מסי יהפוך לשיאן ההופעות, קומאן: "לא רוצה לדבר על דאבל"

ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

ברצלונה רוצה להמשיך את הכושר המצוין בליגה כשתתארח אצל סוסיאדד החמישית ותקווה לצמק את הפער מאתלטיקו מדריד (תארח את אלאבס). הקפטן ירשום את משחקו ה-768. המאמן התייחס ללאפורטה ודיבר על מצבו של פאטי

(גודל טקסט)

כשהיא בכושר מצוין עם 11 ניצחונות ותיקו במסגרת הליגה מאז 2021, ברצלונה של רונאלד קומאן תקווה לצמק את הפער מהמוליכה אתלטיקו מדריד (לה יתרון ארבע נקודות) כשתתארח מחר (ראשון) באנואטה אצל ריאל סוסיאדד בשעה 22:00. אמנם הספרדים סיימו את דרכם בשלב שמינית גמר ליגת האלופות אך חלום הדאבל של בארסה חיי וקיים. בעבר הקטלאנים היו מתקשים מאוד במגרש הזה אלא שבארבע השנים האחרונות השיגו שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. בבארסה רוצים לנצח מסיבה נוספת – ליאו מסי יהפוך רשמית לשיאן ההופעות של המועדון עם משחקו ה-768 בקבוצה, אחר יותר מצ'אבי הרננדס.

המאמן קומאן אמר לקראת המשחק: "זה המשחק השלישי נגדם השנה, זו קבוצה חזקה ומהטובה ביותר בליגה, הם מפעילים לחץ גבוה. המשחקים נגדם מאוד מסקרנים. אני לא חושב שזה יהיה המשחק המכריע ביותר, אבל כל משחק בו נאבד נקודות יעלה לנו ביוקר. זה מגרש מסובך. עלינו להיות ברמה שלנו עם הכדור ובלעדיו. גם ברמה הטקטית זה יהיה משחק מעניין".

ההולנדי מעדיף שלא לדבר על האפשרות לזכות בדאבל: "אני לא רוצה להרחיב על כך. הדברים משתנים מהר מאוד. לפני זמן מה היינו קבוצה לא טובה. עלינו להמשיך לעבוד קשה, משחק אחר משחק. אנחנו בפיגור ארבע נקודות ויש לנו לוח משחקים מאוד מסובך וגם גמר גביע. יש לנו עוד זמן. עלינו לחשוב משחק אחר משחק ואנחנו ממוקדים במשחק מחר. יש עוד דרך ארוכה".

על ז'ואן לאפורטה: "חשוב למועדון שיהיה נשיא חזק ועתיד מובטח. חשוב שתהיה לנו שלווה, אבל שום דבר לא משנה את ההכנות שלנו למשחק, עלינו להשיג תוצאות. חשוב לי שהוא יכיר בעבודה שאנחנו עושים. הוא אמר לי לפני הנסיעה לפריז (גומלין שמינית הגמר) – שהוא סומך עלייך וזה חשוב, אבל ברור שזה ישתנה אם התוצאות יהיו לא טובות. אחרי המשחק תהיה פגרה ויהיה לנו זמן לדבר על הקבוצה ואולי על שחקנים". כשנשאל על ארלינג הולאנד ענה: "זה לא הזמן לדבר על זה מתוך כבוד לשחקן שהוא לא שלנו ולמועדון שלו. אני רוצה ריכוז מהשחקנים שלי לקראת מחר. השנה הבאה היא השנה הבאה".

רונאלד קומאן | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

על אף העובדה שפרנקי דה יונג וליאו מסי רחוקים צהוב אחד מהשעייה, הם ישחקו. "זה מה שיש, אני לא שומר על אף אחד. הם טובים מאוד. ליאו עושה את ההבדל". כשנשאל על היכולת שלו כבועט כדורים חופשיים לעומת מסי, אמר: "ליאו יעיל מאוד, אבל הוא שמאלי ואני ימני, שנינו כבשנו במשחקים חשובים. הלוואי וימשיך להבקיע יותר". מסי מעורב כבר ב-20 שערים בליגה ב-2021: כבש 14 ובישל שישה – יותר מכל אחד אחר בחמש הליגות הבכירות.

בגזרת הפצועים של בארסה אין שינוי. פיליפה קוטיניו, ג'רארד פיקה וסרג'יו רוברטו ייעדרו כמו גם אנסו פאטי שחזר להתאמן בחדר כושר. "זה לוקח לו יותר זמן להתאושש מאשר מה שציפינו. אני מאמין שבקרוב הוא גם יחזור לכר הדשא", הבהיר קומאן. קשר הכנף המוכשר לא שיחק כזכור מאז השבעה בנובמבר נגד בטיס. ב-596 הדקות שלו העונה הספיק לתרום חמישה שערים ולהוסיף ארבעה בישולים.

סוסיאדד מצידה מגיעה למשחק אחרי הפסד מאכזב 1:0 לגרנאדה. הבאסקים מדורגים במקום החמישי ונראה שזו תהיה משימה קשה עבורם להגיע לליגת האלופות כשהם בפיגור ארבע נקודות מסביליה הרביעית. סוסיאדד כבר הצליחה העונה לעשות צרות לריאל מדריד כשסיימה נגדה פעמיים בתיקו. המאמן עימנול אגוואסיל הבטיח שהוא לא חושב על גמר הגביע (של העונה שעברה, שישוחק בשלושה באפריל) וישחק עם ההרכב החזק ביותר שלו. המאמן התייחס למסי: "זו מתנה גדולה שהוא משחק בליגה שלנו ועלינו ליהנות ממנו כמה שיותר". מיקל אוירסבאל יפתח יחד עם אלכסנדר איסק כששניהם הכובשים המובילים של סוסיאדד.

פאטי. חזר לאימונים בחדר הכושר | Urbanandsport/NurPhoto via Getty Images

אתלטיקו מדריד – אלאבס (19:30)

במשחק נוסף מחר, אתלטיקו מדריד תפגוש את אלאבס (מדורגת במקום ה-18 בטבלה) אחרי ההדחה המתסכלת מליגת האלופות. דייגו סימאונה אמר: "השחקנים מקצוענים, הם יודעים כמה חשוב המשחק הזה. הקבוצה נלהבת ורוצה לנצח". על מערך שלושת הבלמים: "בחלקים של העונה היה לנו טוב. ננסה להגיע למקסימות ולחפש אלטרנטיבות כדי להיות הכי טובים שיש. אנחנו לא מחפשים תירוצים, מי שצריך לגרום לשחקנים להשתפר ברגעים האלה – זה אני. אלאבס קבוצה טובה מאוד למרות שהתוצאות שלהן לא ממש טובות לאחרונה".

הקולצ'ונרוס מחזיקים במאזן הבית הטוב בליגה עם עשרה ניצחונות והפסד בודד ב-14 משחקים. מנגד, בששת המשחקים האחרונים בליגה הקבוצה ניצחה רק פעמיים ונראית בנסיגה גדולה. לואיס סוארס יפתח כמובן בחוד ואלאבס היא אחת היריבות האהובות עליו – הוא כבש נגדה שבעה שערים בשמונה משחקים. ההנחה היא שז'ואאו פליקס ימשיך גם כן ב-11.

דייגו סימאונה | Angel Martinez/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי