דה יונג מאיר את בארסה, מסי שוב עשה היסטוריה

הקשר שכבש את שער הניצחון נגד ראיו הגיע לחמישה העונה - הרקורד הטוב ביותר שלו. "איזה חודש היה לו!", נכתב ב"מארקה". קומאן החמיא: "זקוקים לו, דיברנו כדי שיבקיע יותר". מסי הגיע ל-15 שערים 15 שנה ברציפות

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

זה לא היה פשוט בכלל עבורה אך ברצלונה העפילה אתמול (רביעי) לשלב רבע גמר גביע המלך אחרי 1:2 קשה על ראיו וייקאנו מהליגה השנייה. הקבוצה של רונאלד קומאן נקלעה לפיגור אך לא נלחצה לרגע. ליאו מסי השווה מהר (69), עלה למקום הרביעי טבלת כובשי כל הזמנים במפעל הגביע עם 54 שערים, ורשם עונה 15 ברציפות עם לפחות 15 שערים. את שער הניצחון כבש השחקן הלוהט של ברצלונה: פרנקי דה יונג.

"איזה חודש אדיר היה לו. הוא התגבר על כל ספק שיצר בעונת הבכורה שלו. הוא מוכיח שמי שהימר עליו לא טעה והפך לשחקן שמכריע משחקים", נכתב ב"מארקה" ממדריד. "אין סיבה אחת להסביר את הצמיחה שלו. הוא מסוגל להיות בכל מקום על המגרש". "דה יונג מאיר את בארסה ושלח אותה לדרך הנכונה", נכתב בסיקור ב"ספורט". ההולנדי הגיע לחמישה שערים העונה – שיא אישי בקבוצה בוגרת (הוא כבש שישה בקבוצת המילואים של אייאקס ב-2016/17). כמו כן, יש לו ארבעה שערים בשבעת המשחקים האחרונים במועדון – יותר מאשר היו לו ב-62 המשחקים הקודמים בקבוצותיו.

רונאלד קומאן שיבח את חניכו: "אנחנו צריכים אותו, אנחנו צריכים שהקשר המרכזי שלנו יתרום להתקפה. יש לו הרבה מאוד איכות טכנית. הוא עוזר לבנות מאחור, דיברנו כדי שיתרום לחלק ההתקפי ויבקיע יותר משער בעונה. הוא שחקן שלם יותר עכשיו מאשר מה שהיה באייאקס, הוא עוזר ליצור ולהבקיע".

על המשחק עצמו אמר המאמן: "שיחקנו את המשחק שלנו, זו הייתה הופעה טובה. יצרנו לא מעט מצבים מסוכנים, הגבנו היטב אחרי הפיגור. אני מאוד מרוצה מהמנטליות של הקבוצה. במחצית הראשונה לא היינו חדים מספיק מול השער והגיעו לנו פנדלים. במחצית השנייה כשהיה יותר קשה – הראינו אופי. היריבה סיבכה אותנו. אם אתה מנצח במשחקים אתה לא כל כך עייף".

סיכום החודש והמשך העונה: "אני חושב שזה היה חודש קשה מאוד מחוץ לבית – הרבה מאוד טיסות, שמונה משחקים, וצלחנו אותו. הגיע לנו לנצח במשחקים. זכינו בהרבה נקודות בליגה. התאוששנו ממה שקרה בסופר קופה. המטרה שלנו היא ללכת משחק אחר משחק, אנחנו רוצים להתקדם בגביע כמה שניתן".

ליאו מסי | ברצלונה, רשמי

דה יונג היה מרוצה: "אני מגיע לרחבה יותר ולכן כובש יותר שערים. אבל עדיין מוקדם לומר ששיפרתי את ההיבט הזה במשחק שלי ואני לא יודע עוד כמה אבקיע. אנחנו נמצאים במצב טוב, אנחנו צומים בכל שבוע ובכל משחק ועלינו להמשיך בקו הזה. היו לנו מספיק הזדמנויות בכדי להבקיע. זה היה מגרש לא פשוט בכלל והשגנו ניצחון חשוב".

כשריאל מדריד כבר הודחה בבושת פנים על ידי אלקויאנו וגם אתלטיקו מדריד סיימה את דרכה, אין ספק שהקבוצה של קומאן פייבוריטית לזכות בתואר שחמק ממנה בשנתיים האחרונות. היריבות החזקות בדרך הן סביליה ו-ויאריאל. הבלם רונלד אראוחו אמר: "זה היה משחק קשה, ידענו את זה מראש אבל הכי חשוב שניצחנו. אנחנו רוצים לזכות בגביע. ידענו שהתוצאות שלנו מחוץ לבית ישתפרו".

"רמונטדה ולשלב רבע הגמר", נכתב בשער "ספורט" על רקע תמנוה קבוצתית. עוד נכתב כי הקבוצה הייתה די אפורה וסבלה מחוסר מזל עם שלושה כדורים לקורה, אך קומאן הגיב נכון ושינה את המשחק עם שלושה חילופים". "אי אפשר לבלום את מסי", נכתב בכלי תקשורת אחרת שם נטען כי הוא חזר להיות מכריע. "אותו מסי ודה יונג החדש", נכתב ב"מונדו דפורטיבו". "הקבוצה ידעה להגיב לפיגור", נכתב בשער העיתון.

כותרת עיתון "ספורט" | צילום מסך: "ספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי