סוארס כבש בדקה ה-90, 1:2 לאתלטיקו על אלאבס

לואיס סוארס | CESAR MANSO/AFP via Getty Images

ניצחון של אליפות? הקבוצה של סימאונה רשמה ניצחון רביעי ברצף וחזרה לפסגה בצורה דרמטית. שער ליגה תשיעי לחלוץ העונה. יורנטה כבש ראשון (41), פליפה השווה בשער עצמי הזוי. בילבאו גברה על אלצ'ה, סוסיאדד מעדה

(גודל טקסט)

לאחר הניצחון של ריאל מדריד, המחזור ה-17 בליגה הספרדית נמשך היום (ראשון) בארבעה מוקדים שונים. במשחק המוקדם, אתלטיק בילבאו חזרה לנצח וניצחה 0:1 את אלצ'ה. אתלטיקו מדריד הפגינה אופי כשגברה 1:2 על אלאבס בדרך לניצחון רביעי ברציפות ונותרה בפסגה. לאחר מכן, ריאל סוסיאדד מעדה בבית עם 1:1 נגד אוססונה, כשבמקביל אייבר ניצחה 0:2 את גרנאדה. ברצלונה תנעל את היום עם משחק אצל הואסקה (22:00).

אלאבס – אתלטיקו מדריד 2:1

לפי מילון הקלישאות של הכדורגל מדובר "בניצחון של אליפות". הקבוצה של דייגו סימאונה ספגה שער שוויון הזוי בדקה ה-86 כאשר הבלם פיליפה כבש שער עצמי אומלל כשניסה להרחיק, אבל רגע לפני תוספת הזמן לואיס סוארס שהציג משחק פושר – דחק לרשת אחרי בישול של המחליף ז'ואאו פליקס, בשערו התשיעי העונה, בדומה ליאגו אספס. כעת אתלטיקו שוב פתחה פער של שתי נקודות על פני ריאל, כשיש לה להשלים עוד שני משחקים.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1025343
This image has an empty alt attribute; its file name is 1025344

במחצית הראשונה כמעט ולא היו הזדמנויות. בדקה ה-41 הגיע מרקוס יורנטה ובעט חזק מכל הלב מתוך הרחבה כדי לכבוש את ה-0:1 היקר בשערו השישי בליגה. אנחל קוראה היה האיש שפתח לצד סוארס כאשר פליקס עלה מהספסל בדקה ה-62.

כעבור דקה התקוות של אלאבס לחזור למשחק די נמוגו כאשר הבלם ויקטור לגווארדיה הורחק באדום ישיר. סוארס החמיץ בדקה ה-70 ממצב מצוין באחד על אחד אחרי מסירה של קראסקו. עשר דקות לסיום אלאבס כמעט השוותה אבל יאן אובלק רשם הצלה מטורפת. ביום שבת תחזור אתלטיקו לביתה ותארח את אתלטיק בילבאו ממרכז הטבלה. אלאבס מנגד תפגוש את קאדיס.

הקבוצה של סימאונה לחצה עד לסיום כדי להשיג שער נוסף אך לא הצליחה. היריבה הגיעה למצב אחד מסוכן ועשר דקות לסיום יאן אובלק נחלץ לעזרת קבוצתו בהדיפה גדולה. בדקה ה-84 גם השוער לא היה יכול לסייע כאשר חוסלו מסר עם הפאלש ופיליפה ניסה להרחיק אבל כבש שער עצמי הזוי.

ריאל סוסיאדד – אוססונה 1:1

דווקא לאחר שניצחה במחזור שעבר את בילבאו בדרבי, סוסיאדד מעדה הערב בביתה נגד אוססונה מהתחתית ונראה שהיא בדרך החוצה ממאבק האליפות. ג'ונתן קאלרי הפתיע את כולם בדקה ה-20 כשכבש שער ראשון מאז המחזור החמישי והעלה את האורחת ליתרון.

השחקנים בכחול-לבן התחילו ללחוץ עוד יותר על השער של סרחיו הררה, ושניות ספורות לאחר העלייה למחצית השנייה אנדר ברנטקסאה איזן את המשחק לאחר שקיבל מסירה מוויליאן ז'וזה הברזילאי. סוסיאדד

רובין לה נורמנד, חאבי מרטינס | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

אתלטיק בילבאו – אלצ'ה 0:1

אחרי שני משחקים בהם איבדו נקודות, כולל הפסד בדרבי נגד ריאל סוסיאדד, הבאסקים הצליחו לעצור את כדור השלג הקטן שנוצר עם ניצחון מינימלי על העולה החדשה, שהחזיר לשחקנים באדום-לבן הרבה מהביטחון שאבד להם מאז פתיחת העונה.

אלצ'ה הצנועה הגיעה למשחק ב"סן מאמס" כשהיא רחוקה נקודה אחת מהקו האדום, ומעודדת בעיקר מהנקודה שהשיגה במחזור שעבר עם 1:1 נגד ריאל מדריד. מבחינת מהלך המשחק, בילבאו שלטה ברוב דקותיו, איימה הרבה יותר ואף הצליחה למצוא את הרשת כבר במחצית הראשונה, כאשר איקר מוניאין הגיע בזמן למסירת רוחב של אוסקר דה מרקוס וכבש מהאוויר את השער שהכריע את המשחק.

מוניאין. שער מהאוויר שהכריע | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

תוצאה נוספת

אייבר – גרנאדה 0:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי