ברתומאו שהה בלילה במעצר, פונט זעם: "תדמית המועדון נפגעה קשות"

ג'וזף מריה ברתומאו | Joan Valls/Urbanandsport/NurPhoto via Getty Images

נשיא המועדון לשעבר צפוי להעיד היום במשטרה לאחר התייעצות עם עורכי דינו, ייצא הביתה וימתין לראות האם יוגש נגדו כתב אישום. המועמד לנשיאות: "יום עצוב". בספרד תקפו: "בארסה חיה בשקר". גם לאפורטה הגיב

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בוקר עצוב בברצלונה. על הכושר המצוין של הקבוצה (למעט התבוסה בליגת האלופות) העיבה הפרשה הידועה לשמצה "בארסה גייט". נשיא המועדון לשעבר ג'וזפ מריה ברתומאו נחקר ובילה את הלילה האחרון במעצר. ברתומאו, ששכר שלושה עורכי דין בעלי שיעור קומה, שמר על זכות השתיקה וצפוי להעיד היום (שלישי) במשטרה. הוא ייצא הביתה וימתין לראות מה יעלה בגורלו והאם יוגש נגדו כתב אישום.

"הנקודה האחרונה בהחלט בקדנציה עצובה מאוד", נכתב בספרד. "במונדו דפורטיבו" זעקה הכותרת: "מכה גדולה לברצלונה". "בארסה חוזרת על השקר של עצמה", נכתב בטור דעה ב"אס" המזוהה עם מדריד. "זה לא פרט מינורי בכלל לזכור שבגלל הנשיא לשעבר שנעצר אתמול וכן סנדרו רוסל – לבארסה יש עבר פלילי לראשונה בתולדותיה.

ברתומאו, אם יורשע, יהיה הנשיא שלישי של המועדון לאורך ההיסטוריה שנאסר. ג'וזפ לואיס נונייס שכיהן כנשיא בין 1978 ו-2000, הואשם במתן שוחד לפקחי מס כדי להימנע מתשלום מיסים על הטבות שקיבלה קבוצת הבנייה בניהולו ונגזרו עליו שש שנות מאסר בפועל ביולי 2011. עם זאת, בית המשפט העליון קיצר את עונשו לשנתיים וחודשיים. סנדרו רוסל שאותו החליף ברתומאו בתפקיד, הואשם בהלבנת הון ונפתח נגדו תיק. הוא בילה 643 ימים במעצר וזוכה בהמשך שכן הראיות נגדו לא היו חד משמעיות.

כותרות העיתונים בברצלונה | צילומי מסך: "ספורט" ו"מונדו דפורטיבו"

ויקטור פונט: "קודם כל צריך לזכור שישנה חזקת החפות. עברו כמה שעות מהאירועים. בכל מקרה זה יום עצוב מאוד עבור אוהדי ברצלונה כי זה משפיע על התדמית והמוניטין המוסדי של המועדון. אמרנו זמן רב שצריך דף חדש ובניית מודל חדש. ביקשתי לקבל מידע בזמנו לאחר שפורסמה הפרשה הזו וזה לא קרה. צריך להתחיל לבנות את ברצלונה החדשה עם רעיונות ודרכים לעשות דברים טובים".

ז'ואן לאפורטה, נשיא המועדון בעבר שירוץ שוב לבחירות, הצטער: "אלה חדשות מזעזעות עבור המועדון, זה רע לכולם. אולי ההנהלה לא הייתה טובה תחתיו אבל הוא עדיין נשיא המועדון לשעבר. אני חושב שכרגע צריך לנהוג בגישת חזקת החפות".

משרדי ברצלונה | Thiago Prudêncio/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי