ליאו מסי נפרד בדמעות: "עשיתי הכל כדי להישאר"

כוכב ברצלונה מירר בבכי ואישר את עזיבתו: "רציתי לשמוע את האוהדים קוראים בשמי בפעם האחרונה. הגענו לסיכום והחתימה לא התאפשרה. פ.ס.ז' זו אפשרות, אני לא סגור בשום מקום. הבטחתי לילדיי שאחזור"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

אחרי ימים דרמטיים במיוחד בעקבות ההודעה על כך שליונל מסי עוזב את ברצלונה, הכוכב הארגנטינאי קיים היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בקאמפ נואו ונפרד ממועדון חייו כשהוא ממרר בבכי. עשרות אוהדים חיכו מחוץ לאצטדיון, כשבאולם עצמו נכחו כל שחקני הקבוצה וגם כוכבי עבר שלה, כמו קרלס פויול וצ'אבי. מסי, בדמעות, עשה סדר בתהליך שהוביל לעזיבתו, התייחס לדיווחים על כך שהוא בדרך לפריז סן ז'רמן וסיכם את הקריירה המפוארת שלו במדי הבלאוגרנה.

"בימים האחרונים חשבתי מה אוכל להגיד. האמת היא שכלום לא עולה בדעתי. זה מאוד קשה עבורי אחרי כל כך הרבה שנים", אלה היו מילותיו הראשונות של מסי, שפרץ בדמעות מיד עם עלייתו לבמה. "הייתי כאן כל חיי, מגיל 13. לא הייתי מוכן לזה. בשנה שעברה, עם הבורופקס, כן הייתי משוכנע, אבל השנה רציתי להישאר כאן בבית שלי. המשפחה שלי הייתה משוכנעת שנישאר כאן. אני נאלץ להיפרד אחרי 21 שנים, יחד עם אשתי ושלושת ילדיי הקטלאנים-ארגנטינאים. אנחנו נחזור, כי הבית שלנו כאן והבטחתי לילדיי.

"אני אסיר תודה לחבריי לקבוצה בהווה ובעבר ולאנשי המועדון. תמיד ניסיתי לנהוג בצניעות ובכבוד כלפי כולם כאן ואני מקווה שזה מה שיזכרו ממני. חוויתי כאן רגעים מאושרים וגם פחות טובים, המקום הזה הפך אותי למי שאני. נתתי הכל עבור החולצה הזו מהיום הראשון ועד האחרון. אני עוזב יותר ממרוצה. הייתי רוצה לחוות סטנדינג אוביישן אחרון. התגעגעתי מאוד לאוהדים במהלך המגפה, רציתי לשמוע את שמי. יצא מצב כזה, אבל אני מודה על האהבה לאורך כל השנים האלו. הלוואי שאוכל לחזור לכאן, לא משנה באיזה תפקיד, ולתרום על מנת שהמועדון הזה ימשיך להיות הטוב בעולם".

בין דבריו של מסי לשאלות העיתונאים, השחקן זכה לתשואות ומחיאות כפיים סוערות מכל הנוכחים באולם במשך דקה שלמה, תוך כדי שהוא ממשיך למרר בבכי.

ליאו מסי | Eric Alonso/Getty Images

מה הרגע הכי גדול שלו בברצלונה: "קשה לי לבחור רגע אחד. עברו הרבה שנים והרבה חוויות, טובות ורעות. אולי הופעת הבכורה שלי, שם הכל התחיל. הגשמתי את החלום שלי. כל מה שבא אחר כך היה מדהים".

הסיבה לעזיבתו: "לאפורטה כבר הסביר. הכל היה סגור, אבל הנושא מול הליגה לא נפתר. אין שום דבר חוץ מזה. סיכמנו הכל ולא הצלחנו לממש את זה. ברור לי שעשיתי כל מה שאני יכול. לאפורטה אמר שזה לא התאפשר בגלל חוקי הליגה. שמעתי המון דברים שנאמרו עליי, עשיתי הכל כדי להישאר וזה מה שרציתי. השנה כן. וזה לא התאפשר".

מסי המשיך: "הרבה דברים עוברים לי בראש, אני קצת חסום. אני לא מעכל שהמציאות היא שעליי לעזוב את המקום הזה, את המועדון הזה. לשנות את חיי לחלוטין. כבר 16 שנים שאני בקבוצה הבוגרת וזה תמיד היה כך עבורי. עכשיו עליי להתחיל מאפס, זה שינוי קשה במיוחד למשפחה שלי כי אני יודע איך הם מרגישים בעיר הזו. אני יודע שנתאקלם ונהיה בסדר. צריך לקבל את השינוי ולהתחיל מחדש".

המועמדות לפ.ס.ז': "זו אפשרות. כרגע אני לא סגור בשום מקום. הרבה מועדונים הביעו עניין וכרגע שום דבר לא סגור. כמובן שאנחנו מנהלים שיחות"

ליאו מסי | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

כיצד ירצה שיזכרו אותו: "גדלתי על ערכי המועדון זה. ניסיתי לייצג את ברצלונה בכל העולם. כל אחד יזכור אותי איך שהוא רוצה, אני אסיר תודה על הקריירה שעשיתי כאן. התארים וההפסדים. בזכותם למדתי וצמחתי. היו יותר שמחות מהפסדים והרבה תמונות יפות. תודה לאל יש לי הרבה זיכרונות טובים".

עוד אמר: "עד עכשיו הייתה לי הזדמנות לפצות על הרגעים הקשים. עכשיו כבר לא, זה נגמר. אני עצוב שאני נאלץ לעזוב את המועדון הזה שאני כל כך אוהב, בעיתוי שלא ציפיתי לו כי מעולם לא שיקרתי, תמיד הייתי ישיר ואמרתי את האמת. בשנה שעברה רציתי לעזוב, השנה לא".

עתיד הקבוצה: "לבארסה יש סגל אדיר, אני בטוח שהם ימשיכו להביא שחקנים. כמו שלאפורטה אמר, השחקנים באים והולכים והמועדון גדול מכל אחד. הקהל יתרגל, כמו לכל דבר. בהתחלה זה יהיה מוזר, אבל יש שחקנים טובים והכל יסתדר".

הנכונות להישאר והמסרים שהועברו לקהל: "האמת היא שאחרי הבחירות ישבתי לארוחה עם הנשיא ודיברנו. מאז הייתי די משוכנע שאמשיך, שנפתור את זה. הבעיה מעולם לא הייתה החוזה שלי. אחר כך קרה מה שקרה וזהו. אלו לא היו תקוות שווא. כולנו היינו משוכנעים שזה יתאפשר, עד כדי כך שהכל כבר סוכם. לא הייתה שום בעיה. תמיד היינו כנים כלפי הקהל. מצדי, מעולם לא עבדתי על אף אחד".

ליאו מסי | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

עוד על המכשול מול הליגה: "אני רק יודע שזה לא התאפשר בגלל החובות של המועדון, בגלל הליגה. אין לי שום דבר להגיד לחאבייר טבאס, אף פעם לא אמרתי לו כלום. פגשתי אותו כמה פעמים ואמרנו שלום, אין לי שום דבר אישי נגדו".

כיצד קיבל את הבשורה: "כמו דלי של מים קפואים. בעצב, שאני מנסה לעכל עד עכשיו. כשאעזוב כאן זה יהיה אפילו יותר גרוע. אבל הכי חשוב שאהיה מוקף במשפחתי, באנשים הקרובים אליי ושאמשיך לעשות את הדבר אהוב עליי. כל זה יעבור לי".

השאיפות שלו: "הקהל של בארסה מכיר אותי ויודע שאני רוצה להתחרות. אם הייתי נשאר כאן, הייתי מנסה לזכות בהכל. אני מברך את דני אלבס (זכה ביותר תארים מכל שחקן אחר בהיסטוריה) על המדליה האולימפית ואני בעקבותיו, אני קרוב".

התמונה עם שחקני פ.ס.ז' באיביזה: "זו שטות מוחלטת. קבעתי להיפגש עם די מריה ופארדס באותו ערב, ניימאר התקשר אליי ואמר שהוא באיביזה, שניפגש. כך נפגשנו כולם וגם וראטי היה. הם אמרו לי שאבוא לפריז, הכל היה בצחוק ומקרי לחלוטין. עשו מהתמונה הזאת יותר ממה שיש בה באמת".

כל הגביעים של ליאו מסי בברצלונה | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

מתי יפרוש: "לא יודע כמה זמן נשאר לי, הכל תלוי איך ארגיש מבחינה פיזית. תודה לאל לא היו לי פציעות קשות בקריירה. הרבה שחקני עבר ששיחקו איתי מספרים לי שהיום-יום קשה מאוד אחרי הפרישה. אין לך יותר את השגרה הזו וזה בטח קשה. אמשיך כל עוד אני יכול".

הכישלונות באירופה בשנים האחרונות: "ברור שנשאר בי הקוץ על כך שלא זכינו שוב בצ'מפיונס. היינו מאוד קרובים, נגד ליברפול, נגד צ'לסי עם פפ. היה לנו דור שהיה יכול לזכות עוד פעם. אבל זה הכדורגל, אני לא מתחרט על כלום ותמיד נתנו את המקסימום. זו אחת המטרות שלי, לזכות שוב בליגת האלופות ובתארים נוספים. ולהשיג את דני, שהוא ווינר".

לסיום, מסי התייחס שוב למשא ומתן: "קיצצתי 50% מהשכר שלי וסגרנו את פרטי החוזה. אין כלום חוץ מזה. נאמרו שקרים, עשינו הכל וזה לא התאפשר. תמיד הייתי שקוף כלפי האוהדים, לא כל מה שאומרים נכון. אני רגוע. נתנו הכל, גדלנו ביחד ונהנינו מהכל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי