"טר שטגן היה מסי": בברצלונה מתרגשים מגיבור הסופר קאפ

השוער, שהשווה שיא עצירות עונתי והדף שני פנדלים בניצחון על סוסיאדד, זכה למחמאות. וגם: המנהיגות של מסי, אחוזי ההצלחה בלעדיו והשחקן "המנודה" שלקח אחריות ושלח מסר לקומאן

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

זה אמנם דרש ממנה 120 דקות ודו-קרב פנדלים מותח, אך ברצלונה השלימה אמש (רביעי) ניצחון שביעי בתוך רצף של תשעה משחקים רצופים ללא הפסד, כאשר גברה על ריאל סוסיאדד והבטיחה את מקומה בגמר הסופר קאפ הספרדי. ללא ליאו מסי שקיבל מנוחה וצפה מהיציע, הבלאוגרנה לא הבריקו ולאו דווקא היו עדיפים על היריבה הבאסקית, שניצלה נגיעת יד ברחבה של פרנקי דה יונג כדי לחזור מפיגור אחרי שההולנדי עצמו העלה את בארסה ליתרון בתום מהלך נפלא. אלא שבסופו של ערב, ברגע שההכרעה עברה לבעיטות עונשין, איש אחד לקח אחריות ושמו מארק אנדרה טר שטגן.

"גיבור": כך הגדירו במילה אחת את השוער הגרמני בשער העיתון 'ספורט', שם ציינו כי "טר שטגן היה מסי" עבור הקבוצה מקטלוניה אמש. האיש בין הקורות סיים את המשחק עם שש עצירות בסך הכל והשווה את הנתון הגבוה ביותר שלו העונה באיזשהו מפעל, זאת לפני שהדף שני פנדלים בדו-קרב שהכריע את ההתמודדות.

"לא ממש התכוננתי מראש לבעיטות שלהם, אבל אנחנו נפגשים בליגה לא מעט וראיתי כמה פנדלים", אמר טר שטגן בסיום. "חבל שלא עצרתי את הפנדל של אויארסבאל בזמן החוקי כי זה היה משנה את המשחק, אבל עכשיו אני סופר שמח. זה משאיר לי תחושה טובה, אני תמיד מנסה להיות 100% אבל זה לא משהו להתגאות בו יותר מדי. היינו צריכים לנצח ואני שמח שעזרתי לקבוצה".

שחקני בארסה חוגגים עם "הגיבור" טר שטגן | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

עבור דה יונג זה היה ערב של רגשות מעורבים, כאמור, אך בשורה התחתונה הקשר זכה למחמאות גדולות בתקשורת ואפשר לומר כי היה ראוי להן, לאור היכולת הטובה שהפגין. השחקן שהגיע מאייאקס ב-2019 הגיע לשלושה שערים בכל המסגרות העונה ועקף כבר עכשיו את הכמות שהבקיע בעונה שעברה.

ומה לגבי מסי? כמובן שגם כשהכוכב לא משחק, בברצלונה לא יכולים שלא לעסוק בו. ב'ספורט' אהבו את המנהיגות שהפגין הקפטן בתום הזמן החוקי, כאשר ירד מהיציע אל כר הדשא כדי להעביר הוראות לחבריו לקראת ההארכה. הנתון המעודד מבחינת ברצלונה מספר שהיא לא הפסידה אף משחק מתוך התשעה האחרונים בכל המסגרות שבהם מסי לא השתתף, ואף ניצחה שבעה מתוכם.

סיפור מעניין נוסף היה ברגע שהכריע סופית את המשחק: מי שהבקיע את הפנדל שהבטיח לבארסה את הניצחון היה ריקי פוץ', הקשר שהפיחות במעמדו ברוטציה גרר לא מעט ביקורות נגד המאמן רונאלד קומאן, כאשר בתקשורת אף דווח על עימות חריג בין השניים כבר בתחילת העונה. פוץ' לקח אחריות על הבעיטה המכרעת דווקא אחרי ששחקן בקליבר של אנטואן גריזמן שלח את הפנדל הרביעי ליציע ואפילו דה יונג בעט לקורה.

"רונאלד מנה את ארבעת הבועטים בראשונים ואני ביקשתי לקחת את הפנדל החמישי", סיפר פוץ' לאחר הניצחון. "כשתפסתי את הכדור ידעתי שזה ייכנס, בעטתי בביטחון. לא ידעתי לאן אבעט, אבל ברגע שאתה עומד שם אתה צריך לבעוט חזק ולהאמין בעצמך. מעולם לא איבדתי את החיוך, אם קומאן ייתן לי דקות אני אנצל אותן. תמיד רציתי להיות בקבוצה הבוגרת ואני לא מתכוון להשליך את המגבת עכשיו".

ריקי פוץ' | Fran Santiago/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי