ברצלונה מתלהבת מהיכולת של ממפיס, גריזמן: "מעריכים כשיש שחקן כזה"

שחקן ברצלונה ממפיס דפאי | GettyImages

ההולנדי כבש והצטיין גם ב-1:1 בבילבאו: "אני לא באמת יכול ליהנות ממנו כי לא ניצחנו". גם קומאן התלהב: "לא מופתע מהיכולת שלו". במועדון מחריפים את המלחמה נגד מוריבה, סגן הנשיא מאיים: אם ימשיך ככה, הוא יעזוב

(גודל טקסט)

ברצלונה ממשיכה להתרגל לעידן של אחרי מסי, ואתמול (שבת) היא סיימה משחק חוץ קשה מול בילבאו ב-1:1. בארסה אומנם איבדה שתי נקודות, אבל יכולה להיות מעודדת, כשגם הפעם הצליחה להיראות מסוכנת, ולחזור מפיגור מול בילבאו הנלהבת, שהייתה במיטבה. מי ששוב הלהיב את ברצלונה היו שני ההולנדים שלה – פרנקי דה יונג (שנבחר למצטיין) ומפפיס דפאיי, כשהאחרון כובש שער שוויון נהדר.

בילבאו פתחה מצוין, לחצה על שחקני ברצלונה ושלטה ללא עוררין והגיעה להזדמנויות, ואחרי 0:0 בהפסקה עלתה ליתרון, עד השוויון של ממפיס. בארסה גם איבדה שני שחקני הגנה במהלך המשחק: ג'רארד פיקה נפצע והוחלף, ואילו אריק גרסיה, ששעות ספורות לפני המשחק התבשר שאביו הלך לעולמו, הורחק בתוספת הזמן.

"לא היה לנו משחק טוב, וזה עלה לנו ביוקר בהתחלה כשהם לחצו אותנו", אמר אנטואן גריזמן, שהיה בין המאכזבים, "יש מה לשפר, לקחנו נקודה אבל לא שיחקנו מספיק טוב. העונה רק התחילה, ואנחנו יודעים שכל משחק יהיה קשה, ושזה יהיה ככה עד סוף העונה". על ממפיס ענה גריזמן: "מעריכים את זה שיש שחקן כזה על המגרש".

"נחמד להבקיע", אמר ממפיס עצמו. "אבל אני מאוכזב מהתוצאה. אני לא באמת יכול ליהנות מהשער הראשון שלי כי לא ניצחנו. בוודאי שאשמח להבקיע עוד שערים רבים".

גם המאמן רונלד קומאן החמיא לממפיס, וענה: "אני לא מופתע מהיכולת שלו, בזמן קצר מאוד פה הוא הראה לנו את היכולות שלו". קומאן הודה ש"זה היה משחק נהדר, הם לחצו אותנו בהתחלה ולא הצלחנו להשתחרר, נהיה חייבים לדעת להשתחרר מזה – עם הנעת כדור או עם כדורים ארוכים". על גרסיה אמר קומאן: "לפני המשחק שמענו על סבא שלו שמת, ואריק הוא מקצוען, היה לו משחק נהדר. חבל על האדום, אנחנו תומכים בו ולצדו".

שחקן ברצלונה ממפיס דפאי
איזו התחלה מלהיבה. ממפיס | GettyImages, Soccrates Images

במקביל, נמשכת המתיחות בין ברצלונה לשחקנה אילאייש מוריבה. אחרי שבארסה דרשה ממנו להאריך חוזה והוא סירב, ואחרי שהמאמן רונלד קומאן ביקר אותו ואמר ש"רק הכסף מעניין אותו", אתמול (שבת) מוריבה הודיע שהוא החליט להפסיק לשחק במדי נבחרת ספרד, ולייצג את מולדתו גינאה. אילאייש בן ה-18 נולד בגינאה, הגיע לספרד כילד וקיבל אזרחות מקומית. בספרד העריכו שהשנה הוא עשוי היה להיכלל בסגל של לואיס אנריקה, אבל באופן פתיע כאמור החליט לייצג את המדינה שבה נולד (שמעולם לא העפילה למונדיאל).

אילאיש מוריבה שחקן ברצלונה
אין שקט. מוריבה | אימג'בנק GettyImages, David S. Bustamante

והמלחמה בין מוריבה למועדון נמשכת: אחד מסוכניו של הקשר רוצה להעבירו ללייפציג, אחד רוצה להעביר אותו לבאיירן מינכן, ואחרי שהשחקן ביקש העלאה, בידיעה שנותרה לו רק עוד שנה בחוזה, בבארסה זעמו, כשהם יודעים שבשנה הבאה יוכלו לאבד אות בחינם. סגן הנשיא רפאל יוסטה הבהיר שבמצב הזה, הוא יעזוב: "אם מוריבה לא ישנה את הגישה שלו, לא יהיה לו עתיד במועדון. חשוב מאוד שהמסר הזה יעבור לכל הצעירים במועדון. הם חייבים להבין שכסף זה לא הכול". אתמול השחקן הגיב. "אלפי שמועות ואף אחד לא יודע את האמת", העלה מוריבה לסטורי של עמוד האינסטגרם שלו.

אגב, סגן הנשיא גם הבהיר: "קוטיניו הוא שחקן שלנו, זה שקן עם החולצה מספר 10 של נבחרת ברזיל, המאמן מעריך אותו מאוד".