פיקה עלול להיעדר כחצי שנה, קומאן: "לא מודאג לגבי האליפות"

ג'רארד פיקה | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

"שבורים", הייתה הכותרת ב"מונדו דפורטיבו" אחרי שברצלונה הפסידה לאתלטיקו מדריד ועל פי הערכות ראשוניות איבדה את הבלם הוותיק לארבעה עד שישה חודשים, גם סרג'י רוברטו יושבת לחודשיים. קומאן: "אני אחראי"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה בצרות. אם לא די בהפסד 1:0 לאתלטיקו מדריד אמש (שבת), שבין משמעויותיו גם העובדה שהקבוצה של רונאלד קומאן ניצחה ב"לה ליגה" רק משחק אחד מחמשת האחרונים ומהם הפסידה שלושה, הלילה גם עבר הבלם ג'רארד פיקה בדיקות ראשוניות ועל פי ההערכות הוא ייעדר בין ארבעה לשישה חודשים.

מלבד פיקה, גם סרג'י רוברטו נפצע במהלך ההתמודדות, ולאחר בדיקות נמצא שהוא סובל מקרע בשריר הירך הימנית. לפי הודעת המועדון, זמן ההחלמה שלו יהיה חודשיים. בכל הקשור לבלם בן ה-33, שירד מהמגרש כשהוא ממרר בבכי, על פי כלי התקשורת יישאר במדריד לבדיקות נוספות עם חשש שיהיה צורך בניתוח שישבית אותו לתקופה ארוכה, בניגוד לטענות המועדון כי הוא סובל רק מ"נקע בקרסול".

השניים בכל מקרה ייעדרו ממשחקה הקרוב של הקבוצה, ביום שלישי בליגת האלופות נגד דינמו קייב באוקראינה וסביר להניח שגם מהמפגש מול אוסאסונה ביום ראשון הבא. עד המפגש נגד כריסטיאנו רונאלדו ויובטוס ב-8.12, הלוח של הקטלונים, לפחות על הנייר, יחסית נוח וכולל גם את פרנצווארוש וקאדיס, אך כאמור החשש הוא שלפחות פיקה ייעדר שבועות ארוכים.

באשר למשחק, שם התחושות קשות לא פחות. "שבורים", הייתה הכותרת של ה"מונדו דפורטיבו" הבוקר והמאמן רונאלד קומאן לא ברח מאחריות: "כמו כל מאמן בעולם, אני אחראי לתוצאות. אנחנו יודעים שאנחנו חייבים להשתפר, אבל אני סומך על השחקנים שעובדים קשה. יש לנו בעיות בהגנה ובהתקפה ואנחנו עובדים עליהן, אני מנסה להוציא את הטוב ביותר כדי שלא נספוג שערים כאלה – פשוט אסור לנו, זה מדאיג. עם זאת, אני לא מודאג לגבי האליפות, אבל ברור לנו שצריך להתחיל לנצח משחקים", סיכם המאמן.

שער העיתון "מונדו דפורטיבו"
שער העיתון "מונדו דפורטיבו" | אתר רשמי

כשקומאן מדבר על ההגנה, הוא יודע למה: ברצלונה ספגה כבר שישה משחקי ליגה רצופים, שערים שאפשר לומר שעלו לה ב-13 מתוך 18 נקודות אפשריות. למעשה, קומאן הוא גם מאמן ברצלונה הראשון שמפסיד לדייגו סימאונה. הקשר הצעיר פדרי נשלח לעמדת הראיונות ואמר בקצרה אחרי המשחק: "הליגה עדיין ארוכה וברור שאנחנו יכולים להתחרות על האליפות, אבל עלינו להשתפר ולעשות את הכל כדי שזה יקרה".

לעומת זאת, אחד שיודע להגן על השער וכאמור גם לנצח לראשונה את הקטלונים הוא מאמן אתלטיקו מדריד, דייגו סימאונה שאמר אחרי הניצחון והעלייה לפסגה: "השחקנים הם תמיד המפתח להצלחה, כי הם אלה שיוצרים את התשוקה והרצון. הקבוצה השתפרה והתבגרה ואנחנו הולכים ומשתפרים מאז שחזרה הליגה. כל משחק משפר אותנו ומעניק לנו יותר אפשרויות".

ליאו מסי
ליאו מסי. ברצלונה במצב שהיא לא רגילה אליו | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי