עקפה את ריאל: ברצלונה נקמה בבילבאו עם 1:2 בקאמפ נואו

שחקני ברצלונה חוגגים | Pressinphoto / Icon Sport

אחרי ההפסד בסופרקופה, הקטלונים השיבו לבאסקים בליגה ועלו למקום השני על חשבון הבלאנקוס בזכות הפרש שערים עדיף. מסי כבש בכדור חופשי מבריק, גריזמן אחראי לשער הניצחון. שער עצמי של אלבה איזן זמנית

(גודל טקסט)

המחזור ה-21 בליגה הספרדית הגיע הערב (ראשון) לסיומו עם ארבעה משחקים נוספים. במוקד, ברצלונה נקמה באתלטיק בילבאו על ההפסד בגמר הסופרקופה עם 1:2 בקאמפ נואו ולמעשה עקפה את ריאל מדריד בטבלה. לפני כן, אתלטיקו מדריד רשמה 2:4 גדול אצל קאדיס במשחק נפלא של לואיס סוארס. במשחק הנוספים, חטאפה ואלאבס נפרדו בתיקו 0:0 מאכזב, גרנאדה וסלטה ויגו נפרדו ב-0:0 משמים.

ברצלונה – אתלטיק בילבאו 1:2

שתי הקבוצות נפגשו הערב בפעם השלישית בחודש ינואר, אך עם הרבה מאוד מטענים. בארסה בוודאי זכרה את גמר הסופרקופה נגד הבאסקים, אשר נגרר בדרמטיות להארכה והסתיים עם שער ניצחון של אינאקי וויליאמס וכרטיס אדום של ליאו מסי. במשחק היום, הקפטן הארגנטינאי וחבריו ידעו שהם חייבים לנקום ביריבה ועל הדרך לנצל את ההפסד של ריאל מדריד ללבאנטה, ובכך לעקוף את הבלאנקוס בטבלה בזכות הפרש שערים עדיף.

מסי בהחלט היה במחצית הראשונה. זה התחיל עם החמצה גדולה שלו בפתיחה, אך בדקה ה-20 הוא שוב סיפק רגע קסום כאשר סובב כדור חופשי לחיבורים של אונאי סימון. בארסה הציגה את אחד המשחקים הטובים ביותר שלה העונה בחצי הראשון, אך בפתיחת המחצית השנייה אתלטיק הצליחה לעקוץ, כאשר כדור רוחב חדר לרשת של מארק-אנדרה טר שטגן בעקבות נגיעה של ג'ורדי אלבה.

מסי חוגג. כדור חופשי מושלם לרשת של בילבאו | Pressinphoto / Icon Sport

לאחר שספגה את שער השוויון, ברצלונה נראתה מעט תקועה. עוסמאן דמבלה ואנטואן גריזמן ניסו להוביל מספר התקפות ללא הצלחה, מסי לא הצליח לייצר את הדריבלים המפורסמים ונראה שהקטלונים עשויים לאבד שוב נקודות במגרש הביתי. בדקה ה-75 גריזמן שם סוף לכל החששות כאשר סיים מהלך קבוצתי נפלא עם שערו ה-11 בקריירה נגד בילבאו, היריבה המועדפת עליו בליגה הספרדית.

קאדיס – אתלטיקו מדריד 4:2

אי אפשר לעצור את הקבוצה של דייגו סימאונה. המוליכה סגרה סיבוב (רשמה רק 19 משחקים) עם מאזן עצום של 50 נקודות, כמו בעונת האליפות האחרונה ב-2013/14, וקשה להאמין שאפשר יהיה למנוע ממנה את התואר העונה. הקולצ'ונרוס פתחו פער ענק של עשר נקודות על פני האלופה ריאל מדריד, כשיש לה עוד משחק חסר. על הדרך, אתלטיקו הפכה להתקפה הטובה בספרד עם 40 שערי זכות, אחד יותר מברצלונה.

לואיס סוארס, מי אם לא הוא, העלה את אתלטיקו ליתרון בבעיטה חופשית אדירה (28). היתרון החזיק מעמד רק שבע דקות כאשר בדקה ה-35 אלברו נגרדו השווה. אולם, רגע לפני ההפסקה, תומא למאר בישל לסאול את ה-1:2. המוליכה עלתה ליתרון מבטיח בשלב מוקדם והכריעה את המשחק כבר בדקה ה-50 כשסוארס השלים צמד מהנקודה הלבנה בדרך ל-14 שערי ליגה, יותר מכל אחד אחר. המספרים של החלוץ מרשימים עוד יותר בהתחשב בעובדה שרשם 16 הופעות בלבד.

לואיס סוארס כובש בבעיטה החופשית | Fran Santiago/Getty Images
לואיס סוארס חוגג | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images
לואיס סוארס, ז'ואאו פליקס | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

בדקה ה-50 המארחת כמעט הצליחה לצמק אף הכדור פגש את המשקוף. מי שלא הרשים הוא ז'ואאו פליקס שהוחלף כעבור שעה. בדקה ה-71 נגרדו השלים צמד והותיר תקווה לחבריו, אלא שקוקה כבש מתוך הרחבה (88) אחרי בישול של קוראה.

לאור העובדה שאתלטיקו הודחה מהגביע (זה כבר נשכח) היא לא תשחק באמצע השבוע ויהיו לה שמונה ימי מנוחה עד שתפגוש בביתה את סלטה ויגו. קאדיס, שרשמה הפסד שני ברציפות, תצא למשחק חוץ קשה נגד ריאל סוסיאדד ביום שבת, משוכה לא פשוטה בכלל.

אלברו נגרדו | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

תוצאה נוספת
גרנאדה – סלטה ויגו 0:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי