"הנשיא הגרוע בתולדות בארסה עזב". גם נשיא הליגה תקף

ג'וזף ברתומאו | Pedro Salado/Quality Sport Images/Getty Images

ספרד סוערת לאחר התפטרותו של ברתומאו. ב"ספורט" נכתב כי "הוא אמנם זכה בטרבל ב-2015 אך בתקופתו היו יותר צללים מאשר אורות". לאפורטה חגג אך לא אישר את מועמדותו. טבאס זעם על רצון ברצלונה לשחק ב"סופר ליג"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

זהו-זה, אפשר לומר בפה מלא שתם עידן בברצלונה. הנשיא ג'וזפ מריה ברתומאו התפטר אתמול (שלישי) בערב במה שריתק את הכדורגל האירופי יותר ממשחקי המחזור השני בליגת האלופות. במהלך כהונתו כנשיא המועדון זכתה בארסה ב-86 תארים בכל ענפי הספורט השונים, 13 מהם בכדורגל. ברתומאו הוא הנשיא עם מספר המשחקים השלישי הגדול ביותר.

בכלי התקשורת שמזוהים עם ההנהלה, לא היו כותרות תיאוריות מדי או דרמטיות. "הם מתפטרים", נכתב ב"מונדו דפורטיבו" וב"ספורט" נכתב: "ברתומאו זורק את המגבת". "הוא אמנם זכה בטרבל ב-2015 וזו ההצלחה הספורטיבית הגדולה ביותר, אך בתקופת כהונתו היו הרבה יותר צללים מאשר אור בכל תחומי המועדון". במדריד דווקא לא חששו להשחיז חרבות: "הנשיא הגרוע ביותר בהיסטוריה של בארסה עוזב", נאמר בפאנל מיוחד של "מארקה". ב"אולה" הארגנטינאי היו ביקורתיים אף יותר: "צ'או ברתומאו, האויב הכי גדול של מסי עזב".

ברתומאו הודה שבניית הקבוצה מחדש הייתה צריכה להתבצע כבר בתום 2018/19 ורמז לכך שעניין קיצוץ השכר של השחקנים טרם הושלם. "אם זה לא יקרה בקרוב, יהיו השלכות חמורות על המועדון". הנשיא לשעבר סיכם: "הפכנו את בארסה למועדון המוערך בעולם".

שער עיתון "ספורט" | צילום מסך: "ספורט"

באותו נאום במהלכו נפרד, בארסה אישרה שהיא רוצה להיות חלק מ"סופר ליג". "אנחנו יכולים לומר בגאווה שאנחנו המועדון הגדול בעולם. השתתפות במפעל כזה הנה הכרחית". נשיא לה ליגה, חאבייר טבאס, מתח ביקורת קשה ואמר: "הוא (ברתומאו) אומלל. טורניר כזה יהיה חורבה עבור בארסה, הוא הציג את הבורות שלו בענף. סוף עצוב לנשיא שהצליח הרבה בהתחלה ועשה המון טעויות בהמשך".

התגובות להתפטרותו של ברתומאו הגיעו במהירות. ז'ואן לאפורטה שכיהן כנשיא המועדון בעבר היה מאושר וכתב ברשתות החברתיות: "הגיע הזמן. סוף סוף נסללת הדרך לתחייתה של ברצלונה. ויסקה בארסה". לאפורטה לא אישר את מועמדותו לבחירות הבאות, אך בספרד מעריכים שאם כן יתמודד – יש סיכוי טוב שיזכה. ג'ורדי פארה, זה שקידם את הצבעת אי האמון שתוכננה, אמר: "אוויר צח נכנס כע לברצלונה וזו השורה הטובה ביותר. אנחנו מקווים לזכות בליגת האלופות בהקדם ושהמועדון ינוהל כמו שצריך".

ב"מונדו דפורטיבו" הציגו את רשימת המועמדים לתפקיד. ויקטור פונט, שהתבטא לא אחד נגד ברתומאו, "מכין את מועמדותו כבר שנים, יש לו פרויקט שיבוא לידי ביטוי בצורה טובה, כאשר צ'אבי הרננדס הוא נושא הדגל שלו". פונט רוצה שאגדת המועדון, שעומד על הקווים של אל סאאד הקטארית, יהיה המאמן. באופן עקרוני הבחירות נקבעו חסוף חודש מרץ. כעת תעמוד הנהלה זמנית בראש המועדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי