שוטרים פשטו על משרדי ברצלונה, הנשיא לשעבר נעצר

שוטרים פושטים על משרד ברצלונה | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

כשנה אחרי שנחשף ניסיון מצד בכירים במועדון לפגוע בתדמיתם של מסי וחבריו, שוטרים הגיעו לקאמפ נואו ואספו חומרים מפלילים. ברתומאו נעצר בביתו, גם המנכ"ל והיועץ המשפטי בחקירה. המועדון תמך במהלך

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה תמשיך היום (שני) בהכנות לקראת גומלין חצי גמר גביע המלך הספרדי נגד סביליה, בוא היא תנסה למחוק פיגור 2:0 מהמשחק הראשון ולהעפיל לגמר – הבלם ג'רארד פיקה אף הודה ש"מהפך בגביע ישנה את העונה" – אבל מתברר שהשחקנים התעוררו לבוקר לא פשוט.

כחלק מפרשת "בארסה גייט", פשטו שוטרי משטרת קטלוניה על משרדי המועדון בניסיון להשיג מסמכים וחומרים שיפלילו או יספקו ראיות נגד החשודים ולפי דיווח ב"רדיו מונטה קרלו", נעצר בביתו נשיא המועדון לשעבר ז'וספ מריה ברתומאו, יחד עם יועצו האישי חאומה מספרר, מנכ"ל המועדון אוסקר גראו והיועץ המשפטי רומא גומס.

כזכור, מדובר בחקירה שמתנהלת מזה חודשים רבים – מאז נחשפה לפני כשנה, בפברואר 2020 – ואף נידונה מספר פעמים בבית המשפט לאור החשד כי בכירים בברצלונה, כנראה בראשות ברתומאו, הפעילו בוטים וחשבונות פיקטיביים ברשתות החברתיות במטרה להכפיש את שמם ותדמיתם של שחקנים בקבוצה, כולל ליאו מסי.

לאחר המעצר ברצלונה הודיעה: "הצענו את שיתוף הפעולה המלא שלנו לשירות בתי המשפט והמשטרה כדי לסייע בהמשך החקירה. ברצלונה מביעה את מלוא הכבוד להליך המשפטי המתמשך במסגרת פעולות אלו בתקווה שהאמת תצא לאור".

כלי תקשורת התאספו מחוץ לקאמפ נואו
כלי תקשורת התאספו מחוץ לקאמפ נואו | LLUIS GENE / Contributor

פרשת 'בארסה גייט'

ע"פ החשדות, ברתומאו מואשם בכך ששילם לחברת יחסי הציבור I3 מכספי המועדון לנקות את תדמיתו, אחרי שנקלע לסכסוך עם כמה מהאגדות הגדולות של ברצלונה, בין היתר, ליונל מסי, ג'רארד פיקה וצ'אבי. המקרה התגלה בשנה שעברה והחקירה נפתחה ביוני 2020. חשיפת הפרשה הגבירה את המתיחות בין ההנהלה לחדר ההלבשה, ובכך גרם לסכסוך ישיר ומתוקשר עם הארגנטינאי, שביקש לעזוב ונדחה בגלל סעיף מיוחד בחוזה, אך נדחה בעקבות התערבות של ההתאחדות הספרדית. ברתומאו התפטר מתפקידו בחודש אוקטובר האחרון.

ליאו מסי, ג'וזפ מריה ברתומאו | JOSEP LAGO,FILIPPO MONTEFORTE/AFP via Getty Images

הקיץ הקשה בקריירה: קפיצה לראיון הבלתי נשכח של מסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי