צפו בתקציר: ברצלונה ניצחה את קורנייה בהארכה ועלתה שלב בגביע

בניגוד לריאל מדריד שהודחה לקבוצה מהליגה השלישית, הקטלונים צלחו את שלב 32 האחרונות בזכות שערים של דמבלה ובריית'ווייט. קודם לכן, הצרפתי ופיאניץ' החמיצו מהנקודה הלבנה. 1:2 דרמטי לאתלטיק בילבאו נגד איביזה

(גודל טקסט)

אחרי הסנסציה שעשתה אתמול (רביעי) אלקויאנו מהליגה השלישית כאשר הדיחה את ריאל מדריד מגביע המלך, שלב 32 האחרונות נמשך גם הערב עם שני משחקים נוספים. במוקד, ברצלונה נגררה להארכה נגד קורנייה, אך השיגה את הכרטיס לשלב הבא אחרי 0:2 חשוב. לפני כן, אתלטיק בילבאו ניצחה 1:2 דרמטי את איביזה.

קורנייה – ברצלונה 2:0 (בתום הארכה)

כשהיא עדיין מצולקת מההפסד לאתלטיק בילבאו בגמר הסופרקופה, ללא ליאו מסי המורחק ועם הרכב חסר, ברצלונה צלחה הערב את המשימה, שהתבררה כלא פשוטה, והעפילה לשלב הבא בגביע אחרי טיול קצר לקורנייה, שהתארך מעבר לצפוי.

כאמור, רונאלד קומאן חסר את מסי, וב-11 שלו פתחו מספר שחקנים צעירים כמו אילאייש מוריבה, ריקי פוץ' וגם פדרי שהתברג כאחד השחקנים החשובים של המאמן ההולנדי. מיראלם פיאניץ' ואנטואן גריזמן גם נכללו בין השחקנים שעלו בהרכב, ובמשך משחק שלם איימו ללא הפסקה על השער של רמון חואן.

לבארסה הייתה הזדמנות נהדרת להוריד הרבה לחץ עוד במהלך המחצית הראשונה, כאשר רונאלד אראוחו הוכשל ברחבה והשופט הצביע על הנקודה הלבנה, אך חואן הדף את הבעיטה של פיאניץ' והמשיך את המשחק הנהדר שלו. בדקה ה-79, כשהיא עייפה ועצבנית, ברצלונה קיבלה הזדמנות נוספת מהנקודה הלבנה לאחר שקלמון לנגלה ספג מכה בפניו ברחבה, אבל התסריט חזר על עצמו והשוער חואן הדף את הבעיטה הרעה של עוסמאן דמבלה והמשחק הלך להארכה.

צלחו את המשימה. שחקני ברצלונה על הדשא הסינטטי של קורנייה | Alex Caparros/Getty Images

לאחר שהחמיץ את הבעיטה, שחקן הכנף הצרפתי תיקן בפתיחת הארכה עם בעיטה חזקה ממרחק, אשר חדרה לרשת של חואן אחרי רצף החמצות אדיר. לקראת סיום המשחק קורנייה נותרה בעשרה שחקנים כאשר אלברט אסטייס ספג כרטיס צהוב שני והורחק, ובדקה ה-120 פדרי נותר לבדו מול השער, מסר למרטין בריית'וויט והדני חתם את המשחק עם שער קליל עבורו.

איביזה – אתלטיק בילבאו 2:1

זוכת הסופרקופה הספרדי, אתלטיק בילבאו, נתנה מנוחה הערב בשלב שמינית גמר גביע המלך לרוב שחקני ההרכב שניצח את ברצלונה וריאל מדריד, אך כנראה לא ציפתה לקרב קשה כל כך באיביזה, נגד הקבוצה הצנועה שהדיחה את סלטה ויגו עם 2:5 מדהים והוכיחה את עצמה כקבוצת גביע לגיטימית בכדורגל הספרדי.

מרסליניו עלה עם הרכב משני, וכבר בדקה ה-19 קבוצתו נקלעה לפיגור מוקדם משער של חאבייר פרז מת'יאו, שכבש גם נגד סלטה ויגו. למחצית השנייה עלו איקר מוניאין וראול גרסיה, ובדקה ה-52, גרסיה שעובר שבוע חלומי השווה את התוצאה ל-1:1.

בילבאו לא הרשימה והמשחק היה נראה בדרך הבטוחה להארכה, אך בדקה ה-92, אונאי נונז המגן הנהדר של הבאסקים היה במקום הנכון ובזמן הנכון, וכבש את שער הניצחון. 1:2 לבילבאו, ששוב מנצחת באופן דרמטי ומעפילה לרבע הגמר, שם תפגוש את ריאל סוסיאדד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי