קוטיניו ינותח ועלול להיעדר ארבעה חודשים. מסי מתקרב ל-MLS?

ליאו מסי
ליאו מסי | CESAR MANSO / Contributor

ללא הקפטן, שקנה בית במיאמי והצית חרושת שמועות על מעבר אפשרי לארה"ב, בארסה שוב מעדה וסגרה את 2020 בקול ענות חלושה. המאזן העגום ללא הכוכב, הפציעה של הברזילאי שעבר בדיקות וההתנצלות של אראוחו

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

גם כשהוא רחוק משיאו, ברצלונה עדיין מתקשה מאוד בהיעדרו של ליאו מסי. הפרעוש לא נכלל בסגל אמש (שלישי) וסגנית האלופה סיימה רק ב-1:1 מאכזב בבית מול אייבר שהותיר אותה הרחק מאתלטיקו וריאל מדריד שמוליכות את הטבלה. בארסה סיימה שנה איומה בסטנדרטים שלה, במהלכה היא לא זכתה באף תואר ותפסה כותרות בעיקר מסיבות שליליות.

במשחק עצמו, ברצלונה חזרה מפיגור בזכות שער של עוסמאן דמבלה, אך לא הצליחה להפוך את התוצאה ורשמה משחק שמיני העונה ללא ניצחון מתוך 15 משחקי ליגה. לקבוצה של המאמן רונאלד קומאן הייתה הזדמנות מצוינת לעלות יתרון, אלא שמרטין בריית'וויט החמיץ פנדל ובהמשך רונלד אראוחו ביצע שגיאה גסה שהובילה לשער היתרון של האורחים.

אם לא די במצב העגום בטבלה וביכולת, בארסה איבדה אמש את פיליפה קוטיניו שעלה מהספסל. הקשר הברזילאי שעלה מהספסל נפצע, עבר בדיקת MRI והתחזיות הקודרות התבררו כנכונות – הוא סובל מפגיעה במיניסקוס ויהיה חייב לעבור ניתוח. ייתכן וייעדר ארבעה חודשים.

קוטיניו
קוטיניו | Alex Caparros / Stringer

בחזרה למסי. המשחק אמש היה ה-127 של בארסה בלעדיו בליגה הספרדית מאז שהוא עלה לבוגרים אי שם ב-2004. המאזן: 66 ניצחונות (56%). כשהפרעוש על המגרש, 499 פעמים זה קרה, המאזן הוא 74%. לא שמישהו זקוק לסטטיסטיקה על מנת להבין את חשיבותו עבור הקבוצה, אך זו בהחלט נורת אזהרה עבור ראשי המועדון שיצטרכו להיערך היטב ליום שאחרי הפנומן הארגנטינאי.

ומה בנוגע לעתידו של מסי? לאחר המשחק, ברדיו סר דיווח כי הפרעוש רכש דירה במיאמי תמורת כשמונה מיליון יורו וזאת לאחר שהוא הצהיר השבוע בראיון כי "תמיד רציתי לחוות את ארצות הברית, את הליגה ואת החיים שם", מה שכמובן הצית את חרושת השמועות לגבי עזיבת ברצלונה בתום העונה ומעבר אפשרי לשורות קבוצת אינטר מיאמי שבבעלות דייוויד בקהאם.

"התוצאה לא משקפת את מה שקרה על כר הדשא", הבהיר בסיום קומאן המאוכזב. "אני חושב ששיחקנו כדורגל טוב והגיע לנו לנצח. החמצנו פנדל ועשינו טעות קשה בהגנה. מנגד, אייבר הגיעה להזדמנות בודדת וכבשה. איך יכול להיות שלא ניצחנו? זו לא הפעם הראשונה שאני שואל את עצמי את השאלה הזו. עשינו הכל אך לצערי זה לא הספיק לנו".

האם ברצלונה יצאה ממאבק האליפות: "צריך להיות ריאליים, המצב שלנו בליגה מאוד מסובך. בחיים אין דבר שהוא לא אפשרי, כך אני מאמין, אולם נוצר פער גדול של נקודות ואנו צריכים להיות מודעים למצב. מסי? הוא שחקן שעושה את ההבדל עבור ברצלונה. לגבי קוטיניו, הוא נפצע בברך, מחר לאחר הבדיקות נדע יותר. אני שמח עבור דמבלה שהבקיע, הוא שחקן חשוב".

אראוחו הצעיר, שאחראי כאמור לשער היתרון של אייבר, לקח אחריות בסיום: "אמנם שיטת המשחק של ברצלונה היא לקחת סיכונים ולהניע את הכדור, אבל אסור לנו לאבד כדורים כמו זה שאני איבדתי, זו טעות שלי, חוסר ריכוז של שניה אחת, ואני לוקח את האחריות עליי. נצטרך להרים את עצמנו ולהמשיך קדימה".

רונאלד קומאן
רונאלד קומאן | PAU BARRENA / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי