מסי, הצעירים, וההזדמנות שלא תחזור. קומאן מסכם חודשים ראשונים

ליאו מסי ורונאלד קומאן | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מאמן ברצלונה בראיון: "זה היה עכשיו או לעולם לא. אי אפשר לחכות לרגע בו הכל יסתדר. עלינו לזכות בתארים על אף השינויים הרבים והמצב הקשה". על הקפטן: "מדברים על הרבה דברים חוץ מכדורגל". וגם: פדרי ופאטי

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

לפני קצת יותר מארבעה חודשים הגשים רונאלד קומאן את החלום הכי גדול שלו כשמונה למאמן ברצלונה איתה קצר הצלחות רבות כשחקן. בראיון למגזין של המועדון, סקר ההולנדי את פרק הזמן הראשון בתפקיד ואמר שהוא ציפה לכך שלא הכל יהיה ורוד, דיבר על מערכת היחסים עם ליאו מסי, סיפר שהוא שבע רצון מהצעירים ועל האתגרים העומדים בפניו. כרגע ברצלונה, שהביסה 0:3 את ויאדוליד, מדורגת חמישית במרחק שמונה נקודות מהמוליכה אתלטיקו מדריד לה משחק חסר, והעפילה לשמינית גמר ליגת האלופות שם תפגוש את פריז סן ז'רמן.

תחילה דיבר קומאן על היעדר הקהל: "החיסרון של האוהדים ניכר, זה קשה מאוד במשחקי הבית. במגרש כה גדול, כשאין אנשים – זה מקשה על השחקן גם אם הוא לאט לאט מתרגל לכך אחרי זמן מה. אני חושב שבכל פעם ששחקן עולה לכר דשא ואין אווירה – זה מרגיש לו מוזר".

המאמן סבל בעצמו מקורונה: "זה היה רע. הייתי עייף מאוד, היה לי חום, בלילה היה גרוע אף יותר". המאמן הבהיר כי לאחר שהתגבר על בעיות לב בחודש מאי, הוא מסתכל על הדברים בצורה אחרת: "אחרי דבר כזה החיים משתנים, או כאשר אנשים לצידך חולים. ההזדמנות לאמן את ברצלונה הייתה עכשיו או לעולם לא. אני בן 57, אני מאמן זמן רב, אני לא רוצה לאמן עד גיל 70".

רונאלד קומאן, ג'וזף ברתומאו | osep LAGO / AFP) (Photo by JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

החלום התגשם: "אשתי והילדים ידעו שאני מאושר והם מעדיפים לגור כאן ולא בהולנד. היה לי את החלום לאמן את הקבוצה, אי אפשר לחכות לרגע בו הכל יסתדר היטב. אם התוצאות טובות – קבוצה לא מחליפה מאמן. כשיש שינוי זה קורה כאשר אנשים לא מרוצים והקבוצה לא מנצחת. אני לא חושב שהייתי אמיץ – כל מאמן היה מגיע. אני מכיר את המועדון היטב, את הסביבה. הייתי עוזרו של לואי ואן חאל בעבר והוא חווה רגעים לא פשוטים. אני המאמן ועלינו לשחק טוב ולנצח משחקים".

"המחויבות לזכות בתארים: "אנחנו משחקים כדי לזכות בתארים. אין בונוס על מקום רביעי. זו המנטליות שחייבת להתקיים כאן. אנחנו יודעים שזו עונה עם שינויים רבים, המצב הכלכלי של המועדון לא פשוט והיה את עניין המשכורת של השחקנים. זה זמן קשה לכולם, אבל ברצלונה קבוצה שחייבת לנצח בכל זאת. כל מאמן חייב לנצח, מה שעשיתי בעבר כשחקן זה טוב אבל זה לא קובע. כמאמן לא הייתי בקבוצות גדולות מלבד אייאקס ונבחרת הולנד. אני צריך להרוויח את האמון וזה לא בא בקלות. צריך לתת ביטחון, להעניק לצעירים הזדמנות. חשוב לחפש קו".

על מסי: "הוא כשיר לשחק, רוצה לשחק, הוא כל כך טוב, אבל כמובן שהוא מבוגר מבעבר והוא מבין את זה. הוא נהנה מהאימונים ומעורב כל הזמן אבל ישנן רוטציות. אני מדבר עם השחקנים שלי וכמובן עם הקפטן שלי, על הרבה דברים ולא רק על כדורגל. זו עבודה יומיומית של מאמן – תקשורת עם השחקנים".

ליאו מסי חוגג עם פדרי | Octavio Passos/Getty Images

אנסי פאטי פתח את העונה בסערה ונפצע וגם פדרי הרשים. אין ספק שברצלונה הולכת לקו חדש עם אמון מלא בצעירים. קומאן אמר: "אני דורש מהם להמשיך להשתפר וללמוד. אני דורש מהם את זה כי למרות שהם מוכשרים – בגילאי 17-18 להיות חלק מהקבוצה הראשונה של ברצלונה זה משהו גדול מאוד. פדרי הגיע מלאס פלמאס והוא כבר משחק נגד ריאל מדריד או יובנטוס וזה נפלא. הוא משחק כי הוא הוכיח את עצמו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי