לאפורטה חשף את סכום הגירעון של ברצלונה: "ברתומאו שיקר"

ז'ואן לאפורטה | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

הנשיא קיים מסע"ת והאשים את קודמו בתפקיד במשבר הכלכלי: "המועדון בחובות של 1.35 מיליארד יורו, שולמו סכומי עתק למתווכים. חשבון המשכורות יותר גבוה מההכנסות. הכסף ממכירת ניימאר בוזבז באופן חסר פרופורציות"

(גודל טקסט)

ברצלונה פתחה את העונה בצורה טובה עם 2:4 חלק בבית על ריאל סוסיאדד. אלא שמאחורי הקלעים מתרחש משבר כלכלי עצום, שלא קרוב להיפתר גם אחרי עזיבתו של ליאו מסי. היום (שני), ז'ואן לאפורטה שיהיה לעד חתום כנשיא שנאלץ לוותר על מסי, ערך מסיבת עיתונאים ובה ניסה להסביר עד כמה עמוק המשבר הפיננסי.

לאפורטה פתח בעיקר בביקורת על ההנהלה הקודמת בראשות ג'וזפ מריה ברתומאו ואמר: "שולמו סכומים עצומים למתווכים. ספגנו הפסדים של 91 מיליון יורו בעקבות משבר הקורונה. חשבון המשכורות לשחקנים הוא יותר גבוה מההכנסה שלנו. להנהלה הקודמת היה מישהו שגילה כישרונות בדרום אמריקה, היא שילמה 8 מיליון יורו רק למתווך שלו. ברצלונה בחובות של 1.35 מיליארד יורו".

הנשיא החדש ישן המשיך לתקוף את ההנהלה הקודמת שהכניסה את המועדון לגירעון עצום: "הפיירול (סך מקבלי השכר) שלנו עמד על 617 מיליון יורו, בין 25 ל-30 אחוז יותר מאשר המתחרות שלנו. קיבלתי מכתב מברתומאו ואני רואה מלא שקרים כדי להצדיק את המחדלים שלו. אף אחד לא יכול ברוח מהאחריות הזו".

לאפורטה המשיך במתקפה: "המצב הכלכלי מדאיג מאוד ודרמטי, אנחנו בגירעון של 451 מיליון יורו. ההנהלה הקודמת הותירה את המועדון בפני שוקת שבורה. במכתב שלו, ברתומאו מדבר על תכנון של קיצוץ ב-90 מיליון יורו בשכר השחקנים. האמת היא שהשחקנים בכלל לא רצו לדבר איתו".

ברתומאו. האשם במשבר הכלכלי בבארסה | Joan Valls/Urbanandsport/NurPhoto via Getty Images

הנשיא התייחס גם למכירה של ניימאר ואמר: "הם קיבלו 222 מיליון יורו על ניימאר ובזבזו את הכסף באופן לא פורפורציונאלי. ועכשיו אנחנו מוצאים את עצמנו עם משכורות בשמיים ושחיקה כלכלית אדירה".

כזכור, פריז סן ז'רמן ניפצה את שיא ההעברות ב-2017 כששילמה לא פחות מ-222 מיליון יורו עבור ניימאר ובכך הפעילה את סעיף השחרור האסטרונומי שלו. אלא שבמקום למנף את העסקה הזו, ברתומאו פיזר לכל עבר ושילם הון עתק על שחקנים כמו עוסמאן דמבלה, אנטואן גריזמן ופיליפה קוטיניו – כולם הגיעו בסכומים גבוהים מאוד וכולם מאכזבים בינתיים. גם חשיפת שכרו המפלצתי של מסי לא הוסיפה שקט למועדון, שכעת מנסה לצאת מהבור הפיננסי אליו נכנס, בינתיים ללא הצלחה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי