כמו שרק היא יודעת: ברצלונה בגמר גביע המלך אחרי מהפך דרמטי ו-0:3 נגד סביליה

הקטלונים הפכו פיגור 2:0 מהמשחק הראשון לניצחון מתוק בהארכה. דמבלה הבקיע ראשון (13), פיקה כבש בדקה ה-94 ושלח את המשחק ל-30 דקות נוספות, בהן בריית'ווייט הכריע (95). טר שטגן הדף פנדל, פרננדו הורחק

(גודל טקסט)

ברצלונה עשתה את זה כמו שרק היא יודעת. לאחר שהפסידה 2:0 במשחק הראשון והייתה עם הגב אל הקיר, בארסה הפכה הערב (רביעי) את התוצאה נגד סביליה, ניצחה 0:3 בגומלין שנערך בקאמפ נואו ועלתה לגמר גביע המלך בצורה דרמטית ביותר, הכוללת גול בתוספת הזמן ושער ניצחון בהארכה. משחק הגמר ייערך ב-4.4.2021, היריבה תקבע במשחק הגומלין בין אתלטיק בילבאו ללבאנטה.

מהפך גדול של ברצלונה בקאמפ נואו | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

אז מה היה הערב בברצלונה? כזכור, הקבוצה של רונאלד קומאן הגיעה לשלב הנוכחי בגביע לאחר שניצחה 3:5 את גרנאדה, במשחק שגם הלך להארכה דרמטית. רק ביום שבת האחרון נפגשו ברצלונה וסביליה במסגרת הליגה הספרדית, במשחק בו הבלאוגרנה ניצחו 0:2 יקר. קומאן שמר על מערך שלושת הבלמים גם הערב ונראה שזה מה שהעניק לו את העלייה הדרמטית למשחק הגמר.

אנטואן גריזמן שוב סופסל, כאשר מי שפתח בחלק הקדמי לצד ליאו מסי הוא עוסמאן דמבלה. פדרי הצעיר קיבל את המקום ב-11, זאת למרות שנפצע במשחק האחרון והיה בספק. מנגד, ז'ולן לופטגי החזיר להרכב קבוצתו את יוסף אן נסירי, מלך השערים של הקבוצה, שפתח לצד לוק דה יונג וסוסו. כבר בתחילת המשחק ניתן היה להבין שברצלונה תלחץ ללא הפסקה ובדקה ה-13 היא גם מצאה את הרשת עם שער ענק של דמבלה.

מלבד השער המוקדם של דמבלה, מסי וחבריו פשוט לא הפסיקו לאיים על השער של תומאש ואצ'ליק, אך בכל פעם כשלו בפעולה האחרונה. סביליה עצמה הייתה יכולה לשים סוף לחלוצות המהפך של המארחת, זאת לאחר שלוקאס אוקמפוס סחט פנדל בדקה ה-73, אך במקום לאזן את התוצאה, השוער מארק אנדרה טר שטגן עצר את הבעיטה של הארגנטינאי.

אוקמפוס אחרי ההדיפה של טר שטגן. השוער הציל את ברצלונה | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

מאותו רגע, סביליה הלכה כמה שיותר אחורה וסגרה את המשחק, ברצלונה מצדה המשיכה ללחוץ. ג'ורדי אלבה שלח כדור אדיר למשקוף עם ביצוע אקרובטי, מסי בעט לעבר השער ונבלם על ידי ההגנה מספר פעמים. בדקה ה-94, כאשר על השעון נותרו שניות בודדות, גריזמן שלה מהספסל הרים כדור מדויק לג'רארד פיקה והבלם הוותיק נגח עם כל הלב לרשת את השער שהיה צריך בשביל לכפות הארכה.

סביליה שילמה מחיר כבד בהארכה. מספר דקות לפני השער של פיקה, הגיע רגע אומלל של הקשר האחורי פרננדו, אשר ספג כרטיס צהוב שני מטופש והשאיר את קבוצתו בעשרה שחקנים. מלבד השער הדרמטי שספגה בתוספת הזמן, החיסרון המספרי בלט במיוחד בהארכה וחמש דקות לאחר חידוש המשחק הגיע גם הרגע המיוחל – אלבה הרים כדור לעבר מרטין בריית'ווייט, שנגח בין הרגליים של ואצ'ליק את שער הניצחון של ברצלונה.

הרכבים

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, ג'רארד פיקה, קלמון לנגלה, אוסקר מינגסה (ג'וניור פירפו, 78), סרג'יניו דסט (אנטואן גריזמן, 63), ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס (אילייש מוריבה, 78), פרנקי דה יונג, פדרי (מרטין בריית'ווייט, 89), עוסמאן דמבלה (טרינקאו, 89), ליאו מסי.

סביליה: תומאש ואצ'ליק, אלייש וידאל (חסוס נבאס, 54), דייגו קרלוס, ז'ול קונדה, מרקוס אקוניה (קרים רקיק, 54) פרננדו, ז'ואן ז'ורדן, אוליבר טורס (לוקאס אוקמפוס, 62), סוסו, יוסף אן נסירי, לוק דה יונג (איבן ראקיטיץ', 54).

המועמדים לנשיאות ברצלונה | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 13, 0:1 לברצלונה! איזה שער של דמבלה! הצרפתי השתלט על הכדור על סף הרחבה ושלח כדור מפתיע לרשת מ-16 מטרים.

שער מהיר של דמבלה | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images
פתיחה אדירה לברצלונה | David Ramos/Getty Images

דקה 72, כדור עונשין לסביליה! אוקמפוס המחליף פרץ לרחבה וסחט פנדל ממינגסה. הארגנטינאי ניגש לבעיטה ונעצר על ידי טר שטגן.

הצלה גדולה של טר שטגן | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
השוער שמר את ברצלונה בחיים | Pressinphoto / Icon Sport

דקה 90+2, כרטיס אדום לסביליה! פרננדו תפס את טרינקאו בדרך לשער של סביליה וראה כרטיס צהוב שני במשחק.

פרננדו מורחק. סביליה תשלם על כך? | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

דקה 90+4, 0:2 לברצלונה! איזו דרמה בקאמפ נואו! אחרי מספר החמצות של בארסה ולחץ רב על השער של ואצ'ליק, גריזמן הרים כדור מדויק לראשו של פיקה, שנגח לרשת את השער ששלח את המשחק להארכה.

פיקה חוגג, המשחק הלך להארכה | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images
סיום משחק פשוט מטורף בברצלונה | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

הארכה

דקה 95, 0:3 לברצלונה! אלבה הוביל עוד התקפה של בארסה והרים כדור לעברו של בריית'ווייט, החלוץ שנכנס מהספסל נגח בין הרגליים של ואצ'ליק.

בריית'ווייט כבש את השער שעשוי לשלוח את ברצלונה לגמר | Xavi Bonilla / Europa Press Sports via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי