קומאן: "מרגיש שיש לשופטים משהו אישי איתי". טקס ייערך לכבוד סוארס

לואיס סוארס | Aitor Alcalde Colomer/Getty Images

משחק העונה בספרד: החלוץ יפגוש לראשונה את האקסית, שתקבל את פניו במחווה. הפסד יחסל כמעט סופית את סיכויי הקטלונים לאליפות. המאמן: "לפני שלושה חודשים לא חלמנו על זכייה". סימאונה: "אובלק השוער הטוב בעולם"

(גודל טקסט)

מאבק האליפות העונה בליגה הספרדית מספק לנו קרב משולש ורותח שלא מאפשר לאף אחת מהקבוצות להוריד את הרגל מהגז אפילו לשנייה. מחר (שבת, 17:15) המאבק על התואר יגיע לאחד מרגעי השיא שלו, כאשר ברצלונה תארח את אתלטיקו מדריד בקאמפ נואו למשחק לוהט על המקום הראשון, כאשר הפסד עלול להוציא את הקטלונים מהמרוץ.

כרגע, אתלטיקו מדריד ניצבת במקום הראשון עם 76 נקודות. ריאל מדריד שנייה עם 74 וברצלונה שלישית, עם מאזן זהה לזה של הבלאנקוס. כולם דיברו על המחזור ה-35 הגדול, בו לא ייערך רק הקרב בין הקבוצה של דייגו סימאונה לזו של רונאלד קומאן, אלא גם קרב קריטי בין ריאל לסביליה ביום ראשון. האנדלוסים, אגב, במקום הרביעי עם 70 נק' ותאורטית גם להם יש סיכוי לזכות באליפות, כאשר בקופה נותרו 12 נק'.

בארסה כבר פספסה סיכוי לכבוש את המקום הראשון כאשר הפסידה לפני שני מחזורים 2:1 לגרנאדה, והיא הייתה יכולה להגיע למפגש הזה מהפסגה. מחר אסור לה לפשל שוב, וגם אם תנצח, מחזיקת גביע המלך עלולה לאבד את המקום הראשון יממה לאחר מכן, זאת במקרה שהבלאנקוס יגברו על סביליה. ריאל, אגב, עם מאזן פנימי טוב יותר גם מול ברצלונה וגם מול אתלטיקו.

רונאלד קומאן
רונאלד קומאן | Daniele Badolato – Juventus FC /

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק החשוב, קומאן אמר: "במהלך עונה יש עליות וירידות. לפני שלושה חודשים לא חלמנו להיאבק על האליפות. זה מחזור שאפשר לעשות בו צעד חשוב ועלינו להיות חזקים מנטלית. אני לא חושב שהתוצאה הסופית תכריע, אבל זה משחק חשוב כי נשארו מעט מחזורים. אני משוכנע שאם ננצח את כל המשחקים, נזכה באליפות. אני לא מאמין שההדחה של ריאל מדריד מליגת האלופות תשפיע על הכרעת הליגה. סוארס? יהיה מוזר בשבילו וגם בשביל השחקנים שלנו, אבל אנחנו מרוכזים בלעצור אותו".

ההולנדי, שלא יעמוד על הקווים מכיוון שהוא מרצה עונש השעיה, התייחס שוב לשיפוט, בהמשך להרחקתו נגד גרנאדה ולשיבוצו של מתאו להוז במשחק מחר: "אני מרגיש שזה אישי. להגיד 'איזו דמות' זה לא לקלל. זו לא סיבה להרחיק לשני משחקים, אז ברור שיש כאן משהו מעבר לזה. בדרך כלל ההתאחדות משבצת את השופטים הטובים ביותר למשחקים כאלה, מקווה שהוא ידייק בהחלטותיו ויהיה הוגן כלפי שתי הקבוצות".

מבחינה מקצועית, רונאלד כמובן ימשיך במערך של שלושה בלמים. בחודש של בארסה לצד ליאו מסי כמובן צפוי לשחק אנטואן גריזמן, ונראה שעוסמאן דמבלה ימשיך על הספסל. פדרי, פרנקי דה יונג וסרחיו בוסקטס ישחקו במרכז השדה, ועל עמדת המגן הימני מתחרים סרג'יניו דסט וסרג'י רוברטו.

עוד בברצלונה: אנסו פאטי, שנעדר כבר יותר מחצי שנה, ערך אתמול בפורטוגל ניתוח להסרת חלק מהמיניסקוס. על פי ה"אס", הכוכב בן ה-18, שהתחיל את העונה בצורה מדהימה גם בזירת המועדונים וגם רשם הופעות מוצלחות בנבחרת ספרד הבוגרת, ייעדר עוד חודשיים לפחות.

אנסו פאטי | Urbanandsport/NurPhoto via Getty Images

ומבחינת הקולצ'ונרוס? אין שום תסריט מלבד ניצחון. אתלטיקו הייתה נראית בדרך הבטוחה לאליפות באמצע העונה והיה נראה שאף אחת לא תאיים עליה, אך היא חוותה ירידה הדרגתית וכעת עלולה לאבד את מה שהרגישה שהיה בידיים שלה.

מי שיעמוד במוקד המפגש הוא כמובן לואיס סוארס. כמה דובר על השחרור המוזר של החלוץ האורוגוואי מברצלונה בקיץ, ואחרי שכיכב במשך שש שנים בקאמפ נואו, הוא ישחק לראשונה מול הקבוצה בה הפך לאגדה. את המשחק הראשון בין הקבוצות העונה, שהסתיים ב-0:1 לאתלטיקו, הוא החמיץ מכיוון שהיה חיובי לקורונה. בארסה מתכננת לערוך מחווה מיוחדת עבורו ומחכה לאישור ההתאחדות לקיים טקס מיוחד.

באשר לסגל, רנאן לודי וחוזה מריה חימנס נמצאים בספק להתמודדות. לבלם האורוגוואי סיכוי טוב יותר להיות כשיר וההערכה הוא שיפתח בהרכב של דייגו סימאונה. לצד סוארס בהתקפה צפוי לשחק אנחל קוראה, וז'ואאו פליקס יתחיל על הספסל.

דייגו סימאונה | Ruben Albarrán / Pressinphoto / Icon Sport

"אנחנו פוגשים קבוצה שמחקה הפרש גדול של נקודות, דרך עבודה מצוינת של המאמן שלה, שהפך את מה שקרה בסיבוב הראשון. זה שקומאן לא יהיה על הספסל לא מעניק לנו יתרון. המשחק מחר לא דומה בכלום למשחק האליפות מ-2014. אז זה היה מחזור הסיום של הליגה והוכתרה אלופה, הפעם יש עוד הרבה נקודות בקופה", אמר צ'ולו סימאונה. המאמן התייחס לכך שהוא עדיין לא ניצח בקאמפ נואו מעולם: "תמיד יש פעם ראשונה בחיים, לכל דבר".

הארגנטינאי דיבר על העונה המופלאה של סוארס ומרקוס יורנטה: "העונה שלהם מדברת בעד עצמה. היא פנטסטית, שניהם שחקנים יוצאי דופן. אחד עם המון היסטוריה כמו לואיס, שהתעלה על הציפיות שהיו ממנו כאן, ויורנטה שמספק את אחת העונות הכי טובות שלו בקריירה. אבל אסור לדבר רק על לואיס, אלא כל הקבוצה. כולם מתרגשים מאוד מהאפשרות לזכות באליפות".

לסיום, סימאונה נשאל מי מהשוערים של כל אחת מהקבוצות יותר טוב – אובלק או טר שטגן: "אני תמיד אומר שהשחקנים שלי הם הטובים ביותר. אובלק מציג רמה מדהימה כבר כמה עונות, הוא הטוב ביותר בעולם. טר שטגן הוא שוער מדהים בפני עצמו, הוא משחק מצוין עבור הקבוצה שלו והעונה הזו הוא בין הטובים ביותר, אין ספק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי