תואר אחד הלך: בילבאו העיפה את ריאל מדריד מהגביע בדקה ה-89

play
לוקה מודריץ' שחקן ריאל מדריד | רויטרס
תואר אחד הלך: בילבאו העיפה את ריאל מדריד מהגביע בדקה ה-89 01:33

הבלאנקוס גברו על הבאסקים בגמר הסופרקופה לפני כשבועיים, אבל מגביע המלך עפו על ידם ברבע הגמר בעקבות שער מוצדק ודרמטי של ברנגר. בטיס שוב מחצה 0:4 את סוסיאדד והצטרפה לוולנסיה ולראיו בשלב ארבע האחרונות

(גודל טקסט)

שלב רבע הגמר בגביע הספרדי הגיע הערב (חמישי) לסיומו בדרמה גדולה: ריאל מדריד, זוכת הסופרקופה הספרדי ומוליכת הליגה המקומית, סיימה את דרכה ברבע גמר גביע המלך בעקבות 1:0 דרמטי לאתלטיק בילבאו, משער מוצדק בדקה ה-89 שהוביל להדחתה. בחצי הגמר הבטיחחה את מקומה היום גם ריאל בטיס, ששוב כבשה רביעייה, דרסה 0:4 את ריאל סוסיאדדו הצטרפה בשלב ארבע האחרונות לוולנסיה, לראיו וייקאנו וכמובן שלאתלטיק בילבאו.

ויניסיוס ג'וניור, שחקן ריאל מדריד
כוחותיו אזלו בדקה ה-60, ריאל מדריד הודחה מהגביע. ויניסיוס | GettyImages, Juan Manuel Serrano Arce

אתלטיק בילבאו – ריאל מדריד 0:1

ריאל מדריד חגגה על חשבון אתלטיק בילבאו לפני שבועיים וזכתה בסופרקופה עם 0:2 ובליגה היא במקום הראשון ואולי בדרכה להחזרת האליפות, אבל תואר אחד העונה היא כבר איבדה: הבלאנקוס התארחו בסן מאמס, נכנעו 1:0 משער בדקה ה-89 של המחליף אלכס ברנגר וסיימו את דרכם בגביע המלך.

היה זה המפגש הרביעי בין הקבוצות העונה, אבל אחרי שריאל מדריד ניצחה גם בשני מפגשי הליגה, הפעם אתלטיק בילבאו היא זו שהכתה. קרלו אנצ'לוטי הגיע למפגש אחרי 2:2 נגד אלצ'ה בליגה לפני כעשרה ימים ומרבית שחקניו זכו למנוחה בפגרה, אבל ההתקפה סבלה קשות מחסרונו של קארים בנזמה הפצוע וכן מהעובדה שרודריגו ו-ויניסיוס ג'וניור, צמד הברזילאים הצעירים, רק חזרו מדרום אמריקה ביממה האחרונה ובכל זאת פתחו בהרכב. ניכר היה הקושי שלהם, בעיקר של ויניסיוס שהוחלף כבר בדקה ה-60, ולא בכדי השחקן הבולט של ריאל היה השוער טיבו קורטואה.

בסופו של דבר, אחרי 89 דקות, ברזילאי אחר שרק חזר מדרום אמריקה, קאסמירו, שגה קשות, סידר לבילבאו הזדמנות מעולה וברנגר ניצל אותה עד תום. ריאל מדריד, שזכתה בגביע פעמיים בלבד ב-30 השנה האחרונות, גם השנה לא תזכה להניפו.

אלכס ברנגר שחקן אתלטיק בילבאו חוגג נגד ריאל מדריד
שער דרמטי, אבל מוצדק. ברנגר ושחקני בילבאו | רויטרס

מהלך משחק:

דקה 9: דני גרסיה התקדם ללא הפרעה ושחרר בעיטה אדירה מחוץ לרחבה, טיבו קורטואה התעופף היטב ומנע יתרון מקומי בפתיחה.

דקה 23: עוד ניסיון של בילבאו. איקר מוניאין עבר את קאסמירו, חדר לרחבה ובעט כדור חזק שפגש את הרשת החיצונית.

דקה 30: תשע בעיטות בסך הכל לעבר השערים בחצי השעה הראשונה, מהן שבע של שחקני בילבאו.

דקה 46: ניקו וויליאמס נפצע כבר בדקה ה-45 ואז נטש את המגרש, אך הוחלף רק בפתיחת המחצית השנייה על ידי אלכס ברנגר.

דקה 50: שוב גרסיה איים על שערו של קורטואה, הפעם עם הראש ולמזלם של הבלאנקוס הכדור שנגח פספס את המסגרת בסנטימטרים. שופטי המסך בחנו נגיעת יד ברחבה, אולם לא השתכנעו שמגיע פנדל לבאסקים.

דקה 60: חילוף גם אצל ריאל מדריד, ויניסיוס ג'וניור פינה את מקומו לאיסקו אחרי שרק חזר מדרום אמריקה ביממה האחרונה.

דקה 89, 0:1 לאתלטיק בילבאו! יתרון מוצדק למקומיים. קאסמירו מסר היישר לרגליו של גרסיה, שהרים את הראש, מסר למחליף ברנגר, האחרון היתל בנאצ'ו וירה כדור חזק שלא הותיר לקורטואה סיכוי.

דקה 94: ריאל מדריד סוף סוף הגיעה להזדמנות גדולה ועוד כשתי דקות לסוף תוספת הזמן, אבל איסקו החמיץ באחד על אחד.

שחקני בטיס חוגגים נגד ריאל סוסיאדד
רביעייה שלישית ברציפות בדרך לחצי הגמר. שחקני בטיס | GettyImages, ANDER GILLENEA

ריאל סוסיאדד – בטיס 4:0

לפני שנה ושבוע הצליחה בטיס להעיף את סוסיאדד בשמינית גמר הגביע, והערב שתי קבוצות הצמרת ב"לה ליגה" שוב נפגשו בגביע המלך ושוב זה הסתיים בניצחון גדול של האנדלוסים.

במשחק האחרון שנערך בין השתיים בדצמבר במסגרת הליגה זה נגמר ב-0:4 לירוקים-לבנים וגם הפעם החבורה של מנואל פלגריני השפילה את הבאסקים עם רביעייה, רק שהפעם זה קרה במשחק חוץ. בטיס עלתה ליתרון מהיר כשכבר בדקה ה-12 וויליאם קראבליו בישל לחואנמי והכפילה את יתרונה בדקה ה-57 כאשר אלכס מורנו סידר לחואנמי את שערו השני. הבאסקים ניסו בכל כוחם לחזור למשחק, הפקירו את ההגנה ובסופו של דבר נענשו כאשר וויליאן ז'וזה כבש מול האקסית בפנדל בדקה ה-83, ואת המסמר האחרון נעץ אייטור רויבאל בדקה ה-87. עוד במחצית הראשונה דויד סילבה בישל לעדנאן יזונאי שער שוויון עבור סוסיאדד, אולם שופטי המסך התערבו ופסלו את השער בעקבות נבדל.

סוסיאדד, שזכתה בגביע של 2019/20 ובסיבוב הקודם העיפה את האלופה אתלטיקו מדריד, מודחת בבושת פנים. לעומתה, בטיס שבה שבה למעמד ארבע האחרונות לראשונה מאז 2019 וממשיכה במומנטום – הבקיעה ארבעה שערים משחק שלישי ברציפות, ובפעם האחרונה שלא כבשה רביעייה זה היה בשמינית הגמר שבו היא חגגה על חשבון היריבה העירונית סביליה.