לא רק חלום המונדיאל: המטרות שנותרו לליאו מסי

ליאו מסי | Siu Wu/picture alliance via Getty Images

על אף שהארכת חוזהו טרם הוכרזה רשמית, בספרד כבר לוקחים זאת כמובן מאליו שהכוכב ימשיך בקאמפ נואו והציגו את רשימת המטרות: זכייה חמישית בצ'מפיונס כמו רונאלדו, לעקוף את צ'אבי ואלבס וגם 800 שערים בקריירה

(גודל טקסט)

חסר רק האישור הרשמי, אך בספרד כבר לוקחים זאת כמובן מאליו שליאו מסי ימשיך בברצלונה. בגיל 34, כפי שהראה בקופה אמריקה כשזכה עם נבחרת ארגנטינה לראשונה בתואר – הוא נראה נהדר וכמובן שירצה להמשיך לשבור שיאים, וגם להחזיר הביתה את תואר אליפות ספרד אחרי שנתיים. למעשה, מאז שמסי עלה לבוגרים, זה הרצף הכי ארוך שלו בלי התואר המקומי. בספרד קיבצו את האתגרים שעוד נותרו לו.

בראש ובראשונה מסי חולם לזכות במונדיאל עם ארגנטינה שכן הגיע לגמר ב-2014 והפסיד 1:0 לגרמניה, ואז יצליח לסמן וי בדיוק כפי שעשה דייגו מראדונה. עוד קודם לכן, לפני המונדיאל בקטאר הוא מחפש זכייה חמישית בליגת האלופות, כמו כריסטיאנו רונאלדו, כשהתואר חומק ממנו שוב ושוב ושוב מאז 2015. מסי זכה בתואר ב-2006, ב-2009, ב-2011 וב-2015.

בפתיחת 2021/22 מסי כבר ישבור שיא נוסף כשיהפוך לשחקן הראשון בתולדות ברצלונה שמשחק 18 עונות ברציפות במועדון, מאז עונת 2004/05. בנוסף, הוא רחוק רק שלושה משחקים מלעקוף את צ'אבי הרננדס ולהפוך לשחקן שרשם הכי הרבה משחקים במדי ברצלונה בליגת האלופות – כרגע יש לו 149 הופעות לעומת 151 של צ'אבי הרננדס, אותו כבר עבר במספר המשחקים בכל המסגרות.

ליאו מסי | Gettyimages

עד היום זכה מסי ב-38 תארים, ועד שיפרוש הוא בהחלט יכול לנשל מהפסגה את דני אלבס שהוא השחקן המעוטר ביותר לו יש 44 תארים. אם נסתכל רק על המועדונים הרי שמסי זכה ב-35 תארים עם בארסה מה שמשאיר אותו רחוק תואר אחד מראיין גיגס שמחזיק בשיא התארים בקבוצה אחת. מספר האליפויות של מסי עומד על עשר, כששיאן הליגה הספרדית הוא פאקו חנטו מריאל מדריד עם 12.

ומה עם השערים? מסי זכה בתואר מלך שערי הליגה בכל עונה מאז 2016/17. אשתקד היו לו 30 שערים. הוא זקוק ל-26 בלבד כדי להגיע ל-500 שערי ליגה בקריירה. במבט על הקבוצה ועל הנבחרת הרי שמסי רחוק 33 שערים בלבד מ-800. מסי היחיד שזכה שש פעמים בתואר נעל הזהב, הוא מוביל 4:6 על רונאלדו ו-5:6 בזכייה בפרס כדור הזהב ואולי השנה אף יגיע כדור הזהב השביעי. בליגת האלופות כבש מסי 120 שערים לעומת 134 שערים ומעניין האם יצליח לסגור את הפער. כך או כך, האוהדים כבר לא יכולים לחכות למשחק הבא בקאמפ נואו.

כריסטיאנו רונאלדו, ליונל מסי | OSEP LAGO/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי