בנזמה להט ב-1:3 של ריאל, וייסמן סחט פנדל נגד סביליה

קארים בנזמה, ויניסיוס ג'וניור | MIGUEL RIOPA/AFP via Getty Images

האלופה ניצחה בבלאידוס וצימקה את הפער מהפסגה לשלוש נקודות, החלוץ כבש צמד במחצית הראשונה ובישל לאסנסיו בתוספת הזמן. 1:1 דרמטי לוויאדוליד והישראלי מול האנדלוסים, השוער בונו השווה עמוק בתוספת הזמן

(גודל טקסט)

המחזור ה-28 בליגה הספרדית יצא לדרך כבר אתמול (שישי) עם ניצחונה של בטיס על לבאנטה ונמשך הערב (שבת) עם ארבעה משחקים. ריאל מדריד ניצחה 1:3 את סלטה ויגו וצימקה לפחות זמנית את הפער לשלוש נקודות. שון וייסמן ו-ויאדוליד ספגו שער אכזרי נגד סביליה עמוק בתוספת הזמן ונאלצו להסתפק בתיקו 1:1 אתלטיק בילבאו ואייבר סיימו בתיקו 1:1 במשחק המוקדם של הערב.

סלטה ויגו – ריאל מדריד 3:1

האלופה חיברה ניצחון ליגה שני ברציפות והעפילה לפחות זמנית למקום השני על חשבון ברצלונה ושוב קארים בנזמה היה הכוכב. החלוץ הצרפתי כבש צמד והגיע לשמונה שערים בששת המשחקים האחרונים ו-23 העונה בכל המסגרות. בתוספת הזמן הוא הספיק לבשל למרקו אסנסיו המחליף את השער השלישי. המאמן זינדין זידאן ויתר על מערך שלושת הבלמים בהעדרו של סרחיו ראמוס ושיחק במערך של ארבעה קשרים כשקאסמירו שב מהשעייה ופדה ואלוורדה שמר על מקומו ב-11.

בדקה ה-20 הגיע השער הראשון לאחר חצאי מצבים של הבלאנקוס. טוני קרוס הצטרף נהדר להתקפה ומסר כדור חכם לבנזמה שבעט בסיבוב לרשת, 0:1. כעבור שש דקות הצרפתי כמעט בישל לוויניסיוס אלא שהברזילאי שהציג משחק טוב – החמיץ כהרגלו ושלח את הכדור מעל השער עם החזה. כעבור ארבע דקות הגרמני חילץ כדור סמוך לרחבה ובנזמה השלים צמד.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1038485

המארחת לא ויתרה. בדקה ה-31 מהלך ענק הסתיים בכדור רוחב מצוין של אספס אבל סנטי מינה החמיץ. מינה כיפר על כך כשצימק בדקה ה-40 בנגיחה אחרי כדור חופשי. במחצית השנייה ריאל הלכה אחורה וסלטה הגיעה למספר מצבים כשבאחד מהם טיבו קורטואה שלח יד ארוכה והדף.

בדקה ה-82 אספס כמעט קטע את הבצורת הארוכה (לא כבש ב-2021) וקבע שוויון אך הכדור החופשי שלו פגש רק את הקורה וחלף החוצה. עמוק בתוספת הזמן (90+3), כשסלטה שלחה את כל שחקניה קדימה – בנזמה מסר לאסנסיו המחליף שכבש משחק שני ברציפות (הבקיע גם נגד אטאלנטה בשמינית גמר ליגת האלופות). הבלאנקוס יצאו לפגרת הנבחרות בטעם טוב.

קארים בנזמה, מרקו אסנסיו | Octavio Passos/Getty Images

ויאדוליד – סביליה 1:1

הקבוצה של שון וייסמן כבר הריחה את הניצחון אך נכנעה לשער סופר דרמטי עמוק בתוספת הזמן כאשר השוער יאסין בונו עלה לעזרת ההתקפה ודחק לרשת אחרי שגיאה איומה בהגנה ובישול של יוסף אן נסירי. מדובר במכה גדולה שכן אם הייתה מנצחת היא הייתה מעפילה למקום ה-14 בטבלה ומתרחקת עד כדי שש נקודות מהאיזור המסוכן.

במשחק לא היו הרבה מצבים. סמוך להפסקה, וייסמן סחט פנדל (44) שאושר לאחר בדיקת ה-VAR, אותו ניצל פביאן אוריאנה כדי להעלות את המארחת ליתרון, תוצאה שנשמרה עד לתוספת הזמן. בדקה ה-83 וייסמן הוחלף. לאחר פגרת הנבחרות לוויאדוליד מצפה משוכה קשה מאוד – ברצלונה בקאמפ נואו. סביליה הייתה עצבנית כשכניסתם של לוקאס אוקמפוס, איבן ראקיטיץ' ולוק דה יונג לא ממש שינתה את המשחק. לאחר הפגרה מצפה לסביליה משחק קשה מאוד – כשהמוליכה אתלטיקו מדריד תגיע להתארח ברמון סאנצ'ס פיחואן.

ויאדוליד סוחט את הפנדל | CESAR MANSO/AFP via Getty Images

אתלטיק בילבאו – אייבר 1:1

איבוד נקודות מאכזב של המארחת נגד קבוצת התחתית. החניכים של מרסליניו כבר זכו בסופרקופה הספרדי והעפילו לגמר הגביע אך בליגה היא לא מתרוממת. זה התחיל נפלא עם שער מהיר של יורי ברצ'יצ'ה כבר בדקה התשיעית בבעיטה מהאוויר אחרי בישול של אוסקר דה מרקוס, אלא שהקבוצה של מרסליניו לא השכילה לשמור על היתרון וספגה בדקה ה-17 מקיקה גרסיה אחרי שגיאה ענקית במרכז ההגנה – אונאי לופס איבד כדור ברשלנות וגרסיה דייק.

איניאקי וויליאמס רשם החמצה גדולה סמוך לסיום ועל אף שליטה ברורה במגרש ופי שלושה איומים מיריבתה – "האריות" נותרו רק עם נקודה ובכך פספסו הזדמנות להתקרב למאבק על הליגה האירופית. קבוצת התחתית האריכה הרצף השחור שלה ל-11 משחקים ללא ניצחון אך בזכות הנקודה היקרה העפילה למקום ה-18 בטבלה. היא רחוקה נקודה מחוף מבטחים.

יורי ברצ'יצ'ה | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

תוצאה נוספת

הואסקה – אוסאסונה 0:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי