צפו בתקציר: ברצלונה בחצי גמר הגביע אחרי 3:5 על גרנאדה

בפעם הרביעית בתוך פחות מחודש, הקטלונים נגררו למשחק "נוק-אאוט" דרמטי. שערים דרמטיים של גריזמן (88) ואלבה (92) מחקו פיגור כפול ושלחו את המשחק להארכה, בה המגן והחלוץ השלימו צמדים. דה יונג הוסיף שער משלו

(גודל טקסט)

שלב רבע הגמר בגביע המלך הספרדי נמשך היום (רביעי) עם מפגש סוער ודרמטי, אשר הסתיים ב-3:5 של ברצלונה אצל גרנאדה, במשחק בו הקטלונים חזרו מפיגור כפול בדקות הסיום והשלימו מהפך גדול. במקביל, לבאנטה ניצחה 0:1 את ויאריאל עם שער בדקה ה-120 ועלתה גם היא לחצי הגמר.

גרנאדה – ברצלונה 5:3

גם בחלומות הכי פרועים שלה, גרנאדה לא תכננה לפגוש הערב את ברצלונה כל כך פגיעה ולהוביל עליה ברוב דקות המשחק. בארסה, שרק לפני מספר ימים עלתה למקום השני בליגה הספרדית ועקפה את ריאל מדריד בטבלה, נותרה הקבוצה הבכירה ביותר במפעל, זאת לאחר ההדחה של הבלאנקוס ואתלטיקו מדריד, והיום עשתה צעד משמעותי לעבר הגביע, באחד המשחקים הסוערים ביותר שנראו בשנים האחרונות במפעל.

זה התחיל טוב עבור ברצלונה, שתקפה ללא הפסקה את השער של אסקנדל. אנטואן גריזמן, רונאלד אראוחו וטרינקאו רשמו החמצות בדקות הפתיחה, אך היה נדמה בכל זאת שזה הולך רק לכיוון אחד. בפועל, טעות של סמואל אומטיטי, כחצי שעה מהפתיחה, הובילה ליתרון מפתיע מאוד של גרנאדה והכניסו את השחקנים של רונאלד קומאן להרבה מאוד לחץ.

ברצלונה בחצי הגמר בתום משחק סוער בגרנאדה | Álex Cámara/NurPhoto via Getty Images

בפתיחת המחצית השנייה רוברטו סולדאדו הוותיק ניצל טעות נוספת של אומטיטי בחלק האחורי וכבר קבע 0:2 סופר דרמטי במשחק. מאותם רגעים, ברצלונה שלחה את כל מי שיש לה להתקפה, אבל בכל פעם שהיא התקרבה לעבר שער מצמק, מסגרת השער עצרה אותה. אחרי שליאו מסי, עוסמאן דמבלה וטרינקאו הפגיזו את המשקוף, בדקה ה-88 גריזמן נשלח לתוך הרחבה, ניסה להוציא רוחב אך פגע ברגלו של אסקנדל וכבש שער מפתיע, אשר פתח את הדרמה הגדולה.

בדקה ה-92 מהלך משולב בין מסי לגריזמן הוביל ל-2:2 של ג'ורדי אלבה, אשר שלח את המשחק להארכה, הרביעית של ברצלונה בתום פחות מחודש. בדקה ה-100 בדיוק גריזמן השלים צמד במשחק וקבע מהפך עבור בארסה, אבל פנדל מפוקפק נשרק עבור גרנאדה, ושער של פדה המחליף קבע 3:3 והשיב את תחושת הדרמה לכר הדשא.

למארחת לא באמת היה את הכושר להתמודד מול הקבוצה מקטלוניה, ובדקה ה-108 פרנקי דה יונג ניצל הדיפה רעה של אסקנדל לשער משלו והחזיר לברצלונה את היתרון. כחמש דקות לאחר מכן נחתם המשחק כאשר גריזמן שוב בישל לאלבה והמגן כבש מהאוויר את השער היפה במשחק.

ברצלונה בחצי הגמר. אלבה חוגג את השער השני עם ריקי פוץ' | Quality Sport Images/Getty Images

הרכבים

גרנאדה: ארון אסקנדל, ויקטור דיאס (דימיטרי פולקייר, 46), דומינגוס דוארטה, חרמן סאנצ'ס, קנדי (דרווין מאצ'יס, 46) , קרלוס נבה, יאן אטקי (נחואן פרס, 106), אנחל מונטורו, אלברטו סורו (פדה, 58), אנטוניו פוארטס (חסוס ואייחו, 80), רוברטו סולדאדו (לואיס סוארס, 66).

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, סרג'י רוברטו (סרג'יניו דסט, 57), רונאלד אראוחו, סמואל אומטיטי (מרטין בריית'ווייט, 63), ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס (ריקי פוץ', 77), פרנקי דה יונג, פדרי (קלמון לנגלה, 106), פרנסיסקו טרינקאו (עוסמאן דמבלה, 63), אנטואן גריזמן, ליאו מסי.

מהלך המשחק

דקה 8, החמצה גדולה של ברצלונה: הקטלונים פתחו את המשחק היטב, מסי הוביל התקפה כשבסופה טרינקאו פספס מקרוב את המסגרת.

טרינקאו. החמצה גדולה של הפורטוגלי | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

דקה 33, 0:1 לגרנאדה! איזו הפתעה! המארחת כמעט לא נגעה בכדור בפתיחה, אבל טעות אחת בהגנה של אומטיטי הספיקה לסורו לבשל לקנדי שער מפתיע.

מסי מאוכזב, גרנאדה חוגגת | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

דקה 48, 0:2 לגרנאדה! המארחת עקצה שוב! טעות נוספת של הקטלונים אפשרה לסולדאדו לרוץ כל הדרך לעבר טר שטגן ולהכפיל את היתרון במשחק.

דקה 63, הכדור במשקוף! החמצה נוספת של טרינקאו. הפורטוגלי קיבל את הכדור בתוך הרחבה וממצב מבטיח בעט בעוצמה למשקוף השער ופספס שער מצמק במשחק.

דקה 87, הכדור שוב במשקוף! חוסר המזל של ברצלונה שוב הופיע במשחק כאשר כדור מסובב של דמבלה המחליף זעזע פעם נוספת את משקוף השער של גרנאדה.

דקה 88, ברצלונה צימקה ל-1:2! הדרמה בגביע מתחילה! מהלך משותף בין מסי לגריזמן הסתיים בבעיטה של הצרפתי, אשר פגעה ברגלו של השוער אסקנדל וחדרה לרשת.

גריזמן חוגג, ברצלונה צימקה את התוצאה | JORGE GUERRERO/AFP via Getty Images

דקה 89, ברצלונה פגעה שוב במשקוף! כמעט שוויון מהיר של בארסה לאחר שמסי השתחרר למהלך אופייני ושלח כדור אדיר לעבר השער, אך לצערו פגע רק במשקוף.

דקה 90+2, ברצלונה חזרה ל-2:2! איזו דרמה! כדור ארוך של מסי הגיע לראשו של גריזמן, שנגח לעבר ג'ורדי אלבה והמגן המשיך משם לרשת ושלח את המשחק להארכה.

איזו דרמה! אלבה חוגג עם חבריו את השוויון הדרמטי | Álex Cámara/NurPhoto via Getty Images

דקה 100, ברצלונה עלתה ל-2:3! המהפך במשחק הושלם לאחר שאלבה הפעם בישל לראש של גריזמן והצרפתי רשם צמד עם נגיחה מוצלחת.

דקה 105, גרנאדה חזרה ל-3:3! הדרמה בגביע ממשיכה! דסט ספק הכשיל את נבה ברחבה, אך שופטי המסך קבעו כי הייתה הכשלה ואפשרה לפדה בעצמו לקבוע שוויון מהנקודה הלבנה.

חזרה למשחק. ברצלונה ל-3:3 | Fran Santiago/Getty Images

דקה 108, 3:4 לברצלונה! מסי ניסה לכבוש עם בעיטה חדה ממרחק, אסקנדל הדף לא טוב ודה יונג המשיך את המהלך עם כדור ברשת.

דקה 113, 3:5 לברצלונה! הקטלונים עשו צעד גדול עבר הכרעת המשחק כאשר גריזמן שוב בישל לאלבה והמגן שלח כדור אדיר לרשת מהאוויר.

שחקני ברצלונה חוגגים | JORGE GUERRERO/AFP via Getty Images

לבאנטה – ויאריאל 0:1 (בתום הארכה)

לאחר הניצחון 1:2 האדיר נגד ריאל מדריד במסגרת הליגה, הקבוצה מוולנסיה השלימה גם עלייה לחצי גמר גביע המלך בתום דרמה ענקית שנגררה להארכה. למרות שוויאריאל שלטה ללא עוררין במהלך המשחק ובעטה לא פחות מ-26 פעמים לשער, היא לא הצליחה למצוא את הרשת. כשכבר נדמה היה ששתי הקבוצות הולכות לפנדלים, רוג'ר מרטי קיבל את הכדור ברחבה בדקה ה-120 ושחרר בעיטה מדויקת ששלחה את ה"צפרדעים" בצורה הכי דרמטית שאפשר לשלב הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי