בלם קאדיס שהואשם בגזענות איים לפרוש מכדורגל: "זה לינץ' תקשורתי"

חואן קאלה | Antonio Pozo / Pressinphoto / Icon Sport

חואן קאלה, שנמצא בעין הסערה מאז שהואשם כי קילל לכאורה קללה גזענית את מוכתר דיאקבי מוולנסיה, ערך מסיבת עיתונאים חסרת מעצורים: "אנחנו מזיקים לכדורגל הספרדי עם הקרקס הזה", "אף אחד לא שמע את הקללה"

קבוצות: ולנסיה קאדיס
(גודל טקסט)

מפגש הליגה בין קאדיס לוולנסיה יצר את אחד הסיפורים הגדולים של העונה בליגה הספרדית. כזכור, תקרית חריגה התרחה כאשר הבלם הצרפתי של העטלפים, מוכתר דיאקבי, טען כי שחקן היריבה, חואן קאלה, קרא לעברו קריאה גזענית. היום (שלישי), כינס שחקן קאדיס מסיבת עיתונאים בה התייחס להאשמות, לביקורות, ולפי רוח הדברים, הוא לא מתכוון להתנצל.

"לצערי, אני צריך להופיע במסיבת עיתונאים", פתח קאלה את דבריו. "הכל התחיל כשדיאקבי נפל עליי, קיבלתי מרפק. טענתי שצריכה להישרק עבירה והוא אמר לי לקום. לאחר מכן היה עוד מפגש בינינו, אמרתי לו שיעזוב אותי, ואז הוא מאשים שקראתי לו "שחור מחורבן". הוא פרץ בעצבים אחרי שקיבל את הכרטיס הצהוב, ואז התחילה הסצנה על הדשא. מהרגע הזה הייתי בתדהמה ומבוכה ממה שהתרחש. את מה שקרה לאחר מכן (ירידת השחקנים מהמגרש) כולכם ראיתם".

קאלה האשים את הבלם הצרפתי בהמצאת עלילות: "לא אמרתי לו את זה (הקללה הגזענית) וזה מאוד ברור. כל מה שהוא אומר זה שקר. אם יש שחקן מקאדיס שאמר שאני הולך להתנצל, אני אעזוב את הכדורגל. זה לינץ' תקשורתי".

יום לאחר המקרה, ולנסיה הוציאה הודעות תמיכה בשחקןף כולל סרטון בו נשיא ולנסיה מביע תמיכה בשחקן. על כך הגיב קאלה: "אחרי שראיתי את הסרטון, אני מקווה שהוא ילך ויתלונן עליי בבית המשפט, כי אני הולך אעשה את זה. אתה לא יכול להאשים מישהו בלי יכולת להוכיח את זה". כשנשאל אם יתבע את הצרפתי, ענה כי "זה בטיפול של עורך הדין שלי. מה שאני כן יכול להגיד זה שאגן על כבודי".

לדעתו של קאלה, התגובה של שחקני ולנסיה, והירידה מהמגרש, היא חסרת פרופורציות: "אני חושב שמה שהם חיפשו זה שאני אקבל כרטיס צהוב שני. יש פה שני קורבנות: השחקן שמואשם והשחקן שמאמין שהוא קורבן של קריאה גזענית. אם שנינו היינו הולכים לשופט, הכל היה נפתר. כל מה שהתרחש אחר כך זה קרקס. אני לא יודע מה דיאקבי רוצה, אולי הוא הבין אותי לא נכון. אני באתי להרגיע אותו ולהסביר לו שלא אמרתי שום דבר, ואז ראיתי את כל שחקני ולנסיה מתארגנים והעניינים יצאו משליטה".

בלם קאדיס המשיך לערער את הטענות ואמר: "אנחנו משחקים בלי קהל כבר שנה בגלל המגיפה. יש הרבה מצלמות ואנחנו הרבה שחקנים. כשהוא טוען שספג קללה גזענית, יש שבעה-שמונה שחקנים מסביב ואף אחד לא שמע את זה, אז תרשו לי להטיל ספק בטענות. נציג מוולנסיה בא לשאול אותי מה קרה. אמרתי לו שאירוע הוא הצגה. אני הייתי בהלם. כל קבוצה הייתה בחדר ההלבשה שלה, עד ששחקני ולנסיה החליטו לחזור, אבל בלי החבר שלהם".

מוכתר דיאקבי | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

כשנשאל אם יסכים להיפגש עם דיאקבי, ענה: "אין לי בעיה לשבת איתו באותו חדר, אבל עברתי לינץ' התקשורתי ללא ההוכחות, ונשפטתי על ידי כל כך הרבה אנשים בלי שהקשיבו לגרסה שלי. אנחנו מזיקים לכדורגל הספרדי עם הקרקס הזה. אין גזענות בכדורגל הספרדי. יש שחקנים שחורים בכל הקבוצה והם השתלבו נהדר".

"ברגע שהמשחק נגמר, אמרתי לנשיא המועדון שלי שרציתי לדבר, אבל הוא המליץ לי שלא לעשות זאת, ושכל מה שאגיד ישמש כנגדי. הוא אמר שהוא משוכנע בחפותי ושאשאר רגוע. למחרת דיברתי איתו שוב וביקשתי רשות לדבר לציבור, אך הוא שוב אמר לי לחכות. אני מדבר רק היום כי זה מה שהמועדון שמעסיק אותי ביקש. מאז המשחק רציתי להתראיין בכל תכניות הרדיו והטלוויזיה. אנחנו צריכים להסתכל על חזקת החפות במדינה שלנו. צריך לקחת בחשבון את העובדות וההוכחות. לאף אחד לא מגיע לחוות מתקפה שכזו ואני מקווה שזה לא יהפוך למשהו נורמלי. אני מקצוען כבר 12 שנים, שיחקתי עם סינים, אפריקאים ודרום אמריקאים. הייתי בעשר קבוצות וחלקתי חדר הלבשה עם אנשים מכל הסוגים. אף אחד ששיחק איתי בקריירה לא יכול להאשים אותי בדברים שאני מואשם בהם. אם יש כזה, אני מבקש שיגיד".

לאחר מסיבת העיתונאים, ולנסיה הוציאה הודעה נוספת בה נאמר כי הם "לא מאמינים לקאלה" ושלטענתם "הוא פספס הזדמנות נהדרת להודות בטעות ולהתנצל בפני השחקן. במקום זה, הוא בחר לתקוף את השחקן ואת ולנסיה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי