דגל לבן: ריאל מדריד הפסידה 2:1 ללבאנטה בביתה

סרחיו לאון וחוסה לואיס מוראלס חוגגים, טיבו קורטואה וקאסמירו מאוכזבים | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

מיליטאו הורחק בשלב מוקדם והאלופה שוב מעדה. אסנסיו כבש שער יפה, חוסה לואיס מוראלס השווה בשער אדיר. קורטואה הדף פנדל של רוג'ר מרטי אך האחרון קבע מהפך בהמשך. 0:2 לסביליה, 1:1 דרמטי בין ויאריאל וסוסיאדד

(גודל טקסט)

המחזור ה-21 בספרד יצא לדרך כבר אתמול (שישי) עם ההפסד המאכזב של ויאדוליד 3:1 להואסקה. היום (שבת) ייערכו ארבעה משחקים. האלופה ריאל מדריד הובילה נגד לבאנטה אך הפסידה 2:1 בעשרה שחקנים ונראה שוויתרה על השאיפה לזכות באליפות שנייה ברציפות. במשחק המוקדם, סביליה המשיכה את הכושר המצוין שלה וגברה 0:2 על אייבר. בקרב הצמרת, ריאל סוסיאדד השיגה 1:1 דרמטי נגד ויאריאל. ולנסיה השיגה 0:1 חשוב על אלצ'ה.

ריאל מדריד – לבאנטה 2:1

הבלאנקוס חלמו על ניצחון שני ברציפות, אך לא הצליחו להתגבר על ההיעדרויות הרבות בחלק האחורי – הקפטן סרחיו ראמוס וגם דני קרבחאל ונאצ'ו נעדרו, ועל כן פתחו אדר מיליטאו ואלברו אודריוסולה. הפער מאתלטיקו עומד על שבע נקודות כאשר לקבוצה של דייגו סימאונה שני משחקים חסרים, וגם המקום השני כבר בסכנה.

בדקה השביעית אדן הזאר יצא קדימה בפריצה אדירה ושלח כדור עומק מצוין לקארים בנזמה, שענד את סרט הקפטן, אלא שהצרפתי החמיץ מול השוער. לאחר מכן לבאנטה יצאה למתפרצת מהירה בכדור ארוך, סרחיו לאון דהר והופל על ידי וראן, השופט החליט על כרטיס צהוב ולאחר מכן שינה את החלטתו עם אדום ישיר. אין ספק שזו הייתה תפנית במשחק, אך ריאל הצליחה להעלות ליתרון בכל זאת. בדקה ה-13 מרקו אסנסיו קיבל מסירת עומק אדירה מטוני קרוס, דהר ודהר ולא התקשה מול השוער.

מיליטאן. שגיאה איומה | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images
אסנסיו חוגג יתרון שלא הספיק | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

בדקה ה-32 חוסה לואיס מוראלס השווה בוולה ענק שלא הותיר שום סיכוי לטיבו קורטואה. המארחת השתלטה על המשחק לחלוטין בדקה ה-36 רוג'ר מרטי כמעט ביצע מהפך אך קורטואה הדף, דו-קרב שעוד יחזור בהמשך. בדקה ה-60 הזאר הוחלף בוויניסיוס והברזילאי, דקות ספורות על המגרש ביצע עבירה מטופשת, השופט החליט להעניק פנדל אבל טיבו קורטואה רשם הדיפה אדירה בפנדל של רוג'ר מרטי.

קורטואה הודף את הפנדל. גם זה לא עזר | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images
רוג'ר מרטי כובש את שער הניצחון | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

החלוץ לא ויתר. בדקה ה-78 הוא ניצל הגנה רעה של הבלאנקוס וכשהיה חופשי ברחבה בעט כדור שלא הותיר לבלגי שום סיכוי. מריאנו דיאס נזרק למערכה אך גם זה לא עזר. הבלאנקוס רשמו הפסד רביעי העונה בליגה ב-20 משחקים בלבד – יותר מאשר כל העונה שעברה.

אייבר – סביליה 2:0

הקבוצה של ז'ולן לופטגי העפילה זמנית למקום השלישי אחרי ניצחון ליגה שלישי ברציפות. האנדלוסים, שהביסו 0:3 את ולנסיה בגביע באמצע השבוע, שיחקו שוב בהרכב החזק ובדקה ה-28 עלו ליתרון עם פנדל מדויק של לוקאס אוקמפוס. יוסף אן נסירי הלוהט הוכשל על ידי שחקן אייבר ולאחר החלטת ה-VAR האורחת קיבלה פנדל. החלוץ, מלך שערי הליגה בצוותא עם לואיס סוארס, לא הצליח לכבוש הערב.

המארחת הכניסה את פדרו לאון בפתיחת המחצית השנייה ובהמשך גם סרג'י אנריך עלה למערכה, אם כי כעבור דקה השוער מרקו דמיטרוביץ' הוחלף בשל פציעה. עוד קודם לכן, ז'ואן ז'ורדן הכפיל את היתרון (55) אחרי בישול של אלייש וידאל המחליף. אוקמפוס היה יכול להשלים צמד אך בעט מעל השער (78). באמצע השבוע תפגוש סביליה את אלמריה מליגת המשנה במסגרת רבע גמר הגביע. אייבר, שמדורגת במקום ה-15 בטבלה, במרחק שתי נקודות בלבד מהקו האדום, כבר סיימה את חלקה ותפגוש בעוד שמונה ימים את אוסאסונה למשחק חשוב מאוד.

שחקני סביליה חוגגים | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images
ז'ואן ז'ורדן, סוסו | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

ויאריאל – ריאל סוסיאדד 1:1

הקבוצה של אונאי הוליכה בביטחה עד לתוספת הזמן אך ספגה וסיימה בתיקו שלישי ברציפות בליגה. כבר בדקה השלישית כבש דני פארחו בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה – שערו השלישי בסגנון, יותר מאשר כל אחד אחר. ריאל סוסיאדד, עדיין ללא דויד סילבה הפצוע, החזיקה בכדור כמעט כפול מיריבתה בשעה הראשונה אך לא יצרה מצבים מסוכנים, למעט ההזדמנות הגדולה של אלכסנדר איסק בדקה השמינית. אותו איסק כבש בדקה ה-90+4 כשכדור נהדף מההגנה ושלח בעיטה אדירה לרשת והכניע את סרחיו אסנחו.

פארחו. השער שלו לא עזר | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

ולנסיה – אלצ'ה 0:1

העטלפים השיגו ניצחון שני בלבד מאז ה-1:4 הגדול על ריאל מדריד במאסטייה והרוויחו קצת נקודות במאבקי התחתית ואוויר לנשימה. העטלפים עלו למקום ה-13 לפחות זמנית במרחק של חמש נקודות מהקו האדום. דניאל ווס כבש בדקה ה-22 אחרי בישול של גונסאלו גדש. קרלוס סולר היה יכול להכפיל את היתרון אך החמיץ פנדל בדקה ה-34.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי