מסי הצביע לראשונה אי פעם, לאפורטה: "אתקשר לאביו עוד הלילה"

ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

יממה גורלית בברצלונה: הלילה תיוודע זהותו של נשיא המועדון החדש. הכוכב השתתף בבחירות וכמוהו גם שחקנים נוספים, שלושת המועמדים הצביעו אף הם ומי שכיהן כנשיא בעבר התייחס לעתידו של הקפטן

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

יממה גורלית לעתידו של מועדון הכדורגל ברצלונה חלה היום (ראשון) בקטלוניה, כאשר ה"סוסיוס" (חברי מועדון) מגיעים בזה אחרי זה לקלפיות בקאמפ נואו על מנת לבחור את הנשיא הבא, שזהותו תיוודע הלילה בסביבות השעה 00:30. שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד הם: ז'ואן לאפורטה שהוביל את המועדון בעונה הגדולה בתולדותיו – 2008/09 שכללה זכייה בשישה גביעים, ויקטור פונט שהיה ממקדמי הצבעת אי האמון בנשיא הקודם ז'וספ ברתומאו, וטוני פריישה שמזוהה עם המחנה של ברתומאו המושמץ, אשר התפטר בבושת פנים בתחילת העונה הנוכחית ואף נעצר לאחרונה בעקבות פרשת "בארסה גייט".

גם שחקני הקבוצה הבוגרת הפעילו את זכות ההצבעה שלהם. ליאו מסי הגיע לאצטדיון הביתי ושלשל את הפתק שלו, כשזו הפעם הראשונה שבה הארגנטינאי משתתף בבחירות לנשיאות בכל 16 שנותיו כשחקן בקבוצה הראשונה של ברצלונה. גם שחקנים אחרים שגדלו במועדון, כמו סרחיו בוסקטס, ג'ורדי אלבה, סרג'י רוברטו וריקי פוץ' הגיעו להצביע.

כבר מאז הקיץ שעבר ידוע כי הסוגיה הגדולה ביותר מבחינה מקצועית נוגעת לעתידו של מסי, שחופשי לעזוב את המועדון בתום העונה הנוכחית. האתגר הגדול של הנשיא החדש יהיה לשכנע את הקפטן להישאר במועדון בו שיחק כל הקריירה, אך לשם כך תצטרך גם להיבנות קבוצה שתוכל להיאבק על כל התארים כפי שהיה בעונות המוצלחות של הבלאוגרנה, בניגוד לשנתיים האחרונות.

גם המועמדים עצמם הצביעו ולאפורטה נשאל האם במקרה של ניצחון בבחירות, המעשה הראשון שלו מחר בבוקר יהיה להתקשר לאביו של מסי, שכידוע משמש גם כסוכנו: "למה מחר? אני יכול לדבר איתו הלילה. זה יהיה לילה ארוך", השיב לאפורטה המחויך. "התחושות טובות. חבל שאיננו יכולים להעביר את היום בקרבת האוהדים בגלל הקורונה. יש לנו את הפרויקט הכי טוב כדי להתמודד עם האתגר הגדול בחיינו. אנחנו רוצים שבארסה תישאר בידי חברי המועדון. עשינו קמפיין מצוין", הוסיף מי שכיהן כנשיא בין 2003 ל-2010.

פונט, מצדו, אמר: "אלה הבחירות החשובות ביותר בהיסטוריה של המועדון. אנחנו מועדון יחיד במינו ונישאר כזה לעוד שנים רבות. זה זמן נהדר להעביר דף ולתמוך בפרויקט חדש. אני רוצה לעודד את כולם להצביע. העתיד בידי המנויים". פריישה הוסיף: "זו גאווה להיות חלק מהמועדון הזה ומיום כזה. בארסה יכולה לעבור תקופות טובות יותר או פחות, אבל תמיד יש סיבות לחייך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי