ברצלונה צירפה חיזוק נוסף, לאפורטה: קומאן יותר בפנים מאשר בחוץ

אמרסון רויאל | ברצלונה, רשמי

הבלאוגרנה החזירו המגן הימני אמרסון, שהושאל לבטיס בשנתיים האחרונות. הנשיא העביר מסר חיובי למאמן: "רואה אותו יותר כמספר אחד מאשר מספר שתיים". וגם: התפקיד המיועד לאגוארו ומי קיבל הודעת שחרור?

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה כבר שיפרה את הסגל משמעותית לקראת העונה הבאה, עם הצטרפותם של סרחיו אגוארו ואריק גארסיה ממנצ'סטר סיטי, והיום (רביעי) המועדון בישר על החתמה נוספת: אמרסון רויאל, המגן הימני הברזילאי, חזר מבטיס לאחר השאלה של שנתיים. השחקן בן ה-22, שנרכש מאתלטיקו מיניירו בינואר 2019, כבש חמישה שערים ובישל 10 נוספים במהלך הקדנציה שלו במדים הירוקים-לבנים ובעונה החולפת סייע לבטיס לסיים שישית בטבלת הליגה הספרדית ולהשיג את הכרטיס לליגה האירופית.

מאז שהגיע לספרד, רק שלושה שחקני הגנה בישלו יותר מאמרסון: ג'ורדי אלבה, חסוס נבאס וקיירן טריפייר. בנוסף, הברזילאי רשם העונה את כמות הדקות הגבוהה ביותר בבטיס. אמרסון יאייש את אגף ימין של הגנת ברצלונה יחד עם סרג'יניו דסט, כאשר חזרתו מרמזת על העזיבה הצפויה של סרג'י רוברטו.

בגזרותו של רונאלד קומאן, עדיין לא ברור האם ההולנדי ימשיך כמאמן. בהולנד דווח כי בארסה גיששה לפני כשבועיים אצל טן האח, מאמן אייאקס, אך ההולנדים היו נחושים שזה לא יקרה והוא מחזיק בחוזה עד 2023. "התחושות האחרונות מצביעות על כך שקומאן ימשיך וגם הנשיא כבר רומז על כך", נטען ב"ספורט". קומאן נפגש עם סגן הנשיא רפא יוסטה ונראה כי סיום העונה המאכזב די נשכח.

הנשיא ז'ואן לאפורטה, שלא נשכח בפגישה בשל התחייבויות קודמות, התייחס שוב לעתידו של קומאן לאחר שביקש מהמאמן להמתין מספר ימים: "תקופת ההרהור הזו הייתה טובה. אנחנו לא רוצים שמה שהיה בעונה שעברה יחזור. אני רואה אותו הרבה יותר כמספר אחד מאשר מספר שתיים", אמר ברמיזה לכך שקיים סיכוי טוב יותר שקומאן יישאר מאשר שיעזוב.

קומאן. יותר בפנים מאשר בחוץ | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

בינתיים בספרד עסקו באריכות באגוארו. הוא ירוויח בברצלונה שישה מיליון יורו בלבד – כרבע משכרו באנגליה. נטען כי הארגנטינאי דחה הצעה כלכלית טובה יותר מיובנטוס, ועשה הכל כדי לשחק לצד מסי. חלק ניכר משכרו יהיה על בסיס משתנים כמו שערים ומשחקים. "ככל שיעזור לקבוצה להשתפר הוא ירוויח יותר. הימור שאפתני של שני הצדדים", נכתב ב"מונדו דפורטיבו".

ב"ספורט" הציגו השוואה בין הארגנטינאי לבין הנריק לארסון: "אותו הגיל, אותה העלות ואותו הסיכון". החלוץ השבדי נחת בבארסה ב-2004 כשהוא בן 32 ובהעברה חופשית. הוא לקח על עצמו את תפקיד שחקן המשנה. ב-59 משחקים סיפק 19 שערים ובעיקר שני בישולים זכורים בגמר ליגת האלופות נגד ארסנל ב-2006. הוא עלה מהספסל לחצי שעה ובישל לסמואל אטו ובלטי.

מי שישלם את המחיר על הגעתו של גארסיה הוא סמואל אומטיטי שקיבל הודעה מהמועדון כי אינו בתוכניות ועליו לעזוב. הבעיה הגדולה היא ששכרו עומד על 12 מיליון יורו וספק אם מועדון אחר יהיה מוכן לקחת זאת על עצמו.

סרחיו אגוארו, ז'ואן לאפורטה | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי