ברצלונה ספגה ביקורת קשה: "על גבול המגוחך"

בקטלוניה קטלו את הבלאוגרנה, שנגררו להארכה נגד קורנייה מהליגה השלישית בגביע והחטיאו שני פנדלים בזמן החוקי. קומאן: "כשאתה שחקן ברצלונה, אי אפשר להחמיץ פעמיים. זה לא רציני. אולי יש פחד"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

אחרי ההפסד המאכזב לאתלטיק בילבאו בגמר הסופר קופה, ברצלונה חזרה לנצח אמש (חמישי) במסגרת גביע המלך כשגברה 0:2 על קורנייה, אך המשיכה לקרטע. ליאו מסי המורחק צפה מהבית בחבריו נגררים להארכה נגד השכנה הקטלאנית, שמשחקת בליגה השלישית בספרד, לאחר שמיראלם פיאניץ' ועוסמאן דמבלה החמיצו כל אחד פנדל ברשלנות בזמן החוקי. האחרון לפחות כיפר על הטעות עם שער יפה בדקה ה-92, כאשר מרטין בריית'ווייט הכפיל וקבע את תוצאת הסיום בדקה ה-121.

כותרות העיתונים בקטלוניה היו רכות יחסית כלפי הקבוצה של רונאלד קומאן, כאשר ב'ספורט' נכתב "הם כן רוצים את הגביע", בעוד ב'מונדו דפורטיבו' הלכו על "המושיע דמבלה". יחד עם זאת, בשני כלי התקשורת פורסמו טורי דעה נוקבים הרבה יותר. "דמבלה הציל בארסה שהייתה על גבול המגוחך", נטען באחד מהם, שהצביע על כך שלאור נחיתות היריבה, היעדרותו של מסי, ריבוי ההזדמנויות לשחקנים משניים והסנסציה שאלקויאנו חוללה על חשבון ריאל מדריד יום לפני כן, לבלאוגרנה לא היה שום תירוץ לחוסר בריכוז ובאינטנסיביות שהציגו. פרשן אחר הסביר כי עבור ברצלונה הנוכחית כל משחק הוא מלכודת, כיוון שהכדורגל שלה "כל כך חסר ביטחון. המאמנים האחרונים של הקבוצה טובים יותר בלתרץ במסיבות העיתונאים מאשר בלתכנן את המשחקים".

הבעיה שהטרידה יותר מכל את אנשי בארסה היא כמובן ההחטאות מהנקודה הלבנה. חשוב להזכיר כי גם בשבוע שעבר, למרות שניצחה בסופו של דבר את ריאל סוסיאדד בדו קרב בעיטות העונשין, סגנית אלופת ספרד החמיצה גם אז שני פנדלים מתוך החמישה. קומאן, שהיה בועט פנדלים מחונן בימיו כשחקן, התייחס למחדל והביע ביקורת. "החטאנו שני פנדלים, אבל הגענו להזדמנויות רבות. זה לא יכול לקרות בקבוצה כמו בארסה. צריך להכריע את המשחק הרבה לפני", אמר ההולנדי.

"זה לא רציני". קומאן כועס | Alex Caparros/Getty Images

המאמן נשאל מה הסיבה להחטאות והשיב: "אני לא מבין כי בדרך כלל יש מספיק שחקנים שמסוגלים לכבוש בפנדל. אולי זה פחד, אני לא יודע. מספר שחקנים החטיאו, אם היינו כובשים אחד מהם זה היה מרגיע אותנו. אי אפשר להחטיא שני פנדלים כשאתה שחקן בברצלונה, זה לא רציני. זה לא שיש לחץ, כי גם אין קהל. צריך להיות קרי רוח ולכבוש. הגיוני להחמיץ פנדל אחד, אבל שניים – זה בלתי מתקבל על הדעת. זה גרם לקבוצה לבזבז כוחות פיזיים יוצאי דופן במשחקים מהסוג הזה".

באשר לאפשרות שמדובר בקושי פסיכולוגי, קומאן הוסיף: "יכול להיות שיש יותר פחד מהרגיל. חוץ מליאו מסי, אין לנו בועט שהוכיח את עצמו בבעיטות העונשין. צריך להתאמן יותר, להבקיע ולהשתפר בהיבט הזה".

בסוף, הם נמנעו ממבוכה. שחקני בארסה | Pedro Salado/Quality Sport Images/Getty Images
עוד באותו נושא: רונאלד קומאן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי