"חורג מגבולות הספורט": סרט תיעודי על ליאו מסי יצא למסכים

ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

קצת לפני יום הולדת ה-34 שחל היום, ב-"TV3" שודר סרט מיוחד עם מיטב הרגעים הגדולים בקריירה של כוכב ברצלונה: "האמן העשירי". "הוא כמו שייקספיר", הבהיר פפ. צ'אבי בחר את רגע השיא

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ה-24 ביוני הוא יום היסטורי עבור כל אוהדי הכדורגל, לא רק עבור אוהדי ברצלונה. ליאו מסי חוגג יום הולדת 34. כוכב ברצלונה ונבחרת ארגנטינה עדיין לא האריך את חוזהו בקאמפ נואו על אף ההערכות שהיו בימים האחרונים שהודעה רשמית תגיע ביום המיוחד הזה – ויהיה שחקן חופשי בסוף החודש. אולם, אך אף אחד לא מעלה על דעתו את האפשרות שיעזוב. כשחקן בוגרים כבש מסי 672 שערים בבארסה ועוד 73 בארגנטינה וזכה בתארים רבים אך נראה שהמספרים לא מספיקים כדי לספר את סיפורו.

ביום שלישי יצא לאור סרט תיעודי מיוחד של TV3 שיסקור את הקריירה המדהימה של מסי עם השערים הגדולים, רגעי השיא, התארים בהם זכה וקטעים שטרם שודרו. "מסי – האומן העשירי", זהו שם הסרט. "האם מסי הוא אמן? האם מה שהוא עושה על המגרש חורג מגבולות הספורט?", זו השאלה שתוצג. מאמנים ושחקנים שלקחו חלק חשוב בקריירה הנפלאה של מסי ענו על השאלה וסיפרו אנקדוטות מהקריירה שלו וכמובן שאין להם ספק בכך.

פפ גווארדיולה אמר: "ליאו עשה את כולנו טובים יותר. הגולים שלו אינם רגילים, הם תמיד מופלאים. אי אפשר ללמד דבר כזה". המאמן שחזר שוב את אותו ניצחון 2:6 ענק על ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו בעונת הטרבל. "לא היינו צריכים להתאמן כדי לשחק איתו בחוד. דיברנו על זה רק לפני המשחק. השחקנים האלה היו בחורים טובים מאוד ועל המגרש היו 'בני זונות'. המאמן ממשיך: "מסי הוא אמן, ללא ספק. הוא דומה לשייקספיר. למה? כי הוא השאיר משהו לנצח, הוא ריגש את כולנו".

לואיס אנריקה, מאמן נבחרת ספרד, שגם הוא זכה עם מסי בטרבל ב-2014/15, אמר: "הוא מכונת מירוץ. אם בהתחלה הוא היה פוגש שחקן וותיק וכוכב אחר שהוא לא רונאלדיניו – אולי הוא היה מתקשה יותר. הכדור דבוק למסי לרגל והוא מכדרר כל כך מהר, זה בלתי אפשרי. הוא גאון כמו בטהובן".

אנרסטו ואלוורדה נהנה ממסי כשחקן אך גם סבל ממנו כיריב, כשעמד על הקווים של אתלטיק בילבאו בגמר גביע המלך ב-2015. מסי כבש את אחד משעריו הגדולים בקריירה בדריבל ענק. ואלוורדה שחזר: "אמרתי למיקל ריקו שהוא היה חייב להפיל את מסי (לבצע עבירה) במהלך של ה-1:0. הוא הסתובב ואמר לי 'אי אפשר להפיל אותו, זה בלתי אפשרי'. עוד הוסיף: "מסי ייחודי, למי ניתן להשוות אותו? למייקל ג'ורדן, אולי לביטלס. הוא היה חדור מוטיבצייה במיוחד נגד ריאל".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1054622

צ'אבי הרננדס חברו לקבוצה סיפר עד כמה התחרות מול כריסטיאנו רונאלדו עזרה: "ליאו לא יגיד את זה, אבל אחד הסתכל על השני כובש ועשה זאת בעצמו ולהיפך, הם תדלקו אחד את השני מחדש. ב-2010, בטקס הבלון ד'אור כשהייתי מועמד לזכייה לצדו ולצד אנדרס אינייסטה, פפ הוציא את המעטפה עם השם של מסי וחשבתי לעצמי: 'כמה שזה נכון ומוצדק. הוא שחקן טוב ממני, טוב מאנדרס וטוב מכולם".

לקשר יש שני רגעים חרוטים בזיכרון. "מבין כל השערים שכבש אני נשאר עם ה-0:2 על ריאל בברנבאו (חצי גמר ליגת האלופות ב-2011). הוא עבר את השחקנים שלה כאילו הם קונוסים, הוא כדרר ביניהם כמו מחזה". עוד סיפר: "הוא כועס על עצמו כל פעם כשהוא מפסיד. אני זוכר שהוא בכה ביום בו החמיץ את הפנדל בחצי הגמר נגד צ'לסי ב-2012 (לאחר הפסד 1:0 באנגליה, בארסה סיימה ב-2:2 בגומלין והוחה) ואמר לי בגרון חנוק – 'זו אשמתי'".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1054620

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי