"למסי אין מחיר": הקפטן חגג שער 650 במועדון, עוד סעיף סודי נחשף

ליאו מסי חוגג | Pressinphoto / Icon Sport

בספרד שיבחו את הכוכב שכבש לאחר שחוזהו הודלף: "מי שניסה לפגוע בו ייכשל תמיד". ב"אל מונדו" דווח כי יקבל 39 מיליון יורו הקיץ גם אם יעזוב. קומאן מרוצה מהחודש האחרון ושלח מסר. ברתומאו הכחיש, פיגו עקץ

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

אמנם קשה להאמין שזה יספיק לאליפות, אך החיוך חזר לברצלונה, לפחות למה שקשור על כר הדשא. פחות מיממה לאחר שחוזה העתק של ליאו מסי נחשף ועורר סערה במועדון, הקבוצה של רונאלד קומאן השיגה ניצחון ליגה חמישי ברציפות כשגברה אתמול (ראשון) 1:2 על אתלטיק בילבאו. רצף כזה לא היה לה מאז ספטמבר-אוקטובר ב-2019. בארסה ניצחה בכל משחקי הליגה שלה בינואר ועקפה את ריאל מדריד. על הדרך, הקטלאנים הצליחו לנקום ביריבה שניצחה אותם בגמר הסופרקופה הספרדי.

מסי כרגיל היה סיפור המשחק. הקפטן כבש שער נהדר בכדור חופשי, השני שלו מארבעת הנסיונות האחרונים אחרי שקודם לכן כשל ב-62 ניסיונות. זה היה שערו ה-54 בקריירה בכדור חופשי, 48 מהם בברצלונה. הוא שיאן הכיבושים בספרד ב-25 השנים האחרונות עם 37 שערים מ-403 ניסיונות, כלומר 9.18%. רונאלדו, חמשל, כבש 19 פעמים מ-310 ניסיונות כלומר אחוזי הצלחה של 6.13%. הארגנטינאי רשם ציון דרך עם שערו ה-650 בברצלונה ב-755 הופעות, כשהעונה יש לו 16 כיבושים ב-24 הופעות.

חלוקת השערים של מסי בברצלונה:

ליגה ספרדית: 456 שערים ב-503 משחקים

ליגת האלופות: 118 שערים ב-147 משחקים

גביע המלך: 54 שערים ב-76 משחקים

סופרקופה ספרדי: 14 שערים ב-20 משחקים

סופר קאפ אירופי: שלושה שערים בארבעה משחקים

אליפות העולם למועדונים: חמישה שערים בחמישה משחקים

בחזרה לענייני החוזה. ב"אל מונדו" פורסם החלק השני של החוזה, שם נחשף סעיף סודי לפיו מסי יקבל 39 מיליון יורו הקיץ גם אם יעזוב את המועדון. מדובר ב"סעיף נאמנות" שיפוג ב-30 ביוני 2021. לואיס פיגו, שנחשב "לבוגד הגדול ביותר" מבחינת אוהדי ברצלונה לאחר שעזב לריאל, צייץ את פרטי החוזה של מסי ועקץ: "יועציו של מסי ראויים לחיוך גדול בעוד ההנהלה והדירקטוריון של בארסה – אפשר להשוות אותה רק לזו של חואן גאספר, עם פנים הפוכות" (הנשיא שכיהן בזמן שעזב לבלאנקוס).

אגב, בעיתון הארגנטיני "אולה" עלו עם עמוד שער יפהפה ומקורי להפליא וכפרפרזה על החשיפה ותחת הכותרת "שווה הכל" פירטו את מספריו יוצאי הדופן של "הפרעוש".

חשוב מכך, ג'וזף מריה ברתומאו, הנשיא שעזב את המועדון, הכחיש את הפרסומים שהוא היה זה שהדליף את החוזה של מסי ל"אל מונדו". "זה נושא רציני מאוד וזה לגמרי לא חוקי להציג חוזים מקצועיים. לדבר בטלוויזיה זה הכי קל, ההאשמה היא קלה מדי. אנחנו לא צוחקים כי זה יסתיים בבית המשפט. אגב, לליאו מגיע כל מה שהרוויח, מסיבות מקצועיות ומסחריות, וללא המגיפה – בארסה יכלה לשלם את החוזה הזה בצורה מושלמת".

רונאלד קומאן היה שבע רצון: "היה חשוב מאוד לנצח יריבה פיזית. הייתה לנו מחצית ראשונה נהדרת והיינו ראויים ליתרון גדול יותר. בשנייה היו דקות של אומללות מסוימת, אבל הגבנו היטב לשער שספגנו. המרחק מהפסגה גדול אך אנחנו רוצים להמשיך ככה. הקבוצה צומחת, יש ריכוז, יש מנטליות נכונה. אני לא אומר שזה לא היה קודם אבל הביטחון שלנו גדל. אנחנו מבקיעים יותר שערים, הקבוצה טובה יותר בלי הכדור". על כך שקבוצתו עקפה את ריאל: "זה היה חודש מסובך, הקבוצה השתפרה, עשינו צעד קדימה".

על מסי: "אנחנו יודעים זמן רב שהוא הטוב בעולם. הוא עשה הרבה למען המועדון. לא חושב שהייתה לו יותר מוטיבציה מאשר בימים אחרים. צריך לכבד את מה שעשה. הוא מניח לפרסומים בצד. בלי ליאו אתה לא יכול לשאוף להרבה דברים. מה שפורסם בעיתונות זה זדוני במטרה לפגוע. מסי תרם רבות לא רק לברצלונה אלא לכדורגל הספרדי – צריך לכבד אותו. אם מישהו מהמועדון הדליף – אסור שיהיה חלק מהמועדון עוד. אסור לנו לאבד את הפוקוס. מסי גורם לחורבן בבארסה? נו באמת. הוא הפך את הקבוצה הזו לעוד יותר גדולה. הוא עזר לקבוצה לזכות בתארים".

שחקני ברצלונה חוגגים. הם כבר במקום השני | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

אנטואן גריזמן שכבש את שער הניצחון וחגג כבדרך כלל נגד היריבה המועדפת עליו (יש לו 11 שערים נגד בילבאו), אמר לאחר המשחק: "אני נהנה מהמשחק והיכולת שלי יחד עם חבריי לקבוצה. השערים מגיעים עם העבודה הקשה. אני חייב להמשיך, ברור שאני מסוגל ליותר. אנחנו צריכים את כולם, העונה ארוכה, לעתים אתה משחק ולעתים לא. בשנת 2021 הפסדנו רק בגמר הסופרקופה, אנחנו בדרך למעלה, נילחם על תארים עד הסוף. נותרו הרבה משחקים בליגה. נמשיך לעשות את שלנו. מסי? הוא אגדה, אנחנו מקווים להמשיך ליהנות ממנו עוד הרבה".

כמובן שבכלי התקשורת פרגנו. "למסי אין מחיר", נכתב בשער "ספורט" שם בירכו אותו על שערו ה-650 וציינו את ההעפלה למקום השני אחרי ריצת ניצחונות מרשימה ב-2021. "משחק חוזר ומקום שני", נכתב ב"מונדו דפורטיבו" שם הדגישו את הנקמה על ההפסד לבילבאו בסופרקופה. מסי זכה לציון 8: "כל מי שניסה להוריד אותו למטה – ימשיך להיכשל. הוא שווה כל יורו שקיבל, הכדורגלן הטוב בכל הזמנים". גם סמואל אומטיטי שפתח בהרכב באופן די נדיר זכה למחמאות וקיבל את הציון 7. "לא רק הקשה על איניאקי וויליאמס ומירר לו את החיים אלא גם בנה את ההתקפות מאחור", נכתב. מי שרשם שיא מפוקפק היה ג'ורדי אלבה שכבש את השער העצמי החמישי שלו במועדון והשווה את שיא הליגה. גם סרג'י עשה זאת במדי בארסה.

"למסי אין מחיר". הכותרות בספרד | צילומי מסך: "ספורט" ו"מונדו דפורטיבו"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי