קשה בלי מסי: רק 1:1 לברצלונה במשחק הביתי נגד אייבר

מרטין ברייתווייט | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

הקבוצה של קומאן התקשת. בריית'ווייט החמיץ פנדל (8), דמבלה עלה מהספסל מנע הפסד (67) אחרי שער של קיקה גרסיה. הפער מהפסגה: שבע נקודות. 0:2 לסביליה על ויאריאל, וייסמן פתח והוחלף בדקה ה-70 ב-0:0 של ויאדוליד

(גודל טקסט)

המחזור ה-16 בספרד שיינעל את 2020 יצא לדרך הערב (שלישי). ברצלונה רשמה תיקו ביתי מאכזב, 1:1 נגד אייבר מהתחתית, כשליאו מסי שקיבל מנוחה צפה מהיציע. במשחק המוקדם מתוך ארבעה, גברה סביליה 0:2 על ויאריאל וטיפסה למקום הרביעי בטבלה. שון וייסמן שיחק 70 דקות ב-0:0 של ויאדוליד, ולבאנטה השיגה 3:4 מטורף על בטיס.

ברצלונה – אייבר 1:1

לא מצליחה להתרומם. גם ללא ליאו מסי שקיבל מנוחה וצפה בחבריו ביציע – הקבוצה של רונאלד קומאן צריכה לנצח במשחק בית יריבה מהתחתית. סגנית האלופה סובלת מחוסר יציבות לא ברור – צעד קדימה ושניים לאחור. כעת, בארסה רחוקה שבע נקודות מריאל מדריד וכן מאתלטיקו מדריד המוליכה, לה שני משחקים פחות. המארחת אמנם נמלטה מהפסד ראשון איי פעם לאייבר אחרי 12 ניצחונות אך זה בטח לא מספיק.

רונאלד קומאן המשיך במערך שלושת הבלמים שעבד היטב במהלך ה-0:3 על ויאדוליד אך לא הפעם. פדרי, אנטואן גריזמן ומרטין ברית'וויט הוליכו את החלק הקדמי. בדקה השמינית החלוץ הדני פישל בגדול כשהחמיץ פנדל. בארסה מציגה רקורד מפוקפק: הקבוצה היחידה בספרד בשורותיה החמיצו שלושה בועטים שונים.

מסי צופה בחבריו מהיציע | Alex Caparros/Getty Images
מרטין בריית'ווייט | Alex Caparros/Getty Images

ברבע השעה הראשונה אייבר הייתה מסוכנת גם היא ויצרה חצאי הזדמנויות. בדקה ה-25 בריית'ווייט תיקן כשדחק לרשת אחרי כדור רוחב של ג'וניור פירפו אלא שהשופט קיבל איתות מה-VAR  והשער נפסל בצדק בשל נבדל קטן. גריזמן לא ממש הורגש ובדקה ה-43 בעט חלש מחוץ לרחבה בעמדה די נוחה. למרות 68% החזקת כדור בארסה סיימה מחצית מתסכלת בה איימה ארבע פעמים על השער לעומת חמישה נסיונות של אייבר.

במחצית נכנס עוסמאן דמבלה ששב מפציעה במקומו של סרג'יניו דסט כאשר המאמן ההולנדי ויתר על מערך שלושת הבלמים. הצרפתי היה יכול לקנות את עולמו בדקה ה-56 כשקיבל מסירה ענקית מפדרי אך החמיץ מול השוער מרקו דמיטרוביץ'. פרנקי דה יונג שהגיע ראשון לריבאונד בעט כדור חלש שלא הפריע לשוער. כעבור דקה אייבר עקצה. קיקה גרסיה ניצל שגיאה איומה של רונאלד אראוחו שחלם ואיבד את הכדור. החלוץ דהר והכניע את מארק אנדרה טר שטגן, 0:1.

קיקה גרסיה מכניע את מארק אנדרה טר שטגן | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

23 דקות לסיום פירפרו פרץ יפה, העביר רוחב ודמבלה שחיכה בצד השני בעט נהדר נגד כיוון התנועה של מיטרוביץ'. פדרי היה חייב לקבוע מהפך ארבע דקות לסיום אך בעט גבוה מעל השער. טרינקאו, עמוק בתוספת הזמן, עשה מבצע אדיר ברחבה אך הכדור המסובב שלו החמיץ במעט את המסגרת, 1:1 מאכזב בסיום. במחזור הבא תפגוש ברצלונה יריבה נוספת מהתחתית כשתתארח אצל הואסקה שמדורגת במקום הלפני אחרון בטבלה.

דמבלה. הצליח למנוע הפסד | Alex Caparros/Getty Images

סביליה – ויאריאל 0:2

ייתכן והשתיים האלה ייאבקו על הכרטיס הרביעי לליגת האלופות בתום העונה. בינתיים, הקרב בין השישית לרביעית ערב המחזור הסתיים בניצחונה המארחת. יאריאל הגיעה עם הרצף הטוב בתולדותיה – 19 משחקים רצופים ללא הפסד בכל המסגרות, אך ירדה מנוצחת. בדקה השישית חואן פויט נגע בטיפשות ביד ברחבה ולוקאס אוקמפוס לא התקשה לכבוש בפנדל לטובת המארחת. זה היה שערו הרביעי העונה – כולם מהנקודה הלבנה.

שחקני סביליה חוגגים, עצב בוויאריאל | Fran Santiago/Getty Images

לאחר מכן הצוללת הצהובה השתלטה מעט על מרכז השדה אך לא סיכנה מספיק. הבלם דייגו קרלוס, מנגד, כמעט קבע 0:2 בנגיחה אך סרחיו אסנחו זינק היטב. אוקמפוס אמנם לא מצליח לכבוש שערי שדה אבל בהחלט מבשל. שמונה דקות מפתיחת המחצית השנייה הוא חטף כדור וסיפק מסירה אדירה ליוסף אן נסירי שכבש בקלילות באחד על אחד מול אסנחו את שער הליגה החמישי שלו העונה.

סמואל צ'וקווזה עלה מהספסל בדקה ה-64 כדי להוסיף מהירות ותחכום לוויאריאל ושיגר בעיטה אדירה בדקה ה-74 אך יאסין בונו, שהדף דקה קודם לכן בעיטה של מיגל פדרצה – הדף היטב ובכך תמו הניסיונות של האורחת. כבר בסוף השבוע, לפני פגרת החורף, סביליה תפגוש את בטיס לדרבי הלוהט של אנדלוסיה. ויאריאל תפגוש את לבאנטה בביתה.

יוסף אן נסירי | Fran Santiago/Getty Images

שון וייסמן פתח בהרכב ויאדוליד ב-0:0 נגד קאדיס, והוחלף בדקה ה-70.

תוצאה נוספת: לבאנטה – בטיס 3:4

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי