מסי רשם ציון דרך ענק, פיקה העביר מסר: ברצלונה חוגגת אחרי הניצחון

ליאו מסי | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

בארסה לא נלחצה מפיגור במאסטייה וגברה 2:3 את ולנסיה. "רמונטדה של אלופה" ו"הליגה בחיים, ועוד איך", היו הכותרות. גם ההיסטוריה עמה. הקפטן הגיע ל-50 שערים בכדורים חופשיים בקבוצה. הבלם: "צריך לנצח בשבת"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

אם היו כאלה שהעזו להספיד את ברצלונה לאחר ההפסד הביתי המפתיע לגרנאדה – ליאו מסי וחבריו הוכיחו אתמול (ראשון) שהם טעו ובגדול. הקבוצה של רונאלד קומאן לא נלחצה מפיגור במאסטייה וגברה 2:3 על ולנסיה. כעת היא השתוותה לריאל מדריד וביום שבת תארח את המוליכה אתלטיקו מדריד. זה היה ניצחון ראשון של ברצלונה במגרש הזה מאז 2016. ההיסטוריה מספרת כי בארסה זכתה באליפות ב-13 מתוך 16 העונות בהן צברה 74 נקודות לאחר 34 משחקים. רק ב-2012, 2014 ו-2017 הקבוצה נכשלה.

ליאו מסי אמנם החמיץ פנדל נגד ולנסיה (כמו בסיבוב הראשון – לראשונה זה קרה לו בקריירה כשהוא מחמיץ פעמיים נגד אותה היריבה באותה העונה) אבל כבש צמד ושוב היה איש המשחק. חשוב מכך, הוא קטע רצף לא טוב בסטנדרטים שלו כשהצליח לכבוש בבעיטה חופשית נהדרת אחרי 20 ניסיונות כושלים. הוא רשם גם ציון דרך כשהיה זה שערו ה-50 בברצלונה בכדור חופשי ויש לו עוד חמישה כאלה במדי נבחרת ארגנטינה. מסי, עם 28 שערי ליגה, פתח פער עצום מקארים בנזמה (21 כיבושים) וסביר שיסיים שוב כפיצ'יצ'י – מלך שערי הליגה, בפעם השמינית.

אסור לזלזל גם באנטואן גריזמן שכבש חמישה שערים בחמשת המשחקים האחרונים – הרצף הכי טוב שלו מאז הצטרף לברצלונה לפני קרוב לשנתיים. ב"ספורט" הוא קיבל את הציון 7 ונכתב עליו: "הוא כבר כמה שבועות נראה מדהים. יש לו את היכולת להיות ברגע הנכון ולגעת בכדור. הוא השאיר את הקבוצה העונה בחיים". לצרפתי 19 כיבושים.

הבלם ג'רארד פיקה אמר לאחר המשחק: "אנחנו במאבק על התואר ואחרי חצי העונה הראשון שלנו – זו זכות. רצינו לנצח. היה משחק קשה, ברור שלא בכל משחק אפשר לנצח בצורה חלקה. השער המאוחר של קרלוס סולר הקשה לינו. מאיימים פחות על השער שלנו אבל אנחנו עדיין סופגים הרבה ורוצים לסגור משחקים לפניכן". עוד הבהיר פיקה כי: "עלינו לנצח את אתלטיקו בכל מקרה. אבל אני לא יודע אם זו שתהיה המוליכה בתום המחזור הבא גם תזכה באליפות". נזכיר כי יממה לאחר מכן תארח ריאל מדריד השנייה בטבלה את סביליה.

קלמון לנגלה שחזר להרכב, אמר: "הדבר החשוב ביותר הוא שניצחנו. הראינו שאנחנו רוצים ויכולים להילחם על האליפות. ההפסד לגרנאדה כאב לנו מאוד, טעינו. היום היינו סבלניים וניצחנו. הייתה חסרה לנו מהירות, בעיקר במחצית הראשונה, אבל מסי וגריזמן ניצלו את השטחים שהיו לאחר מכן וכבשו. אנחנו רוצים את כל 12 הנקודות עד לסיום העונה".

אנטואן גריזמן, ליאו מסי | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

בזמן שקומאן המושעה לא היה יכול לעמוד על הקווים, עוזרו אלפרד שרודר התייצב בעמדת הראיונות לאחר המשחק ואמר: "הגבנו היטב לשער שלהם, השחקנים הראו אופי נפלא אחרי שפיגרנו. זה ניצחון חשוב שעבדנו קשה כדי להשיג אותו. אם נביט היכן היינו בינואר ומה המצב שלנו כיום – זה מרשים. אנחנו צריכים להמשיך לנצח מבלי להסתכל על היריבות שלנו". כשנשאל על המעידה נגד גרנאדה, אמר: "זה שייך לעבר, אנחנו לא מביטים לאחור". זה היה משחקו ה-50 של קומאן כמאמן בארסה והוא רשם 33 ניצחונות לעומת עשרה הפסדים.

"בארסה מתגאה ועושה רמונטדה (מהפך) כמו אלופה", נכתב ב"ספורט". "תוך 11 דקות בארסה הפכה את הסיוט במאסטייה לאשליה עם שלושה שערים. הליגה בחיים, ועוד איך!". מסי זכה לציון 8: "בעיטה חופשית מופתית ורגעי קסם. לא רוצים לחשוב על זה שאולי נותרו לו רק עוד כמה משחקים". ב"מונדו דפורטיבו" נכתב כי בארסה סבלה מהחלטות שיפוט שמנעו ממנה לנצח בצורה קלה יותר. "בארסה חוזרת ובגדול ולא מוותרת על האליפות. מחצית הראשונה המצבים לא הפכו לשערים אבל במחצית השנייה זה הסתדר", נכתב.

כותרות העיתונים בספרד | צילום מסך: "ספורט", "מונדו דפורטיבו"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי