מתחמם: צמד למסי, 2:5 לברצלונה על בטיס

ליאו מסי ואנטואן גריזמן חוגגים | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון, קומאן חזר לעניינים בליגה. הקפטן נכנס במחצית ורשם מהלך גאוני בשער של גריזמן, שקודם החמיץ פנדל. בהמשך הוא הוסיף צמד, הראשון מהנקודה הלבנה והשני אחרי עקב יפה של סרג'י רוברטו

קבוצות: ברצלונה בטיס
(גודל טקסט)

המחזור התשיעי בליגה הספרדית יצא לדרך אתמול (שישי) וממשיך הערב (שבת) עם ארבעה משחקים. ברצלונה קטעה את הבצורת הארוכה שלה כשניצחה לראשונה מזה ארבעה משחקים, 2:5 על בטיס בקאמפ נואו במשחק בו מסי פתח על הספסל והביא את השינוי במחצית השנייה עם צמד, כולל שער שדה ראשון העונה. סביליה חזרה לנצח בליגה וגברה 0:1 על אוסאסונה. הערב ננעל כשאתלטיקו מדריד הביסה 0:4 את קאדיס.

ברצלונה – בטיס 2:5

על אף שהגיע למשחק לאחר ארבעה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון, רונאלד קומאן השאיר את הקפטן ליאו מסי על הספסל, כשבתקשורת מדווחים שהסיבה היא כאבים בקרסולו. זו הפעם הראשונה בה מסי מסופסל לראשונה מזה 37 משחקי ליגה בהם השלים 90 דקות. עוסמאן דמבלה, אנסו פאטי ואנטואן גריזמן הרכיבו את החלק הקדמי. מחצית אחת הספיקה למסי כדי לסדר הכל ולהוליך את קבוצתו ל-2:4. הוא היה מעורב בשער של אנטואן גריזמן וגם כבש צמד, כולל שער שדה ראשון העונה

המשחק נפתח בקצב גבוה עם הזדמנויות לשני הצדדים. פאטי היה קרוב פעמיים לכבוש מול קלאודיו בראבו וגם גריזמן פספס, ולא בפעם הראשונה. את המסגרת, ובדקה השמינית, מנגד, מארק אנדרה טר שטגן, במשחקו הראשון העונה בליגה, רשם הדיפה נהדרת מול וויליאם קרבאליו. גם אנטוניו סנארביה הגיע למצב מצוין אך בעט ליד הקורה בדקה ה-17.

ליאו מסי | Eric Alonso/Getty Images
עוסמאן דמבלה כובש | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

בדקה ה-22 הגיע הרגע המשמח עבור ברצלונה – אחרי שיתוף פעולה כל-צרפתי: עוסמאן דמבלה כבש שער נהדר והעלה את קבוצתו ליתרון. גריזמן מסר שמאלה דמבלה הטעה שחקן והעביר לרגל שמאל החזקה ושלח פצצה לרשת, 0:1. בזמן שדמבלה הבקיע, גריזמן המשיך להחמיץ. אחרי עקב של פדרי, הצרפתי בעט רק ליד הקורה. בדקה ה-33 פאטי הוכשל ברחבה והצרפתי קיבל הזדמנות פז, אבל בעט רק לקורה אך בעט בחוסר ביטחון מהנקודה הלבנה ובראבו זינק לפינה והדף היטב.

בתוספת הזמן של המחצית ברצלונה שילמה על ההחמצות. בטיס יצאה למתפרצת נהדרת מצד שמאל בסיומה אנטוניו סנארביה ניצל את הבלבול בהגנה ודחק לרשת אחרי בישול של כריסטיאן טאיו. במחצית קומאן הכניס את מסי כמובן במטרה שיוביל לו את שער הניצחון. ארבע דקות על המגרש הספיקו למסי להוכיח עד כמה הוא גאון. ג'ורדי אלבה העביר כדור רוחב מצד שמאל, הקפטן השאיר את הכדור באומנות לגריזמן ומכאן הצרפתי לא היה יכול להחמיץ, 1:2 לברצלונה.

אנטואן גריזמן | Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images
שחקני בטיס חוגגים | Eric Alonso/Getty Images

בדקה ה-58 גריזמן אוהדי בארסה יכלו לנשום לרווחה. מסי עשה תנועה לעומק, ברח הצידה מבראבו ומסר אחורה. דמבלה בעט חזק, מנדי הדף את הכדור בידו. השופט צפה במהלך ב-VAR, הרחיק את הבלם והעניק לבארסה פנדל ומסי דייק מהנקודה הלבנה בפעם החמישית העונה, 1:3. בטיס לא אמרה נואש. בדקה ה-74 לורן מורון צימק כשדחק לרשת אחרי בישול נפלא של אלכס מורנו.

בדקה ה-82 בארסה גמרה עניין. מסי קיבל עקב נפלא מסרג'י רוברטו ובשעה טובה כבש את שער השדה הראשון שלו העונה בליגה עם בעיטה אדירה לרשת, 2:4. פדרי קבע את התוצאה הסופית בדקה ה-90 אחרי עוד בישול של סרג'י רוברטו.

ליאו מסי, אנטואן גריזמן ופדרי | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images
ליאו מסי | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

קבוצתו של ז'ולן לופטגי אמנם נראית לא רע באירופה כאשר היא בדרך הבטוחה לשמינית גמר הצ'מפיונס, אבל בליגה הסיפור שונה לגמרי וז'ולן לופטגי היה חייב לקטוע את הרצף השלילי של שלושה הפסדים רצופים וארבעה משחקים ללא ניצחון. זה היה לא פשוט בכלל והקבוצות ירדו להפסקה בשוויון, אך בדקה ה-59 הגיע שער הניצחון.

לוק דה יונג הצליח לסחוט פנדל ולוקאס אוקמפוס לא התבלבל וקבע 0:1, תוצאה שנשמרה עד הסיום. נציין כי איבן ראקיטיץ' קיבל מנוחה חלקית ועלה מהספסל במחצית השנייה. בזכות הניצחון, אנדלוסים עקפו את הבאסקים בטבלה בזכות יחס שערים עדיף כאשר שתיהן עם 10 נקודות במקומות ה-11 וה-12. אלופת הליגה האירופית תנסה להמשיך עם התוצאות הטובות כאשר תפגוש את סלטה ויגו אחרי פגרת הנבחרות. אוסאסונה תנסה להתאושש על חשבון הואסקה.

תוצאה נוספת: הואסקה – אייבר 1:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי