התעסקו ברקורד של רונאלד קומאן נגד ריאל מדריד. עבורו זה יהיה קלאסיקו ראשון אם כי הוא פגש את ריאל פעם אחת וניצח אותה 2:3 על ולנסיה בברנבאו. כשחקן ההיסטוריה עשירה, כששיחק ב-14 משחקים והבקיע חמישה שערים, כולל ב-0:5 המפורסם ב-1994.

גם הקפטן ליאו מסי זכה להתייחסות. "הסיוט של ריאל מדריד". הוא כבש 26 שערים בקלאסיקו – יותר מכל אחד אחר, 18 מהם בליגה, והוסיף 14 בישולים. ריאל היא היריבה הרביעית המועדפת עליו אחרי סביליה, אתלטיקו מדריד ו-ולנסיה.

ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי