אגדה בהתהוות? רשימת השיאים של אנסו פאטי

אנסו פאטי | Alex Caparros/Getty Images

למרות ההפסד לריאל מדריד, הכוכב הצעיר של ברצלונה הפך לכובש הצעיר בתולדות הקלאסיקו והוסיף עוד ציון דרך היסטורי לרזומה האישי המרשים שלו. כל הנתונים בפנים

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

אנסו פאטי עדיין לא חגג את יום הולדתו ה-18 ובסך הכל עברו שנה וחודשיים מאז הופעתו הראשונה בקבוצת הבוגרים של ברצלונה, אך רשימת השיאים וציוני הדרך ההיסטוריים שהוא קובע גדלה משבוע לשעבר. אחרי הפסד ביתי 3:1 בקלאסיקו ובזמן שהקבוצה הולכת ומידרדרת, פאטי מהווה את נקודת האור היחידה עבור אוהדי בארסה. לאחר שמצא את הרשת נגד ריאל מדריד, זו הזדמנות מצוינת להעיף מבט על רשימת השיאים המעודכנת של הקיצוני הצעיר.

ב-31 באוגוסט 2019, שישה ימים בלבד אחרי שערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת (השני הכי צעיר בהיסטוריה של המועדון), פאטי הבקיע ב-2:2 נגד אוסאסונה כשהוא בן 16 ו-304 ימים ובכך הפך לכובש הצעיר ביותר בתולדות ברצלונה בליגה.

שבועיים לאחר מכן, ב-14 בספטמבר, פאטי היה לשחקן הצעיר ביותר שעולה בהרכב הבלאוגרנה בקאמפ נואו, כשפתח במשחק נגד ולנסיה. באותו ערב הפך הקיצוני לצעיר ביותר בהיסטוריה של הליגה הספרדית שמבקיע ומבשל באותו משחק. השער והאסיסט שלו הגיעו בהפרש של שבע דקות אחד מהשני, בדרך לניצחון 2:5, אשר במהלכו הפך גם לכובש הצעיר בתולדות הקאמפ נואו.

שלושה ימים חלפו וב-17 בספטמבר 2019, אנסו פאטי הוסיף שיא נוסף לרשימה כשהיה לשחקן הכי צעיר בתולדות ברצלונה שעורך הופעת בכורה בליגת האלופות, אחרי שהחליף את ליאו מסי בדקה ה-59 נגד דורטמונד.

כעבור כמעט שלושה חודשים, עדיין בשלב הבתים של ליגת האלופות, פאטי הפך לכובש הצעיר בהיסטוריה של המפעל הבכיר בכדורגל האירופי והוא עשה זאת עם שער ניצחון בדקה ה-85 נגד אינטר באצטדיון הסן סירו, כשהוא בן 17 ו-40 יום.

ב-2 בפברואר 2020 פאטי הרשית פעמיים במשחק הליגה נגד לבאנטה וניחשתם נכון: שני השערים הפכו אותו לצעיר ביותר שכובש צמד בליגה הספרדית.

לא רק בברצלונה פאטי עשה היסטוריה: לפני קצת יותר מחודש וחצי, ב-6 בספטמבר, יליד גינאה ביסאו שגדל באנדלוסיה פתח בהרכב נבחרת ספרד ובגיל 17 ו-311 ימים, הפך לצעיר ביותר אי פעם שכובש במדי "לה רוחה", עם שער לרשתה של נבחרת אוקראינה.

בפתיחת העונה הנוכחית הוא ממשיך לבסס את מעמדו כאחד הכוכבים הראשיים בברצלונה ומעבר להיותו מלך השערים של הקבוצה עד כה, לפני חמישה ימים הוא היה לשחקן הצעיר בהיסטוריה שמבקיע צמד בליגת האלופות, כאשר הרשית פעמיים ב-1:5 על פרנצווארוש.

אתמול, כאמור, זה נגמר בהפסד לריאל מדריד. אלא שמבחינת פאטי זה היה עוד יום היסטורי: הקיצוני הפך לכובש הצעיר בתולדות הקלאסיקו ועם שערו ה-11 בקריירה בליגה הספרדית, הוא השווה את השיא שרשם פומבו בשנות ה-30', בתור המבקיע הפורה ביותר לפני גיל 18.

אז עבור ברצלונה מדובר בתקופה מלאה באכזבות, אולם נדמה כי בתוך שורת הכישלונות בשנתיים האחרונות הולך ומתפתח לו בקבוצה שחקן שעוד עשוי להפוך לאגדי ביום מן הימים. ומי יודע, ייתכן שאם ליאו מסי יעזוב את המועדון בקיץ הבא, יהיה זה פאטי שיצליח להשאיר את הבלאוגרנה בצמרת הכדורגל האירופי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי